بازاریابیمطالب آموزشی

6 دلیل رایج برای شکست کمپین بازاریابی پزشکی

چند بار روی یک کمپین بازاریابی پزشکی کار کرده اید اما جواب نداده است؟ دلیلش را به خاطر دارید؟ بازاریابی پزشکی فرآیندی از آزمایش و خطا است و آزمایش ها همیشه جواب نمی‌دهند. اما چند دلیل متداول وجود دارد که برخی کمپین های بازاریابی در صورت عدم رعایت آنها شکست می‌خورند. در این مقاله به رایج ترین دلایل شکست کمپین بازاریابی پزشکی می‌پردازیم.

شکست کمپین بازاریابی پزشکی

شکست کمپین بازاریابی پزشکی ناشی از دلایلی است که در ادامه بررسی می‌کنیم:

بودجه کافی نیست

بیایید صادق باشیم؛ بودجه های بازاریابی اغلب دلخواه هستند. بسیاری از بازاریابان به‌جای اینکه بودجه‌های بازاریابی را بر اساس درصدی از درآمد قرار دهند، بودجه کمپین را بر اساس آنچه در دسترس است یا بودجه‌ای که به طور ذهنی با آن احساس راحتی می‌کنند، قرار می‌دهند. اما آیا این برای دیدن نتایج موفقیت کمپین بازاریابی پزشکی کافی است؟

بودجه هایی که خیلی کم هستند به دلایل زیر مشکل ساز هستند:

  • کمپین بازاریابی پزشکی شما هزینه کافی برای اجرا در مدت زمان کافی ندارد.
  • هزینه شما برای ایجاد «فرکانس» کافی بسیار کم است.
  • کمپین شما نمی‌تواند ترافیک کافی ایجاد کند و منجر به فروش نمی‌شود.

این آخری از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما باید به اندازه کافی خرج کنید تا واقعاً تأثیر معناداری را ببینید. استراتژی واقعی این است که اهداف کمپین خود را با بودجه ای که دارید متعادل کنید. اگر هزینه‌های شما کم است، سعی نکنید هدفی را که به هزینه‌های بلندمدت و بزرگ‌تر نیاز دارد، مانند ساختن یک برند، بپذیرید.

اهداف نادرست در کمپین بازاریابی پزشکی

یکی از مشکلات رایجی که من اغلب در کمپین های بازاریابی می‌بینم، فقدان یک هدف قابل اندازه گیری یا داشتن اهداف بیش از حد برای یک کمپین بازاریابی است. اگر اهداف انگشت شماری داشته باشید و تنها به یکی از آنها دست یابید، این موفقیت است یا شکست؟

بهترین کمپین های بازاریابی بر اساس یک هدف واحد و قابل اندازه گیری ساخته می‌شوند. این بیشترین تمرکز را برای استراتژی‌ای که با هم ترکیب کرده‌اید فراهم می‌کند و احتمال دستیابی به آن هدف و موفقیت‌آمیز بودن کمپین را افزایش می‌دهد. به عنوان مثال، اگر هدف اصلی شما به دست آوردن سرنخ های واجد شرایط است، به عنوان راهی برای قضاوت در مورد موفقیت، حواس خود را با معیارهای دیگر مانند ترافیک پرت نکنید. در عوض، مطمئن شوید که ردیابی را برای اندازه‌گیری کمیت و کیفیت سرنخ‌هایی که کمپین شما ایجاد می‌کند، در اختیار دارید.

موقعیت یابی نامشخص

فقدان موقعیت یابی واضح دستور شکست یک کمپین بازاریابی پزشکی است. بدون موضع گیری واضح در مورد آنچه ارائه می‍کنید، ارزش آن برای مشتری و تفاوت شما با رقبا، هر پولی که برای بازاریابی پزشکی خرج می‌کنید کارایی کمتری خواهد داشت.

مشتریان بالقوه کمتر بر روی تبلیغات پزشکی شما کلیک می‌کنند و اگر نتوانند به وضوح بفهمند آنچه شما ارائه می‌دهید به آنها مرتبط است، احتمالاً وب سایت شما را ترک می کنند.

کال تو اکشن های ضعیف

کال تو اکشن های ضعیف یک مشکل رایج در استراتژی های بازاریابی پزشکی است. CTA شما دعوتی برای یک مشتری بالقوه است. یک فراخوان ضعیف برای اقدام باعث می‌شود آنها مطمئن نباشند که چه کاری باید انجام دهند. یک فراخوان برای اقدام نامشخص باعث می شود مشتری بالقوه تمایلی به حرکت به جلو نداشته باشد، زیرا آنها نمی دانند چه چیزی باید انتظار داشته باشند. فراخوان‌های زیادی برای اقدام زیاد است و نمی‌دانند کدام مسیر را انتخاب کنند.

موانع تجربه مشتری

گاهی اوقات عوامل خارج از بازاریابی عامل شکست هستند. تجربه بیمار یا مشتری یک مثال عالی است. اگر تجربه تسویه حساب آنلاین دشواری دارید، یا اگر تیم پذیرش بیمار شما به اندازه کافی سریع به سرنخ ها پاسخ نمی‌دهد، همه اینها می تواند دلایلی باشد که یک کمپین بازاریابی بازده مورد انتظار شما را نمی بیند.

قبل از افزایش هزینه های بازاریابی، مطمئن شوید که هر گونه مشکل در تجربه مشتری خود را برطرف کرده اید. بازاریابی راه حلی برای غلبه بر این چالش ها نیست.

تکیه بر یک کانال واحد

شما نباید در یک کمپین بازاریابی پزشکی تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار دهید. هر کانال بازاریابی نقاط قوت و ضعف خود را دارد. کاری که شما به‌عنوان یک بازاریاب انجام می‌دهید، ایجاد یک «اکوسیستم» بازاریابی است که در آن هر کانال از اهداف متفاوتی پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، وقتی فقط روی یک کانال متمرکز می‌شوید، به جای اینکه کانال‌های خود را متنوع کنید تا ببینید چه چیزی بهترین کار را انجام می‌دهد، روی یک کانال شرط می‌بندید که کار می‌کند. رویکرد صحیح، هماهنگ کردن چندین کانال است.

سخن پایانی

شاید بزرگترین دلیل شکست  کمپین بازاریابی پزشکی انتظارات غیر واقعی باشد. وقتی از بازاریابی خود انتظار بازگشت سرمایه زیادی دارید و یکی از نقاط ضعف بالا را نمی‌بینید، انتظارات شما برآورده نمی‌شود.

در حالی که دستورالعمل واحدی برای موفقیت در بازاریابی وجود ندارد، درک برخی از رایج‌ترین دلایل شکست کمپین‌های بازاریابی به شما کمک می‌کند تا این پرچم‌های قرمز را شناسایی کنید تا بتوانید تلاش‌های خود را در مسیر درست برای موفقیت قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 27

دکمه بازگشت به بالا