اخبار

آیین نامه انتقال دانشجویان پزشکی به دانشگاه‌های داخلی بررسی شد

رشته‌ی پزشکی یکی از رشته‌های پرطرفدار و در عین حال پردرآمد است. با این حال با توجه به تعداد داوطلبان بسیار زیاد در کنکور برای رشته پزشکی، رقابت در ایران بسیار افزایش یافته و بسیاری از افراد تصمیم به خواندن رشته پزشکی در خارج از کشور می‌گیرند. با توجه به ‌افزایش درخواست برای تحصیل پزشکی در خارج از کشور، وزارت بهداشت و سازمان علوم امروزه کنترل بیشتری روی مدارک پزشکی صادر شده از دانشگاه‌های خارج از کشور دارد. روز گذشته قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از بررسی آیین نامه انتقال دانشجویان پزشکی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخلی سخن گفته است.

کارهایی که پزشکان می‌توانند برای بهبود ارتباط با بیمار انجام دهند

روز گذشته 15 شهریور ماه 1401، قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان درباره آیین نامه انتقال دانشجویان پزشکی به داخل کشور گفت:

در این جلسه دو محور مهم بررسی و تصمیمات خوبی گرفته شد.

وی محور اول را ساماندهی و تعیین یک آیین نامه انتقال دانشجویان پزشکی خارج از کشور به دانشگاه‌های علوم پزشکی داخلی ذکر کرد و اظهار داشت:

بسیاری از این دانشجویان مشکلات مختلف اقتصادی و فرهنگی پیدا می‌کنند ضمن آنکه در دانشگاه‌هایی مشغول به تحصیل هستند که کیفیت لازم را ممکن است نداشته باشند.
بر این اساس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آئین نامه‌ای را با مشاورت ستاد اجرایی نقشه جامع علمی کشور تهیه کرد. این آیین نامه در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد بر اساس مفاد این آئین نامه وزارت بهداشت لیست دانشگاه‌های مورد تایید خود را هر ساله اعلام کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد:

اعلام لیست دانشگاه‌های مورد تایید از آن جهت است که افرادی که در خارج از کشور مشغول به تحصیل می‌شوند، بدانند که کیفیت دانشگاه‌های خارج از کشور برای ما مهم است.

کبگانیان درباره جزییات آیین نامه انتقال دانشجویان پزشکی گفت:

بر این اساس قرار است یک آزمون ارزیابی صلاحیت علمی برای افرادی که درخواست بازگشت به کشور و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های کشور را دارند، توسط بخش آموزش پزشکی توسط وزارت بهداشت طراحی شود و برای این دسته از داوطلبان حد نصابی در نظر گرفته می‌شود.

وی همچنین تاکید کرد که جزئیات پذیرش این دسته از داوطلبان متقاضی ادامه تحصیل در دانشگاه های کشور با مشورت و هماهنگی شورای سنجش و پذیرش آموزش کشور تعیین خواهد شد و اظهار داشت:

در این زمینه در صورتی که نیاز به آیین نامه‌ها و دستورالعمل های دیگر باشد، تدوین خواهد شد.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 89 = 98

دکمه بازگشت به بالا