مدیریتمطالب آموزشی

کارهایی که پزشکان می‌توانند برای بهبود ارتباط با بیمار انجام دهند

ارتباط پزشک و بیمار یک جزء کلیدی در روند درمانی و مراقبتی است. با این حال ارتباط فقط به معنای تعامل پزشک و بیمار در اتاق مطب نیست. در عوض، یک استراتژی که به تمام مراحل در روند درمان بیمار می‌پردازد، به ایجاد رابطه و بهبود ارتباط با بیمار کمک می‌کند. در این مقاله از طب مارکتینگ چند ​​کاری که پزشکان می‌توانند برای بهبود ارتباط بیمار انجام دهند را بررسی می‌کنیم.

استراتژی حفظ بیماران کلینیک یا مطب

برای بهبود ارتباط با بیمار یک آیین استقبال از بیمار ایجاد کنید

بیماران شما اولین برداشت خود را در چند ثانیه اول قرار ملاقات خواهند داشت، بنابراین داشتن یک مراسم استقبال کلیدی است. این مراسم ممکن است شامل اعلام ورود، لبخند زدن و برقراری ارتباط چشمی باشد. سپس با خطاب کردن بیمار به نام و معرفی خود ادامه دهید. از همه بازدیدکنندگان قدردانی کنید، در صورت امکان بنشینید و گفتگو را با چیزی غیر پزشکی شروع کنید تا ارتباط برقرار کنید. پس از برقراری ارتباط، انتظارات یا اهداف بیمار خود را بیان کنید و اطمینان حاصل کنید که فرصتی برای اشتراک گذاری همه نگرانی های او وجود دارد. می‌توانید سوالاتی مانند «امروز روزتان چگونه گذشت؟» بپرسید.

پکیج آموزشی مدیریت کلینیک

با بیمار همدلی نشان دهید

درگیر شدن با یک بیمار به معنای ایجاد ارتباط، قبل از هر چیز به عنوان فردی است که موضوع را از دیدگاه شخص دیگری می‌شنود. همدلی مستلزم گوش دادن دقیق و تمرکز بر بیمار برای درک تجربه بیمار است، به ویژه زمانی که احساسات یا عواطف بیان می‌شود. همدلی همچنین باعث صرفه جویی در زمان می‌شود.

ویدئو و محتوای تعاملی را در وب سایت خود ادغام کنید

برای اکثر مردم، اولین قدم در یافتن یا تحقیق درباره یک پزشک جدید، جستجوی آنلاین است. وب سایت شما فرصتی برای ایجاد یک تاثیر اولیه عالی است، زیرا اکثر بیماران از صفحه اول نتایج جستجو عبور نمی‌کنند. ویدیو می‌تواند به افزایش رتبه‌بندی موتورهای جستجو و سئو سایت پزشکی شما کمک کند و وب‌سایت شما را جذاب‌تر کند تا بازدیدکنندگان سایت شما را سریع پیدا کنند و مدت زمان بیشتری در آن جا بمانند.

بسیاری از اقدامات شامل ویدیوهای خوش آمدگویی، ویدیوهای تبلیغاتی و ویدیو هایی است که شرایط و درمان های رایج را در وب سایت آنها توضیح می‌دهد.

قبل از قرار ملاقات با بیماران تماس بگیرید

آیا قبل از مراجعه به بیماران خود برای قرار ملاقات با آنها تماس می‌گیرید؟ اگر دسترسی شما به یادآوری قرارها محدود می‌شود، این یک فرصت از دست رفته است. در نظر بگیرید که برای بیماران جدید یک ایمیل خوشامدگویی به همراه چند ویدیو که می‌توانند قبل از مراجعه تماشا کنند، همراه با هر فرمی که می‌توانند زودتر پر کنند، ارسال کنید. این کار نه تنها باعث صرفه جویی در زمان می‌شود، بلکه حتی بیماران را قبل از اینکه از در کلینیک پزشکی شما عبور کنند، درگیر می‌کند و آموزش می‌دهد.

پس برای بیماران ایمیل‌های خوش‌آمدگویی، فرم‌های پذیرش، و ویدئوهای آموزشی ارسال کنید تا قبل از ورود به مطب شما، آنها را درگیر کنند.

در مورد پیام رسانی پس از قرار ملاقات فعال باشید

پس از ویزیت هر بیمار، پیام‌هایی درباره گزینه‌های درمانی و دستورالعمل‌های دارویی که بیماران می‌توانند با خانواده‌های خود به اشتراک بگذارند، را ارسال کنید. ارسال یک ایمیل پیگیری به بیماران به آنها امکان می‌دهد تا در مورد وضعیت، گزینه های درمانی، دستورالعمل های دارویی و غیره به آنها مراجعه کنند. همچنین به آنها این امکان را می‌دهد که به راحتی این اطلاعات را با اعضای خانواده یا مراقبانی که ممکن است در قرار ملاقات حضوری نداشته اند به اشتراک بگذارند.

سخن پایانی

ارتباط پزشک با بیمار (Doctor-patient communication) همیشه هسته اصلی تلاش پزشکان برای ارتقای محبوبیت مطب خود است زیرا اگر بیماران از ارتباط با پزشک خود راضی باشند، آن را تغییر نمی‌دهند و برای مدت طولانی‌تری باقی می‌مانند. هر یک از این استراتژی ها یا ابزارها می‌تواند برای بیماران و درمان شما مفید باشد. استفاده از آنها با هم، می‌تواند به یک استراتژی ارتباطی قوی و موثر با بیمار اضافه شود و منجر به بهبود ارتباط با بیمار شود.

در نظر گرفتن همه تاکتیک های فوق به یکباره می‌تواند طاقت فرسا به نظر برسد. شما می‌توانید دو یا سه راهکار را انتخاب کنید و از امروز شروع کنید. سپس از آن مهارت ها در همه جا استفاده کنید تا زمانی که برای بهبود ارتباط با بیمار تبدیل به عادت شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × = 40

دکمه بازگشت به بالا