مدیریتمطالب آموزشی

نکاتی برای کاهش عوامل استرس زای بیماران

چگونه به بیماران کمک کنیم تا با استرس مقابله کنند؟

برای بسیاری از بیماران، اضطراب در مورد قرار ملاقات با پزشک رایج است. گاهی حتی ترس نادر اما شدید از پزشکان یا آزمایش‌های پزشکی می‌تواند منجر به حملات پانیک شود؛ در نتیجه اضطراب ممکن است باعث شود بیماران از مراجعه به پزشک اجتناب کنند. چگونه می‌توان ترس ها و نگرانی های رایجی را که می‌توانند در روند درمان بیماران اختلال ایجاد کنند برطرف کنیم؟ در این مقاله به راهکارهای کاهش عوامل استرس زای بیماران می‌پردازیم.

آموزش مدیریت کلینیک پزشکی

خطرات اجتناب از مراقبت های پزشکی

نادیده گرفتن معاینات و آزمایشات پزشکی، بیماران را در معرض خطر بیماری ها و عوارض جدی و اغلب غیرقابل برگشت قرار می‌دهد. فشار خون بالا و کلسترول بالا تشخیص داده نشده و درمان نشده خطر سکته مغزی یا حمله قلبی بالقوه کشنده را افزایش می‌دهد. بنابراین تلاش برای  کاهش عوامل استرس زای بیماران ضروری است.

ارتباط با بیمار (PRM) چیست؟

راه های کاهش عوامل استرس زای بیماران

بنابراین چگونه پزشکان می‌توانند به بیماران مبتلا به اضطراب و کاهش عوامل استرس زای بیماران کمک کنند؟ ابتدا یاد بگیرید که علائم اضطراب بیمار را بشناسید. برخی از بیماران ممکن است آشکارا به شما بگویند که در مورد آزمایش یا تشخیص عصبی هستند. سایر بیماران ممکن است واکنش‌های فیزیکی مانند تنفس سریع و تعریق، لرزش، ضربان قلب، سرگیجه یا حالت تهوع را نشان دهند.

کارهایی که پزشکان می‌توانند برای بهبود ارتباط با بیمار انجام دهند

برای  کاهش عوامل استرس زای بیماران اگر متوجه این علائم شدید، سرعت معاینه را کم کنید و برای توضیح کاری که انجام خواهید داد، وقت بگذارید. در صورت اقتضا می‌توانید کمی طنز را چاشنی معاینه خود کنید. همچنین اصطلاحات پزشکی در مورد بیماران مضطرب اجتناب کنید.

غلبه بر نگرانی های هزینه

میلیون‌ها نفر در طول همه‌گیری کرونا شغل خود را از دست دادند و  برخی نیز کاهش قابل توجه در درآمد را تجربه کردند. هزینه یک دلیل رایج برای لغو یا تاخیر قرار ملاقات های پزشکی توسط بیماران است. برای کاهش عوامل استرس زای بیماران ناشی از هزینه های درمان به بیماران اطلاع دهید که معاینات معمول ممکن است تحت پوشش بیمه آنها باشد و می‌تواند به جلوگیری از مراقبت های پزشکی پر هزینه در مسیر کمک کند.

استراتژی حفظ بیماران کلینیک یا مطب

پزشکان چه کمکی می‌توانند برای کاهش عوامل استرس زای بیماران انجام دهند؟ تماس با بیمارانی را در نظر بگیرید که برای مدتی به مطب شما مراجعه نکرده‌اند. به آنها اطلاع دهید که معاینات منظم می‌تواند به آنها در مدیریت بیماری های مزمن، تشخیص زودهنگام هرگونه مشکل و اجتناب از مشکلات بزرگتر و مراقبت های پزشکی پیشرفته در آینده کمک کند.

از آنجایی که نمی‌خواهید استرس بیشتری به زندگی بیماران بیفزایید، به آنها کمک کنید تا در صورت داشتن بیمه درمانی، نحوه عملکرد بیمه درمانی خود را درک کنند. آنها ممکن است ندانند که برخی از ویزیت ها تحت پوشش قرار می‌گیرند. توضیح هزینه مراقبت می‌تواند کمک زیادی به کاهش استرس بیماران کند. حتی بیماران بیمه شده ممکن است استرس مالی را تجربه کنند. شاید بتوانید یک طرح پرداخت ارائه دهید یا به بیماران نمونه دارو یا تخفیف در داروها بدهید.

تکنیک های مدیریت استرس برای بیماران

به بیمارانی که استرس دارند کمک کنید روی چیزهایی که می‌توانند کنترل کنند تمرکز کنند. گذراندن وقت با افرادی که دوستشان داریم و فعالیت بدنی بسیار مفید هستند. با درگیر کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک از طریق برخی تکنیک‌های تنفسی، می‌توانیم این کار را به راحتی انجام دهیم.

تجربه بیمار چه تفاوتی با رضایت بیمار دارد؟

سخن پایانی

در نهایت، چند قدم عملی وجود دارد که بیماران می توانند برای مهار اضطراب خود انجام دهند. به عنوان مثال، به آنها پیشنهاد دهید که در اولین روز ویزیت درخواست کنند تا زمان انتظار خود را به حداقل برسانند. یا در صورت امکان به بیماران این امکان را بدهید که یک قرار ملاقات از راه دور داشته باشند و این ممکن است به آنها کمک کند تا کمتر احساس اضطراب کنند. برای بیماران مبتلا به اضطراب شدید در مورد موقعیت های پزشکی، می‌توانید آنها را به یک درمانگر یا مشاور ارجاع دهید که می‌تواند با آنها برای غلبه بر ترس هایشان همکاری کند.

آموزش ارتباط با بیمار

با کمی آگاهی و چند استراتژی، پزشکان می‌توانند به کاهش عوامل استرس زای بیماران کمک کرده و آنها را تشویق کنند تا مراقبت های مورد نیاز خود را دریافت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا