بازاریابیمطالب آموزشی

3 گام برای ایجاد استراتژی بازاریابی در حوزه پزشکی

با توجه به افزایش استفاده از اینترنت و فضای آنلاین، دیجیتال مارکتینگ در کلیه کسب و کارها اهمیت ویژه ای پیدا کرده است. در این مقاله ما سه گام متداول را که موفق‌ترین کلینیک های پزشکی انجام می‌دهند و به‌طور قابل‌توجهی بیماران جدید را به سمت مطب خود سوق می‌دهند، با شما به اشتراک می‌گذاریم.

3 گام استراتژی بازاریابی در حوزه پزشکی

برای آشنایی با مراحل ایجاد استراتژی  بازاریابی در حوزه پزشکی در ادامه با ما همراه باشید.

مرحله 1: بنیاد بازاریابی فعالیت پزشکی خود را ایجاد کنید

از کجا شروع کنیم؟ شما به یک پایه محکم برای بیماران نیاز دارید تا درباره اینکه شما چه کسی هستید، چه چیزی را ارائه می‌دهید و تصمیم گیری می کنید، یاد بگیرند.

سه کانال اساس این استراتژی را تشکیل می‌دهند:

  • وب سایت پزشکی شما
  • فهرست های تجاری برای کلینیک شما
  • پزشکان در سایت هایی مانند گوگل و بررسی ها و توصیفات بیماران موجود

هر یک از اینها ضروری است. شما نمی‌توانید بدون همه این عناصر شروع به موفقیت بازاریابی در حوزه پزشکی خود کنید. اگر یک وب سایت عالی دارید، اما هیچ لیست فعالیتی برای مارکتینگ و سئوی سایت پزشکی خود ندارید، پیدا کردن شما دشوار خواهد بود.

بیایید هر کدام را کمی عمیق تر بررسی کنیم.

وب سایت کلینیک شما

یک وب سایت پزشکی باید خوب به نظر برسد، اما همچنین باید اعتماد ایجاد کند، ابراز همدلی کند و به بیمار آموزش دهد. مهم‌تر از همه، باید فراخوان‌های شفافی نیز داشته باشد که بازدیدکنندگان را به سرنخ تبدیل کند. این نکته کلیدی است. مطمئن شوید که با یک شریک بازاریابی با تجربه و دانش عمیق در زمینه مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنید تا سایتی بسازید که منجر به جذب مشتری شود، نه فقط زیبا به نظر برسد. پیام باید واضح باشد، سایت باید به راحتی قابل پیمایش باشد و برای سئو بهینه سازی شود.

لیست عمل و پزشک

البته، یکی از مهم‌ترین فهرست‌ها برای فعالیت شما، فهرست‌های Google My Business است. این به این دلیل است که 92٪ از بازار جستجو توسط گوگل کنترل می شود. بنابراین اگر می خواهید در نتایج جستجو پیدا شوید، باید این لیست ها را داشته باشید. اگر چندین پزشک در یک مکان واحد دارید، می‌توانید فهرست‌های پزشک را در «Google برای کسب‌وکار من» ایجاد کنید. اما برای فعالیت‌های پزشکی، باید فراتر از گوگل فکر کنید و فهرست‌بندی‌ها را در بسیاری از فهرست‌های دیگر ادعا کنید.

بررسی نظرات بیماران

شما می‌خواهید تعداد زیادی نقد خوب داشته باشید. مرورها مدرکی اجتماعی هستند که به بیماران بالقوه کمک می‌کنند تا ببینند شما تصمیم خوبی است. مسیر بسیاری از بررسی‌های خوب، پیاده‌سازی سیستمی برای مدیریت آن است. اگر به صورت دستی یا فقط گاهی اوقات درخواست بررسی می‌کنید، یا فقط علامتی در اتاق انتظار دارید، سیستم ندارید. پلتفرم بررسی ما سیستمی را ایجاد می‌کند تا فرآیند درخواست بازبینی و غربالگری را خودکار کند تا فقط از کسانی که به احتمال زیاد شما را توصیه می‌کنند، بازبینی‌های فعالانه درخواست کند.

مرحله 2: بیمارانی را که می‌خواهید جذب کنید

هنگامی که پایه بازاریابی خود را ایجاد کردید، به جای تکیه بر ارجاعات پزشک، باید شروع به جذب بیماران کنید. در حقیقت، خود ارجاع اهمیت بیشتری پیدا می کند زیرا بیماران در تحقیقات پزشکان فعال تر شده اند و شرکت های بیمه اجازه خود ارجاع بیشتری را می دهند.

اکثر پزشکان نمی‌دانند که چقدر می‌توانید برای هدایت بیماران جدید به بازاریابی تکیه کنید. ما به مشتری اخیر خود کمک کردیم تا 70٪ از بیماران جدید را از طریق بازاریابی دیجیتال هدایت کند. دو استراتژی اصلی وجود دارد که بیماران جدید را به مطب شما جذب می‌کند.

سئو سایت پزشکی

ترافیک ارگانیک از موتورهای جستجو می‌تواند برای یک مطب بسیار ارزشمند باشد. اما سئوی محلی چیزی است که واقعاً برای اقدامات پزشکی مهم است. با این حال، برخی از آژانس‌های بازاریابی از استراتژی‌های سئوی کوکی برش مانند وبلاگ نویسی استفاده می‌کنند که در هدایت ترافیک عالی هستند، اما در هدف قرار دادن ترافیک محلی عالی نیستند.

سئوی محلی از استراتژی هایی مانند محتوای محلی، لیست های محلی و لینک سازی محلی استفاده می کند. مانند همه سئوها، این یک استراتژی بلند مدت است که می تواند با صبر و پشتکار نتیجه دهد.

تبلیغات پولی

در حالی که سئو کند است و هیچ تضمینی ندارد، تبلیغات پزشکی پولی هدفمند بهترین راه برای جذب بیماران ایده آل به مطب شما است. تبلیغات پولی همچنین سریعترین راه برای مشاهده تاثیر فوری بر برنامه ریزی بازدیدهای اداری است.

تبلیغات جستجوی گوگل یک استراتژی اولیه برای اکثر اقدامات پزشکی است. شما می‌توانید به طور فعال بیمارانی را در یک جغرافیای کاملاً تعریف شده پیدا کنید که به دنبال درمان ها و شرایطی هستند که شما مشخص کرده اید و فقط زمانی که کلیک می‎کنند هزینه می‌پردازید. ما همچنین توصیه می‌کنیم که تمام اقدامات پزشکی حداقل یک کمپین بازاریابی پزشکی داشته باشند، کسانی که قبلاً به سایت شما رفته اند اما پیشرو نشده اند را هدف قرار دهند. بسیاری از کانال های بازاریابی دیجیتال دیگر برای جذب بیماران جدید مانند یوتیوب، نمایشگر و تبلیغات بومی وجود دارد.

مهمترین چیزی که باید درک کنید این است که نتایج شما تحت تاثیر هزینه تبلیغات شما قرار می‌گیرد. برخی از تخصص های پزشکی رقابتی تر هستند، بنابراین سرمایه گذاری شما باید بیشتر باشد. سایر تخصص های پزشکی برای هدف گیری چالش برانگیز تر هستند.

مرحله 3: تعامل بهتر و بستن سرنخ های جدید بیماران

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که در اکثر اقدامات پزشکی می‌بینیم، نحوه رسیدگی به سرنخ‌های بیماران جدید است. همانطور که سایر کسب و کارها انجام می دهند، شیوه ها باید بر فناوری تکیه کنند تا به خودکارسازی فرایند رسیدگی به سرنخ های بیماران جدید برای افزایش تعامل و تبدیل آنها به بازدیدها و رویه های مطب کمک کند.

سخن پایانی

کنار هم قرار دادن همه این مراحل تضمین می‌کند که همه پایه‌های بازاریابی در حوزه پزشکی خود را پوشش می‌دهید تا بیشترین بهره را از استراتژی بازاریابی پزشکی خود ببرید. هر قدمی که برمی دارید یک قدم به هدفتان نزدیکتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 72 = 81

دکمه بازگشت به بالا