سایت و سئومطالب آموزشی

نکاتی برای رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل

چرا سایت شما در موتورهای جستجو رتبه بندی نمی‌شود؟

اگر وب سایت شما در نتایج جستجو رتبه بندی نمی‌شود، ممکن است مشکلات طراحی وب سایت پزشکی یا مشکلات فنی وب سایت داشته باشید که به عملکرد سئو شما آسیب می‌زند. به طور معمول، چندین دلیل احتمالی برای عدم رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل وجود دارد. ماموریت شما شناسایی مسائل فنی رایج سئو است که مانع از نمایش سایت شما در موتورهای جستجو می‌شود.

خبر خوب این است که راه حل هایی برای مشکلات فنی و طراحی که به نتایج سئوی سایت پزشکی شما آسیب می‌زند وجود دارد. هدف این مقاله توصیف رایج ترین مسائل فنی سئو و بررسی بهترین شیوه های سئو رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل است.

سئو سایت پزشکی، دندانپزشکی و کلینیک

رایج ترین مشکل فنی که مانع رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل می‌شود چیست؟

رایج‌ترین مشکل فنی که موتورهای جستجو را از فهرست‌بندی صفحات وب‌سایت شما باز می‌دارد، «تگ متا noindex» مخوف است. این خط کد به موتورهای جستجو می‌گوید که سایت یا صفحه شما را در جستجو فهرست نکنند تا زمانی که آن را در گوگل جستجو می‌کنید ظاهر نشود. این مشکل اغلب به دلیل یک چک باکس یا ویژگی مشابه در ویرایشگر محتوای سیستم مدیریت محتوای شما ایجاد می‌شود.

شما به راحتی می‌توانید با بررسی کد منبع و جستجوی noindex تعیین کنید که آیا سایت یا صفحه شما دارای این برچسب است یا خیر. دستورالعمل noindex همچنین ممکن است در هدر HTTP ظاهر شود. به خاطر داشته باشید که مواردی وجود دارد که ترجیح می‌دهید از یک تگ noindex برای پنهان کردن صفحه از جستجو استفاده کنید

مطمئن شوید که موضوع صفحه شما با کلمه کلیدی مورد نظر مطابقت دارد

یکی دیگر از دلایل بزرگ عدم  رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل این است که محتوای شما به طور موثر کلمه کلیدی مناسب را هدف قرار نمی‌دهد. این بدان معناست که گوگل صفحه شما را به عنوان پاسخ خوبی برای سوالی که کاربران می‌پرسند و جستجو می کنند، نمی‌بیند. به یاد داشته باشید که گوگل در تلاش است تا مرتبط ترین محتوا را به کاربر ارائه دهد. برای مثال، اگر صفحه‌ای به نام «درمان‌ها» دارید و می‌خواهید برای «درمان‌های کمر درد» رتبه‌ بگیرید، موضوع صفحه شما به اندازه کافی مشخص نیست.

موضوع صفحه شما و کلمه کلیدی انتخابی شما باید یکسان یا نزدیک به هم باشند. گوگل به متن ظاهر شده در URL صفحه شما، عنوان صفحه HTML و H1 (هدر صفحه) نگاه می‌کند تا موضوع صفحه شما را بفهمد.

مطمئن شوید که محتوای شما از نظر جغرافیایی به کاربران محلی مرتبط است

Google می‌خواهد نتایج محلی را برای خدمات بهداشتی در نزدیکی آنها به مردم ارائه دهد. هنگامی که افراد عبارت‌های «اورولوژیست»، «مراقبت فوری»، «کم درد» یا «زنان‌شناسی» را جستجو می‌کنند، گوگل وب‌سایت‌های مربوط به فعالیت‌های محلی را در اولویت قرار می‌دهد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما به وضوح نشان می دهد که به کدام شهرها خدمات می‌دهید. اگر وب سایت شما برای یک کلمه کلیدی محلی رتبه بندی نمی‌شود، به این دلیل است که گوگل درک روشنی از منطقه محلی شما ندارد.

گنجاندن کلمات کلیدی مربوط به شهر در عنوان صفحه به Google کمک می‌کند تا مناطقی را که کلینیک پزشکی شما به آن ها خدمات می‌دهد را بهتر درک کند و منجر به  رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل می‌شود.

مطمئن شوید صفحه شما دارای اعتبار است

همانطور که یک وب سایت را برای مسائل سئو بررسی می‌کنید، اعتبار سایت را در نظر بگیرید. گوگل می‌خواهد اطلاعات مرتبط و قابل اعتمادی را به کاربران ارائه بدهد. ساده ترین راه برای به دست آوردن اعتبار یک سایت، ایجاد لینک به سایت های معتبر با کیفیت است. هر چه تعداد لینک های بیشتری از سایت های معتبر داشته باشید، گوگل سایت شما را به عنوان منبع اطلاعاتی قابل اعتماد بیشتری می‌بیند. هرچه لینک های بیشتری داشته باشید، دامنه شما وزن بیشتری در صفحات نتایج موتورهای جستجو یا SERP ها خواهد داشت.

اهمیت محتوا برای رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل

مسئله دیگری که اغلب به اعتبار صفحه آسیب می‌زند و از  رتبه بندی سایت در گوگل جلوگیری می‌کند، محتوای تکراری است. اگر از محتوای پزشکی یکسان یا تقریباً یکسان در دو یا چند صفحه استفاده می‌کنید، ممکن است گوگل آن صفحات را در جستجو رتبه بندی نکند و حتی ممکن است رتبه وب سایت شما را کاهش دهد.

سخن پایانی

مسائل فنی رایج سئو و مسائل طراحی وب سایت مانند موارد ذکر شده در این مقاله می‌توانند واقعا پیچیده به نظر برسند. اما اگر از دستورالعمل های این مقاله پیروی کنید، باید شاهد رتبه بندی سایت پزشکی خود در گوگل باشید. اگر زمان و منابع کافی برای اعمال بهترین راهکارهای سئو را ندارید، در این صورت همکاری با یک شرکت بازاریابی پزشکی را در نظر بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 63

دکمه بازگشت به بالا