بازاریابیمطالب آموزشی

7 استراتژی بازاریابی سلامت روان یا بازاریابی روانپزشکی، روانشناسی

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که مراکز بهداشت روان با آن روبرو هستند، نحوه جذب بیماران بیشتر و ایجاد پایگاه مشتریان قوی‌تر از طریق بازاریابی پزشکی است. بازاریابی سلامت روان با ایجاد یک برنامه بازاریابی شروع می‌شود. روان‌درمانگران، روان‌شناسان، روان‌پزشکان، مددکاران اجتماعی و سایر ارائه‌دهندگان مراقبت‌های روانی اغلب آرزو می‌کنند که قبل از شروع فعالیت‌های خود، آموزش‌های بیشتری در زمینه مدیریت بازاریابی یا بازاریابی رسانه‌های اجتماعی دیده باشند. درک نحوه عملکرد بازاریابی مراقبت های بهداشتی امروزه اهمیت بیشتری پیدا می‌کند زیرا مصرف کنندگان آنلاین باهوش به طور معمول از منابع دیجیتالی استفاده می‌کنند تا بتوانند گزینه های ارائه دهنده خدمات سلامت روان را در منطقه خود پیدا کنند.

اهمیت بازاریابی سلامت روان

برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی سلامت روان موثر، باید رویکردی استراتژیک و هدفمند برای بازاریابی خود داشته باشید. در غیر این صورت، ممکن است فرصت هایی را برای رساندن پیام به مشتریان احتمالی در زمان مناسب از دست بدهید. اگر می‌خواهید موقعیت استراتژیک داشته باشید و بیماران جدید را جذب کنید، به ایده‌های ثابت شده بازاریابی سلامت روان نیاز دارید. از خود بپرسید که خدمات شما چگونه نیازهای مخاطبان هدف شما را برآورده می‌کند. در زمینه درمانی، بازخورد بسیار مهم است. بازخورد از بیماران و مشتریان بالقوه فعلی به شما کمک می‌کند قوی ترین برنامه بازاریابی سلامت روان را ایجاد کنید تا بتوانید شروع به دستیابی به بیماران جدید کنید.

چند استراتژی بازاریابی برای خدمات سلامت روان

از آنجایی که بازاریابی برای رشد و موفقیت عملکرد کلینیک شما مهم است، احتمالاً به تمام نکات عملی که می توانید برای برنامه بازاریابی سلامت روان خود دریافت کنید نیاز دارید. در اینجا 7 استراتژی بازاریابی برای اقدامات بهداشت روان وجود دارد:

وبلاگ نویسی منظم برای بازاریابی سلامت روان

به طور منظم برای مشارکت بیمار وبلاگ و محتوا بنویسید. با ارائه محتوا های آموزنده و مرتبطی که بیماران می‌توانند در وب سایت شما بخوانند، آنها را از نیاز خود به سلامت روان بهتر آگاه کنید. وبلاگ های شما باید به مسائل عمده سلامت روانی که در کار خود با آنها برخورد کرده اید، بپردازد. آنها را خوانا و قابل درک بنویسید. همیشه یک لینک به وب سایت خود به همراه سایر اطلاعات تماس ارائه دهید تا بیماران و مشتریان احتمالی بتوانند به راحتی به شما دسترسی پیدا کنند.

 در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید

بازاریابی رسانه های اجتماعی باید افرادی با پیشینه های مختلف باشد که به طور منظم در پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک، لینکدین، توییتر و اینستاگرام فعالیت می‌کنند و اطلاعات را به اشتراک می‌گذارند. بازاریابی در این پلتفرم ها به شما این امکان را می‌دهد که به طور موثر و غیر رسمی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید. به یاد داشته باشید که حساب های رسانه های اجتماعی خود را به طور مرتب به روز کنید تا بتوانید با بیماران در ارتباط باشید. همیشه به سوالات و نگرانی های مربوط به سلامت روان بازخورد نشان دهید.

وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

صرف داشتن یک وب سایت خوب برای جذب بیماران جدید کافی نیست. برای جذب بازدیدکنندگان بیشتر و بیماران جدید، باید به اندازه کافی در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید تا مورد توجه قرار بگیرید. این بدان معناست که وب سایت شما باید برای موتورهای جستجو با استفاده از بهترین شیوه های سئو پزشکی بهینه شود. برای دستیابی به رتبه بالاتر، وب سایت شما به محتوای پزشکی غنی و آموزنده با کلمات کلیدی، لینک ها، تصاویر و ویدیوهای مناسب نیاز دارد. کاربران باید بتوانند به راحتی و به سرعت در سایت شما حرکت کنند.

از طریق ایمیل با بیماران در تماس باشید

مهم است که با بیماران یا مشتریان فعلی و آینده خود از طریق ایمیل و خبرنامه در تماس باشید. ایمیل ها همچنان به عنوان ابزار بازاریابی بسیار موثر هستند. ایمیل به عنوان یکی از قدرتمندترین و مقرون به صرفه ترین استراتژی های بازاریابی موجود برتر است. مردم ایمیل هایی را می‌خوانند که به سؤالات آنها در مورد موضوعات درمانی و سلامت روان پاسخ می‌دهد. ایمیل به شما این امکان را می‌دهد که پیام خود را بدون هزینه گزافی منتشر کنید.

بررسی نظرات آنلاین بیماران

هر زمان که یک بیمار نظر مثبتی در مورد خدمات بهداشت روانی شما می‌دهد، از سایر بیماران بخواهید که آن را بررسی کنند. بررسی آنلاین نظرات بیماران می‌تواند باعث موفقیت استراتژی بازاریابی سلامت روان شما شود. در واقع، 93 درصد از مصرف‌کنندگان می‌گویند که بررسی‌های آنلاین بر تصمیم‌گیری‌های خرید آن‌ها تأثیر گذاشته است. اگر مطمئن نیستید که چگونه نقدهای آنلاین بیشتری ایجاد کنید، با یک آژانس بازاریابی پزشکی همکاری کنید.

در ویزیت بیماران انعطاف پذیر باشید

همیشه دیدن حضوری شما در مطب برای بیماران راحت نیست. پس از ویروس COVID-19، بسیاری از بیماران به ویزیت آنلاین پزشکان خود روی آوردند. با ارائه ویزیت از راه دور و گزینه‌های زمان‌بندی انعطاف‌پذیر برای بیماران، انعطاف‌پذیری خود را نشان دهید.

وب سایت خود را برای کاربران موبایل بهینه کنید

هنگامی که شما در حال بازاریابی پزشکی یا طب مارکتینگ هستید، احتمال زیادی وجود دارد که اکثر بیماران از طریق دستگاه های تلفن همراه خود با شما ارتباط برقرار کنند. آنها وب سایت شما را بررسی می‌کنند، قرار ملاقات ها را تنظیم می‌کنند، ایمیل های بازاریابی شما را می‌خوانند و موارد دیگر. برای اطمینان از داشتن تجربه مثبت، سایت و ارتباطات ایمیل خود را برای دستگاه های تلفن همراه بهینه کنید. اگر وب‌سایتی ریسپانسیو دارید، باید به‌طور خودکار متناسب با اندازه‌های صفحه نمایش کوچکتر در دستگاه‌های تلفن همراه تنظیم شود.

سخن پایانی

دستیابی به موفقیت در بحث بازاریابی سلامت روان و به صورت کلی بازاریابی پزشکی، به زمان و تلاش مداوم نیاز دارد. بنابراین در اجرای استراتژی‌های بازاریابی خود ثابت قدم باشید تا اطمینان حاصل کنید که در راه ایجاد روابط قوی با بیماران و مشتریان بالقوه موفق شوید. با استفاده از نکات و استراتژی های بازاریابی سلامت روان در این مقاله، می‌توانید با افزودن بیماران جدید و درآمد، عملکرد کلینیک سلامت روان خود را رشد دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 64 = 71

دکمه بازگشت به بالا