بازاریابیمطالب آموزشی

7 استراتژی موثر در بازاریابی پزشکی و حوزه مراقبت های بهداشتی

حوزه پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی در طول تاریخ جزو کندترین صنایعی بوده است که استراتژی‌های بازاریابی جدید و  بازاریابی پزشکی را پذیرفته است، اما بیماری همه‌گیر کرونا آن را تغییر داده است. به عنوان مثال سلامت از راه دور را در نظر بگیرید. از زمان همه‌گیری، استفاده از مراقبت مجازی از راه دور 38 برابر بیشتر از قبل COVID-19 افزایش یافته است. فعالان حوزه درمان، سلامت از راه دور را پذیرفتند زیرا راهی برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا و احترام گذاشتن به فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه و در عین حال صرفه جویی در وقت و هزینه آنها فراهم کرد.

7 استراتژی بازاریابی پزشکی

برای رقابت موثر در حوزه طب مارکتینگ، بازاریابان باید از استراتژی های بازاریابی پزشکی بهینه استفاده کنند. در این  مقاله 7 استراتژی دیجیتال مارکتینگ پزشکی را بررسی می‌کنیم:

بهبود تعامل با بیمار

مشارکت معنادار با بیمار می‌تواند بسیار زمان بر باشد. به همین دلیل است که باید از فناوری برای خودکارسازی مشارکت بیمار تا حد امکان استفاده کنید. برای ایجاد روابط صمیمانه تر با بیماران پس از ترک مطب، می‌توانید موارد زیر را ارسال کنید:

  • یادآوری وقت ویزیت
  • اعلان نتایج آزمایشگاهی
  • یادآوری مراقبت های پیشگیرانه
  • یادآوری داروها
  • پیام های تعطیلات و تولد
  • پیام های مراقبتی بعدی
  • پیام های تبلیغاتی
  • نظرسنجی های رضایت مندی
  • نظرسنجی های سلامت

ساعات اداری و مدل های مراقبت را گسترش دهید

راحتی و دسترسی سریع، بدون زمان انتظار طولانی از انتظارات بیماران امروزی از پزشکان است. ارتباط حضوری یا مجازی و سریع تر، گزینه های انعطاف پذیرتر مانند پیام های متنی، ایمیل ها، پورتال های آنلاین بیماران، چت زنده و خدمات پس از ساعت کاری و مراقبت های آخر هفته از طریق پزشکی از راه دور از برخی پیشنهادات برای برقراری ارتباط راحت تر با بیماران هستند.

بیماران بیشتر از پزشکان خود چه می‌خواهند؟ بررسی انتظارات بیماران از پزشکان

امکان برنامه ریزی ویزیت آنلاین را ارائه دهید

یکی دیگر از استراتژی های مفید بازاریابی پزشکی برنامه ریزی آنلاین است. به هر حال، زمان انتظار برای خدمات مراقبت های بهداشتی دو برابر بیشتر از سایر دسته های خدمات است. اما زمانی که به بیماران این امکان را می‌دهید که قرار ملاقات‌های خود را بصورت آنلاین تنظیم کنند، در زمانی که معمولاً صرف تماس با مطب و تعامل با کارکنان خود می‌کنند، صرفه‌جویی می‌کنید.

چند راهکار برای ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک یا مطب شما

با ایمیل هدفمند ارتباط شخصی ایجاد کنید

هنگامی که مخاطبان هدف خود را شناسایی کردید و پرسونای مشتری ایجاد کردید تا بفهمید چه چیزی باعث انگیزه آنها می‌شود، می‌توانید ایمیل شخصی‌سازی‌شده‌ای را ارسال کنید که بیماران را جذب می‌کند و باعث تعامل می‌شود. حتی می‌توانید ایمیل‌های هدفمند خود را خودکار کنید و در زمان و هزینه صرفه‌جویی کنید.

زمانی که ایمیل با استراتژی‌های مناسب هدف‌یابی محتوای پزشکی ترکیب شود، اتوماسیون بازاریابی پزشکی و شخصی‌سازی ایمیل می‌تواند بازده بازگشت سرمایه در حدود 4300 درصد ایجاد کند. ایمیل های شخصی سازی شده همیشه بیمار را با نام خطاب می‌کنند و در مورد علایق شخصی بیمار صحبت می‌کنند.

برای مخاطبان خود محتوای پزشکی ایجاد کنید

برای القای اعتماد و ایجاد روابط پایدار با بیماران، می‌توانید محتوای وب سایت مفید و مرتبط را با هدف تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید وبلاگ‌ها یا صفحات وب مرتبط را بر اساس عبارات جستجوی اخیری که مشتریان بالقوه استفاده کرده‌اند، همراه با سابقه پزشکی، شرایط پزشکی فعلی و ترجیحات کاربر، تبلیغ کنید.

یک وب سایت پزشکی کاربر پسند ایجاد کنید

چه چیزی یک وب سایت پزشکی را کاربر پسند می‌کند؟ اول از همه سایت شما باید با دستگاه ها و اندازه های مختلف صفحه نمایش سازگار باشد. بسیاری از کاربران از دستگاه های تلفن همراه خود برای جمع آوری اطلاعات مربوط به سلامت استفاده می‌کنند و موبایل فرندلی بودن از الزامات یک سایت پزشکی است.

برای موفقیت بازاریابی پزشکی اجتماعی باشید

در نهایت، به شما طب مارکتینگ از طریق رسانه های اجتماعی را پیشنهاد می‌کنیم. پلتفرم های رسانه های اجتماعی مانند لینکدین، اینستاگرام و توییتر برای شخصی سازی تجربه کاربر و افزایش تعامل با بیماران عالی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 1 = 7

دکمه بازگشت به بالا