اخبار

ضرورت استفاده از نظرات متخصصین حوزه دارویی در بازبینی برنامه آموزشی داروسازی

کوریکولوم یا برنامه آموزشی، اساس و طرح آموزش در یک رشته است و در فرآیند یادگیری نقش اساسی دارد. برای اینکه آموزش در یک حوزه با اصول علمی سازگار باشد لازم است از کوریکولوم یا برنامه آموزشی برخوردار باشد. اخیرا عضو هیات مدیره انجمن داروسازان تهران بر لزوم استفاده از نظر متخصصین حوزه دارویی در بازبینی کوریکولوم یا بازبینی برنامه آموزشی داروسازی تاکید کرده است.

دکتر آرش محبوبی در گفت و گو با خبرنگار اداره کل روابط عمومی ضمن بیان اینکه حوزه دارویی کشور با چالش های اقتصادی، ارزی، مالیات و قوانین مربوط به گردش مالی صنعت دارو و متعاقب آن داروخانه ها روبه رو است، درباره بازبینی برنامه آموزشی داروسازی خاطر نشان کرد:

طی دو سال اخیر چالش های مالیاتی داروسازان به شدت افزایش یافته است. همچنین آئین نامه ها و ضوابطی که بدون مشورت و هماهنگی با نهادهای صنفی تهیه و ابلاغ می‌شود، اجازه بازبینی را از همکاران ما در سازمان غذا و دارو و سایر قسمت ها سلب نموده که منجر به آسیب در سطح جامعه خواهد شد.

وی در خصوص بازبینی برنامه آموزشی داروسازی همچنین گفت:

به نظر می‌رسد پیشنهاد اولیه که مطرح شده از جهت اجرایی ایجاد مشکل کند و امیدواریم در روند اجرایی شدن و بازبینی آن از نظر متخصصین به طور کامل استفاده شود تا یک طرح درس جدیدی ایجاد نشود که در اجرایی شدن آن به سلامت جامعه آسیب برساند.

یکسری از دروس در طرح درس کامل نبوده و نیاز هست که دروس مدیریتی و دروس بالینی افزایش پیدا کند و این مسئله از سوی بسیاری از همکاران مورد نقد قرار گرفته است.

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

دکتر آرش محبوبی در ادامه اظهار داشت:

افزایش در این حیطه نباید باعث کاهش پیدا کردن سایر قسمت ها شود و مطلب دیگر این که دنبال دو گرایش تخصص در دوره عمومی هستند که شامل گرایش صنعتی و دیگری داروخانه ای یا بالینی است که با روند اجرایی خدمات دارویی کشور ما هماهنگی ندارد و امیدواریم که بازبینی شود.

منبع: irimc.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 2 = 14

دکمه بازگشت به بالا