مطالب آموزشی

3 نشانه فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش و نحوه جلوگیری از آن

فرسودگی کارمندان تقریباً در هر صنعتی وجود دارد و بخش مراقبت های بهداشتی نیز از این قاعده مستثنی نیست. پرداختن به فرسودگی شغلی به یک استراتژی حیاتی برای دوام کسب و کارها تبدیل شده است. به هر حال، شما نمی‌توانید بدون کارکنانی شاد و متعهد برای رسیدن به اهداف رشد شرکت یا هر بیزینسی تلاش کنید. در این مقاله 3 نشانه فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش را بررسی می‌کنیم.

در سال‌های اخیر، کارکنان میز پذیرش بار بسیاری از چالش‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر کرونا را متحمل شده‌اند:

  • اجرای دستورالعمل‌های COVID-19
  • مدیریت پرسش‌نامه‌های غربالگری
  • زمان‌بندی آزمایش‌ها و واکسیناسیون‌ها
  • پاسخ دادن به تماس‌ها و پیام های بیماران در شیفت‌های شلوغ

بنابراین انجام هر کاری که می‌توانید برای کنترل فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش انجام دهید بسیار مهم است. این امر مستلزم شناسایی علائم فرسودگی شغلی و اتخاذ اقداماتی برای پیشگیری یا کاهش آن است.

مشاوره راه اندازی کلینیک پزشکی

نشانه های اصلی فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش چیست؟

فهرست فرسودگی شغلی Maslach یا MBI یک ارزیابی استاندارد شده می‌باشد که دارای 22 نشانه فرسودگی شغلی است که به سه گروه اصلی تقسیم می‌شود. این سه گروه، علائم هشدار دهنده اصلی هستند که نشان می‌دهد فردی از فرسودگی شغلی رنج می‌برد.

ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک یا مطب شما

کارکنان میز پذیرش شما از نظر عاطفی خسته شده اند

فرسودگی عاطفی زمانی است که شخصی دائماً از کار خود خسته است، احساس می‌کند بیش از حد کار سرش ریخته است و نمی‌تواند پیشرفت کند.

  • آیا افزایش ناامیدی یا بدبینی کارکنان را احساس می‌کنید؟
  • آیا کمتر از حد معمول شوخی های اداری در کلینیک شما وجود دارد؟

اگر به هر یک از موارد بالا پاسخ بله دادید، اینها نشانه هایی از کاهش مشارکت کارکنان است. البته با افزایش استرس در دو سال گذشته، انتظار می‌رود که میزان تعامل و علاقه کاهش یابد که منجر به فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش می‌شود. اما در صورت عدم رسیدگی کارکنان می‌تواند به مشکلات جدی‌تری منجر شوند که می‌تواند رشد کلی کار شما را مختل کند.

به سادگی با کارکنان خود صحبت کنید، مشکلات اخیر را بپذیرید و از کارمندان خود بپرسید که چگونه می‌توانید بهتر از آنها حمایت کنید. انجام یک بحث آزاد با کارکنان به آنها این امکان را می‌دهد که بدانند شما به آنها اهمیت می‌دهید.

کارکنان شما در حال تجربه مسخ شخصیت هستند

دومین نشانه فرسودگی شغلی (Occupational burnout) «مسخ شخصیت» است. این نشانه زمانی است که کارمندان از طریق کنایه یا بدبینی از کار فاصله می‌گیرند. آیا کارکنان دفتر شما نسبت به نیازها و خواسته‌های بیماران بی‌توجه یا بی‌تفاوت هستند؟

زمانی که کارمندان فرانت آفیس یا میز پذیرش کلینیک بیش از حد کار می‌کنند و دچار خستگی می‌شوند، بیماران شما ممکن است آن را احساس کنند. این موضوع ممکن است بر تجربه بیمار تأثیر بگذارد. اگر کارکنان شما احساس ناراحتی می‌کنند، ممکن است متوجه افزایش شکایات یا بررسی های منفی بیماران شوید که می‌تواند منجر به اثرات منفی بر شهرت مطب شما شود. بهترین راه برای مراقبت از احساسات بیمار، نظارت منظم بر کامنت‌های آنلاین مطب است.

مدیریت نظرات منفی بیماران

کارمندان شما احساس ناکارآمدی شغلی می‌کنند

سومین و آخرین نشانه اصلی فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش رنج بردن از عدم موفقیت در کار است. آیا کارکنان شما احساس می‌کنند که کارشان به نفع بیماران است؟ آیا آن‌ها احساس شایستگی می‌کنند، از نظر فکری دچار چالش می‌شوند؟

کمپین تبلیغاتی پزشکی

اگر کارمندان شما احساس کنند در کارشان موفق نیستند، ممکن است به طور کلی شاهد کاهش بهره وری کلینیک خود باشید. هنگامی که کارکنان میز پذیرش شما احساس استرس می‌کنند، انجام کارهای روتین ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد.

سخن پایانی

برای کمک به کارمندان پذیرش خود در محل کار، سعی کنید کارهای پیش پا افتاده ای که مسئولیت آنها را بر عهده دارند خودکار کنید. این راهکار می‌تواند به ویژه وقتی مهم است که کارکنان شما بیشتر وقت خود را صرف پاسخگویی به تماس های تلفنی، تماس با بیماران برای تایید یا برنامه ریزی مجدد قرار ملاقات، یا پیگیری پرداخت های بیمار کنند.

با خودکار کردن کارهای روتین، کارمندان شما در زمان صرفه جویی می‌کنند، بهره وری بیشتری دارند و می‌ توانند تمرکز خود را بر بهبود تجربه بیمار و سایر اهداف استراتژیک تغییر دهند. کارهایی مانند یادآوری قرار ملاقات، نظرسنجی رضایت بیمار و حتی برنامه ریزی ویزیت بیمار را می‌توان از طریق نرم افزار پزشکی خودکار کرد. دادن زمان استراحت کافی راهکار مهم دیگری برای جلوگیری از فرسودگی شغلی کارمندان پذیرش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 5 = 15

دکمه بازگشت به بالا