بازاریابیمطالب آموزشی

7 استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی برای رشد سیستم سلامت شما

حوزه مراقبت های بهداشتی هرگز به این اندازه رقابتی نبوده است. امروزه برای موفق شدن در این حوزه داشتن یک استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی قوی ضروری است. با این حال، بازاریابی برای سیستم‌های سلامت با مجموعه‌ای از چالش‌ها همراه است و نیازمند یک استراتژی با ملاحظات خاص است که در هیچ صنعت دیگری یافت نمی‌شود. بیایید نگاه دقیق تری به این موضوع بیندازیم.

آموزش دیجیتال مارکتینگ پزشکی

کانال‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که سیستم‌های سلامت می‌توانند از آنها برای بازاریابی خدمات خود استفاده کنند و هر استراتژی بالقوه دارای نقاط قوت و ضعف است. در ادامه به استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی که سیستم‌های بهداشتی باید از آنها استفاده کنند می‌پردازیم.

استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی از طریق بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد. در اصل، بازاریابی محتوا باید در مورد ارائه پاسخ به بیماران برای سوالات مبرم باشد. برای اینکه بدانید بیماران چه می‌پرسند سؤالات متداول ارائه شده توسط مرکز تماس خود را شناسایی کنید. ارائه اطلاعات از طریق بازاریابی محتوا در نهایت به شما کمک می‌کند تا بیماران جدیدی را جذب کنید و آنها را حفظ کنید.

تولید محتوای پزشکی

تجربه آنلاین خود را بهینه کنید

وب‌سایت‌های مراقبت‌های بهداشتی برای ایجاد تعامل هوشمند ضروری هستند بنابراین تجربه آنلاین از طریق سایت را به عنوان هسته اصلی استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی (Health marketing) خود در نظر بگیرید. چند راه برای بهبود تجربه آنلاین وجود دارد.

ابتدا مطمئن شوید که وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است. تقریباً هر مصرف کننده از تلفن هوشمند استفاده می‌کند و 15 درصد از مصرف کنندگان فقط از تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. دوم، اطمینان حاصل کنید که پیام‌هایی که در وب‌سایت شما استفاده می‌شوند با پیام‌هایی که در سایر اشکال ارتباط استفاده می‌شوند مطابقت داشته باشد.

ارجاعات را در برنامه خود نگه دارید

در بازاریابی مراقبت های بهداشتی همه چیز مربوط به بیماران نیست. سیستم‌های بهداشتی باید با پزشکان در تماس باشند تا اطمینان حاصل کنند که با نگه داشتن بیماران در شبکه، اهداف نظام سلامت را پیش می‌برند. پزشکانی که دارای نظر خوبی نسبت به سیستم سلامت شما هستند می‌توانند بیماران جدیدی را به شما ارجاع دهند.

بر حفظ بیمار تمرکز کنید

بسیاری از سیستم های بهداشتی بر هدایت بیماران جدید به سیستم سلامت خود تمرکز می‌کنند و فرض می‌کنند که آنها به طور مداوم در سیستم سلامت باقی خواهند ماند. این تفکر ممکن است دهه‌ها پیش درست بوده باشد، اما امروزه مصرف‌کنندگان برای دریافت مراقبت، انتخاب زیادی دارند. برای اطمینان از اینکه بیماران همچنان از کلینیک شما مراقبت با کیفیت بالا دریافت می‌کنند، باید کمپین هایی ایجاد کنید که رضایت بیمار را بهبود بخشد.

ابزارهای بازاریابی پزشکی

به عنوان مثال، اگر بیمار برای گرفتن قرار ملاقات با مرکز شما تماس بگیرد، نمایندگان شما باید درخواست آنها را برآورده کنند، سپس به بیمار مراجعه کنند تا ببینند آیا از خدماتی که گرفته‌اند راضی هستند یا خیر.

از سئو به نفع خود استفاده کنید

هر روزه مصرف کنندگان بیش از 1 میلیارد سؤال مرتبط با سلامت را در گوگل جستجو می‌کنند. آنها می‌خواهند در مورد وضعیت خود، علائم خاص، داروهای بالقوه و موارد دیگر اطلاعات بیشتری کسب کنند. بنابراین استفاده از خدمات سئو سایت پزشکی به توسعه کسب و کار شما کمک شایانی می‌کند.

یک استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی ایجاد کنید

استفاده از رسانه های اجتماعی برای ایجاد اعتماد در بین مصرف کنندگان و بیماران اساسی است. هر روز، بیماران به بخش‌های مختلفی از خدمات شما در رسانه‌های اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنند تا درباره ارزش‌های سیستم سلامت شما و نحوه درک دیگران از شما اطلاعات بیشتری کسب کنند.

5 نوع محتوا برای پزشکان

پیشرفت خود در بازاریابی مراقبت های بهداشتی را اندازه گیری کنید

سیستم‌های بهداشتی نباید فقط کمپین‌هایی را راه‌اندازی کنند و ایمان داشته باشند که کار می‌کنند. در عوض، شما باید به طور مداوم اندازه گیری کنید که چگونه فعالیت های خاص به شما کمک می‌کند تا بیماران جدید را جذب کنید و نگه دارید.

سخن پایانی

روش‌ها و کانال‌های بازاریابی فراوانی برای کمک به سیستم سلامت شما در تعامل، جذب و حفظ بیماران وجود دارد. با این حال، قبل از اینکه سیستم سلامت شما شروع به تلاش برای بهبود استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی کند، مهم است که مطمئن شوید به فناوری و تخصص مناسب مجهز هستید.

با سرمایه گذاری در ابزارها و کمک های خاص مراقبت های بهداشتی، می‌توانید جنبه هایی از استراتژی بازاریابی خود را که بیشترین اهمیت را دارد، اجرا کنید. در پایان، استراتژی و فناوری شما باید با هم کار کنند تا ابتکارات بازاریابی شما را تسریع کنند و به شما در دستیابی به اهدافتان کمک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 5 = 9

دکمه بازگشت به بالا