مدیریتمطالب آموزشی

6 روش ساده برای افزایش قرار ملاقات بیمار مطب پزشکی 

برای افزایش قرار ملاقات بیمار یک رویکرد چند وجهی ضروری است و اولین گام پیاده سازی سیستم های نوبت دهی آنلاین برای ساده سازی فرآیند رزرو برای بیماران است. همچنین برای افزایش  قرار ملاقات بیماران خود می توانید از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای تعامل با جامعه، به اشتراک گذاری اطلاعات پزشکی و تبلیغات پزشکی استفاده کنید.

از کمپین های بازاریابی ایمیلی برای برقراری ارتباط با بیماران موجود و تشویق به معاینات منظم یا قرار ملاقات های پیشگیرانه استفاده کنید. اجرای برنامه های ارجاع را در نظر بگیرید تا بیماران فعلی را تشویق کنند تا کلینیک شما را به دیگران توصیه کنند. علاوه بر این، ارائه ساعات نوبت دهی منعطف و کاهش زمان انتظار می‌تواند رضایت بیمار را افزایش دهد و افراد بیشتری را برای برنامه‌ریزی قرار ملاقات به مطب شما بکشاند.

روش های افزایش قرار ملاقات بیمار

در اینجا چند روش وجود دارد که می توانید قرار ملاقات بیمار را برای مطب خود به حداکثر برسانید:

1. وب سایت خود را بهبود بخشید

وب سایت شما کارت ویزیت دیجیتالی مطب شماست و به شما امکان می دهد خدماتی را که ارائه می دهید به نمایش بگذارید. اگر وب سایت ندارید، پس وقت آن رسیده است که یک سایت پزشکی طراحی کنید. علاوه بر آن، پست کردن محتوای مفید در وب سایت خود به طور منظم به شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو رتبه بالایی داشته باشید.

2. تعیین کنید کدام قرارها باید حضوری رخ دهند

مشکلاتی برای بیمار وجود دارد که از طریق ایمیل، تلفن یا پورتال امن قابل حل است. شما باید برای مسائل پزشکی که نیاز به وقت حضوری با بیمار دارد، قرار ملاقات حضوری داشته باشید.

3. از بازاریابی شبکه های اجتماعی استفاده کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای معرفی خدمات شما به بیماران بالقوه است. اگر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی فعالی دارید، می‌توانید با ارسال مستقیم پیام‌ها، اظهار نظر در مورد پست‌هایشان، لایک کردن پست‌هایشان و راه‌های دیگر، به راحتی با بیماران بالقوه ارتباط برقرار کنید.

4. یک سیستم یادآوری  قرار ملاقات بیمار داشته باشید

عدم نمایش بیماران و کنسلی بیمار می تواند منجر به زیان های قابل توجهی در مطب شما شود. سیستم‌های یادآوری به بیماران شما این امکان را می‌دهند که با پاسخ مستقیم به یادآوری، قرار ملاقات‌ها را تغییر دهند یا لغو کنند.

ارائه تبلیغات یا مشوق های ویژه برای برنامه ریزی قرار ملاقات، مانند تخفیف برای خدمات پیشگیرانه یا بسته های همراه را در نظر بگیرید. این می‌تواند هم بیماران فعلی و هم بیماران جدید را برای رزرو نوبت و تعامل با مطب شما برانگیزد.

5. کمپین های بازاریابی ایمیلی

کمپین های ایمیل هدفمند را برای دسترسی به پایگاه بیماران فعلی خود اجرا کنید. اهمیت معاینات منظم را به آنها یادآوری کنید، نکات بهداشتی مربوطه را به اشتراک بگذارید و برای برنامه ریزی قرار ملاقات، کال تو اکشن در نظر بگیرید. ارتباط شخصی و به موقع می تواند به طور قابل توجهی بر نرخ قرار ملاقات تاثیر بگذارد.

6. خدمات پزشکی از راه دور

ارائه خدمات پزشکی از راه دور برای قرار ملاقات های خاص، ارائه انعطاف پذیری برای بیمارانی است که ممکن است مشاوره مجازی را ترجیح دهند.

با ترکیب این استراتژی‌ها، می‌توانید رویکردی جامع برای افزایش قرار ملاقات‌ بیمار برای مطب پزشکی خود ایجاد کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 8 = 80

دکمه بازگشت به بالا