مدیریتمطالب آموزشی

در مورد افزایش هزینه دارو برای بیماران چه می‌توان کرد؟

وقتی در مورد هزینه نسخه ها صحبت می‌کنیم، معمولاً به تأثیر قیمت بر امور مالی هر بیمار اشاره می‌کنیم. اما واقعیت این است که افزایش هزینه نسخه‌ها تاثیر مستقیمی بر بیماران و کل سیستم مراقبت‌های بهداشتی دارد. بیماران و پزشکان در مورد افزایش هزینه نسخه ها یا افزایش هزینه دارو چه کاری می‌توانند برای بیماران کنند؟

یکی از پیامدهای افزایش هزینه دارو این است که وقتی بیماران نسخه‌ها را رعایت نمی‌کنند، دسترسی کامل به مراقبت ندارند و پیامدهای سلامتی به خطر می‌افتد. قیمت بالای داروها شاید بزرگترین عامل در پایبندی به نسخه باشد. اما با افزایش هزینه دارو چه می‌توان کرد؟ پاسخ احتمالاً بیشتر از آن چیزی است که فکر می کنید و ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و کلینیک های پزشکی می‌توانند در کمک به بیماران در مدیریت بار هزینه نقش داشته باشند.

چگونه پزشکان می‌توانند به بیماران کمک کنند تا افزایش هزینه دارو را بپردازند؟

به عنوان یک پزشک، تنها نقش شما این است که بیماران را بدون توجه به اینکه آیا می‌توانند هزینه خدمات شما را پرداخت کنند، درمان کنید. این همان سوگند است که وقتی پزشک شدید به آن قسم خوردید. مشکل این است که توانایی بیمار در پرداخت مستقیماً بر سلامت او و مراقبت شما تاثیر می‌گذارد. بیمارانی که نمی‌توانند نسخه هایی را که شما به آنها می‌دهید را پر کنند، سلامت خود را بهبود نمی‌بخشند. در نتیجه، نتایج بیمار و رضایت بیمار بهبود نمی‌یابد، که مستقیماً بر نقش بزرگ‌تر شما به‌عنوان پزشک و فعالیت‌های روزانه‌تان تأثیر می‌گذارد.

پکیج آموزشی ارتباط با بیمار

کارشناسان صنعت می گویند که پزشکان فقط در مورد هزینه دارو با بیماران خود صحبت می‌کنند. متاسفانه، هزینه نسخه ها، صرف نظر از اینکه شما در مورد آنها چه احساسی دارید، این مکالمات را الزامی می‌کند. حتی با این حال، نیازی نیست از بیماران در مورد نسبت بدهی به درآمد یا هر چیز کاملاً شخصی سؤال کنید. در عوض، می‌توانید اطلاعات قیمت دارو را در مطب خود بیاورید تا در دسترس و در دسترس قرار گیرد.

دلایل عملی برای ارائه این نوع اطلاعات در داخل مطب وجود دارد. اول، در وقت پزشکان صرفه جویی می‌کند زیرا دیگر نیازی به تماس با داروخانه ها و بیماران در مورد نسخه های فردی ندارید. یک تخمین نشان می‌دهد که می‌توانید با ارائه قیمت نسخه در میز پذیرش، به جای اینکه هر بار که نسخه‌ای را صادر می‌کنید، تماس بگیرید، دو ساعت از هفته را صرفه‌جویی کنید. دوم این است که به بیماران زمان می‌دهد تا برای هزینه آماده شوند، بنابراین وقتی به داروخانه می‌رسند شوکه نمی‌شوند.

آنچه که بیماران می‌توانند در مورد هزینه نسخه ها انجام دهند

متاسفانه با افزایش هزینه دارو بیماران قدرت بسیار کمی در کنترل هزینه های مراقبت های بهداشتی دارند. بدتر از آن، بیمارانی که بیش از همه تحت تأثیر هزینه نسخه‌ها قرار می‌گیرند، بیماری‌های طولانی‌مدت و مزمنی دارند که نیاز به رویکرد دارویی برای درمان و مدیریت دارند.

برای بیمارانی که به طور معمول از نسخه ها استفاده می‌کنند (یعنی نه به عنوان یک داروی نجات دهنده)، روش های دیگری برای صرفه جویی در افزایش هزینه دارو وجود دارد. سالم ماندن و استفاده از رویکردهای مراقبت های بهداشتی پیشگیرانه، مانند ورزش، خواب و واکسن ها، می‌تواند به بیماران کمک کند تا برخی از نیازهای رایج برای استفاده از نسخه ها مانند فشار خون بالا یا دیابت را برطرف کنند.

چرا پزشکان هرگز نباید از پذیرش بیماران جدید دست بردارند؟

اینها رویکردهای عالی برای صرفه جویی در مراقبت های بهداشتی هستند که همه می‌توانند و باید از آنها پیروی کنند، اما بهترین راه برای صرفه جویی در مراقبت های بهداشتی نمی‌تواند و نباید این باشد که بیمار نشوید.

کنترل قیمت دارو

قیمت های نسخه به طور پیوسته در حال رشد است و واقعیت این است که پزشکان نمی‌توانند قیمت دارو را متوقف کنند. دارو یک کالای مصرفی نیست و ماهیت مرگ و زندگی انسان‌ها است. تا زمانی که اقدامات گسترده ای در راستای افزایش هزینه دارو انجام نشود، به احتمال زیاد مشکل همچنان بدتر خواهد شد. از آنجایی که بیماران بیشتر و بیشتر از دوزها یا حتی نسخه های کامل خودداری می‌کنند، این مشکل همچنان در دامان پزشکان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 73 = 79

دکمه بازگشت به بالا