مدیریتمطالب آموزشی

چرا پزشکان هرگز نباید از پذیرش بیماران جدید دست بردارند؟

هجوم بیماران به کلینیک یا مطب شما ممکن است کمی استرس زا باشد اما توصیه می‌شود که پزشکان درهای خود را به روی بیماران جدید نبندند. در این مقاله به دلایل اینکه چرا پزشکان باید به پذیرش بیماران جدید ادامه دهند و چگونه این کار را بدون قربانی کردن کیفیت مدیریت کنند، می‌پردازیم.

حجم بیماران نوسان می‌کند

بررسی‌ها نشان می‌دهند که 36 درصد از بیماران در دو سال گذشته یک پزشک را ترک کرده و پزشک جدیدی را انتخاب کردند. بنابراین در حالی که ممکن است امروز سیل بیماران جدیدی را بدست آورید، نوسانات تعداد بیماران می‌تواند فردا به راحتی شرایط را تغییر دهد. پذیرش بیماران جدید به نگه داشتن فهرست بیمار در سطح معقول کمک می‌کند.

آموزش دیجیتال مارکتینگ پزشکی

نپذیرفتن بیمار جدید برای تجارت بد است

درست مانند هر تجارت دیگری، دور کردن مشتریان برای شما مناسب نیست. هنگامی که بیماران جدید را رد کنید، آنها دیگر به مطب شما باز نمی‌گردند تا دوباره قرار ملاقات بگیرند. بعلاوه، وقتی افراد پزشک مورد نظر خود را پیدا می‌کنند، آنها اغلب می‌خواهند آن پزشک را به اعضای خانواده و دوستان نیز معرفی کنند. اگر از پذیرش بیماران جدید دست بردارید، ممکن است این بیماران بالقوه را نیز از دست بدهید.

رد کردن پذیرش بیماران جدید باعث عدم اطمینان می‌شود

با رد کردن بیماران جدید سایر پزشکان، بیمه گذاران و بیماران اعتماد خود را برای ارجاع آشنایان به شما از دست می‌دهند. پزشکان همکار شما می‌توانند از ارجاع بیمار به شما دست بکشند زیرا آنها نمی‌خواهند پزشکی را توصیه کنند که ممکن است در دسترس بیمار نباشد که نیاز به مراقبت فوری دارد.

چگونه می‌توان تعداد زیادی از بیماران را اداره کرد

بر اساس یک نظرسنجی 81 درصد از بیماران در صورت امکان قرار ملاقات پزشک را بصورت آنلاین رزرو می‌کنند؛ همچنین تقریباً یک چهارم قرار ملاقات ها برای همان روز یا روز بعد برنامه ریزی شده است و این باعث می‌شود که هر دو بیماران جدید و دیرینه بتوانند شکاف های زمان خالی را پر کنند.

مشاوره راه اندازی کلینیک

با وجود سیستم های مناسب، تعداد فزاینده بیماران به معنای افزایش فشار در کارکنان شما نیست. خودکارسازی فرآیندهایی مانند تأیید قرار ملاقات و یادآوری ها به کارکنان شما امکان می‌دهد تا در عرض چند دقیقه این وظایف را انجام دهند و به طور موثری ساعاتی را به روز خود اضافه کنند. بنابراین آنها می‌توانند از این زمان اضافه شده برای تمرکز روی بیماران جدید استفاده کنند.

قرار ملاقات های مشترک

یکی از راه های ابتکاری برای مدیریت افزایش بیمار، قرار ملاقات های پزشکی مشترک است که به شما امکان می‌دهد تا چندین بیمار را به طور همزمان معالجه کنید. در این نوع ویزیت افرادی که مشکلات مشابهی را تجربه می‌کنند، در کنار هم ویزیت می‌شوند تا نگرانی های خود را به اشتراک بگذارند.

الزام داشتن نرم افزار مدیریت مطب

سخن پایانی

پذیرش بیماران جدید چیزی نیست که در مورد آن شک داشته باشید. اگر از هجوم بیماران احساس استرس می‌کنید، از این فرصت استفاده کنید تا فرآیندهای پذیرش خود را ساده تر کنید، بنابراین می‌توانید از همه کسانی که به مطب شما می‌آیند استقبال کنید. مدرن سازی گردش کار، خودکار کردن وظایف روزانه و استفاده از یک رویکرد پیشگیرانه برای مدیریت فهرست بیمار، به شما کمک می‌کند تا رونق کلینیک خود را با  پذیرش بیماران جدید حفظ کنید و خدمات درمانی با کیفیت بالا ارائه دهید.

تاثیر شاخص NPS در جذب بیمار

با این حال شایان ذکر است که تصمیم برای پذیرش یا رد یک بیمار جدید باید همیشه مطابق با خط مشی کلینیک شما در مورد پذیرش بیماران جدید گرفته شود.

  •  تصمیم شما ممکن است به عواملی از جمله اینکه آیا مطب شما بیماران جدید را می‌پذیرد و اینکه آیا شما واجد شرایط ارائه مراقبت های درخواستی یا مورد نیاز هستید بستگی دارد.
  • اگر تصمیم دارید که درمان را ارائه نکنید یا بیمار جدیدی را در مطب خود نپذیرید، این تصمیم باید فقط در شرایط غیر اورژانسی و به گونه ای اتخاذ شود که برای همه بیماران آینده به طور یکسان اعمال شود.
  • تصمیم خود برای عدم پذیرش بیمار جدید را با احترام و صادقانه با فرد مورد بحث قرار دهید و این را در پرونده های خود ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 3 = 3

دکمه بازگشت به بالا