سایت و سئومطالب آموزشی

10 معیار برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی

شما نمی‌توانید یک وب سایت را تنها از روی ظاهر آن قضاوت کنید. به عنوان مثال، وب سایت پزشکی شما ممکن است حاوی عکس‌های زیبا، ظاهری مرتب و پر از محتوای پزشکی کاربر پسند باشد، اما اگر به تجزیه و تحلیل آن نپرداخته باشید، واقعاً نمی‌دانید که آیا به درستی در مسیر هدف شما قرار دارد یا خیر؟ در این مقاله 10 معیار اصلی که باید برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی خود آنها را بررسی کنید را معرفی می‌کنیم.

بازدیدکنندگان وب سایت منحصر به فرد

بازدیدکنندگان یک معیار مهم برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی است که تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد سایت شما در ماه را اندازه گیری می‌کند. در این معیار، شما به دنبال این هستید که بازدیدکنندگان شما را چگونه پیدا کرده‌اند و از کجا آمده‌اند. تجزیه و تحلیل ها به شما نشان می‌دهد که آیا آنها از ارجاع ها، جستجوی گوگل سایت پزشکی شما یا کانال های رسانه های اجتماعی آمده اند و می‌توانند به شما کمک کنند تا راه های بهینه تری برای جذب بازدیدکننده داشته باشید. با بررسی بازدیدکنندگان منحصر بفرد برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی همچنین می‌توانید ردیابی کنید که آیا تعداد بازدیدکنندگان در طول ماه افزایش یا کاهش یافته است یا خیر، و دلیل آن را برای رفع این مشکلات در زمان واقعی بیابید.

بررسی Overall Sessions برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی

بازدیدکنندگان در هر جلسه چقدر در سایت شما باقی می‌مانند؟ این چیزی است که معیار Overall Sessions نشان می دهد. موفقیت این معیار به اهداف سایت سازمان مراقبت های بهداشتی شما بستگی دارد. آیا می‌خواهید کاربران در طولانی‌ترین زمان ممکن با محتوای شما درگیر شوند، برای قرار ملاقات تلفنی تماس بگیرند، مسیرها را دریافت کنند، برای یک خبرنامه یا رویداد ثبت‌نام کنند، یا ترکیبی از این عوامل؟ هر تراکنش ممکن است هدف متریک متفاوتی داشته باشد، اما اگر می‌خواهید کاربران تا زمانی که ممکن است درگیر محتوا باشند، اندازه‌گیری سشن کلی آنها به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه مدت با سایت شما تعامل دارند.

بررسی نرخ پرش سایت

آیا محتوای شما برای خوانندگان گیرا است؟ این معیار مهم برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی می‌تواند به شما نشان دهد که آیا بازدیدکنندگان شما در یک صفحه معطل می‌شوند و در صفحات دیگر می‌روند یا با کلیک کردن روی دکمه برگشت، وارد کردن URL دیگر، به سرعت سایت شما را ترک می‌کنند. اگر نرخ پرش شما بالا است، باید اقداماتی را برای ارزیابی علت انجام دهید.

10 دلیل برای نرخ پرش بالای سایت پزشکی

میانگین بازدید از صفحه در هر دیدار

این معیار عمق بازدید کاربر و سطح تعامل آنها را اندازه گیری می‌کند. در حالی که این معیار باید بر اساس اهداف سایت شما تفسیر شود. میانگین بازدید از صفحه در هر جلسه نشان می‌دهد که آیا وب سایت شما با داشتن کاربران به اهداف خود م‌رسد یا خیر.

میانگین زمان در صفحه

هنگامی که بازدیدکنندگان به سایت شما سر می‌زنند، باید مدتی را در آن باقی بمانند. میانگین زمان در متریک صفحه به شما نشان می‌دهد که کاربران چه مدت زمانی را با محتوای شما سپری می‌کنند و می‌تواند در تعیین اینکه آیا پیام شما واضح است و آنطور که می‌خواهید دریافت می‌شود، مفید باشد. اگر تماشا یا خواندن محتوای ویدیویی یا اینفوگرافیک شش دقیقه طول می‌کشد و بازدیدکنندگان بعد از دو دقیقه آن را ترک می‌کنند، باید دلیل آن را بدانید. مشابه نرخ پرش، این معیار ممکن است به تعیین اینکه آیا کیفیت اطلاعاتی که ارائه می‌دهید در بین کاربران طنین‌انداز است یا خیر کمک کند.

صفحات فرود برتر

برای ردیابی ترافیک و سرنخ‌ها برای صفحات فرود، این معیار داده‌هایی ایجاد می‌کند که به شما امکان می‌دهد کمپین‌های صفحه لندینگ را در زمان واقعی نظارت کنید. کدام صفحات محبوب ترین صفحات ورودی سایت شما هستند؟ عملکرد صفحات فرود خاص در مقایسه با صفحات دیگر چگونه است؟ با گذشت زمان، می‌توانید روندهایی را ببینید که در آن صفحات بیشترین ترافیک را برای سایت شما جذب می‌کنند و روی آن‌ها بیشتر کار کنید تا صفحات بیشتری را با همان مدل یا موضوع ایجاد کنید.

نرخ کلیک

نرخ کلیک (CTR) ممکن است برای اندازه‌گیری در صفحاتی که فرم یا دکمه قابل اندازه‌گیری برای کلیک کردن ندارند (که می‌تواند از طریق داده‌های فرم یا داده‌های تکمیل هدف اندازه‌گیری شود) کمی دشوار باشد. برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی ببینید کدام صفحات یا انواع صفحات بیشترین تعامل را در سایت شما ارائه می‌دهند.

معیار Onsite Search Queries

این معیار تعداد دفعاتی را که کاربران روی دکمه جستجوی شما در سایت کلیک می‌کنند ردیابی می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند الگوهای رفتار بازدیدکنندگان را تعیین کنید و اینکه کاربران شما چقدر راحت می‌توانند محتوای مورد نظر خود را پیدا کنند. استفاده زیاد از دکمه جستجوی شما می‌تواند به این معنا باشد که مصرف‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی نمی‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند یا برای رسیدن به اهداف خود مانند شماره تلفن، دستورالعمل‌ها، روش‌ها یا یک پزشک خاص، از مطالعه صرفنظر می‌کنند

صفحات خروجی برتر

بررسی نرخ خروج یا صفحات خروج برتر برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی می‌تواند به شما کمک کند که بدانید کاربران شما هنگام خروج چه کاری ممکن است انجام دهند. آیا آنها اطلاعاتی را که به دنبال آن بودند به دست آوردند؟

نرخ تبدیل سایت

نرخ تبدیل احتمالاً واقعی ترین معیار موفقیت سایت شما برای تجزیه و تحلیل وب سایت پزشکی است. اگر از گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) استفاده می‌کنید، تنها چیزی که لازم است یک هدف مشخص و یک URL خاص است که منبع کلیک را نشان می‌دهد.

سخن پایانی

ردیابی این معیارها و سایر معیارها ممکن است اطلاعات مهمی در مورد موفقیت وب سایت سازمان شما و نحوه تعامل مخاطبان با محتوای شما ارائه دهد. اندازه گیری و تنظیم در صورت لزوم، بر اساس این تحلیل ها، معیاری برای تعیین موفقیت سایت شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

55 + = 65

دکمه بازگشت به بالا