سایت و سئومطالب آموزشی

10 دلیل برای نرخ پرش بالای سایت پزشکی

تمام تلاش های بازاریابی شما بر این اساس است که الگوریتم گوگل چگونه سایت پزشکی شما را مشاهده می‌کند. یکی از جنبه هایی که گوگل به سایت شما نگاه می‌کند، نرخ پرش آن است. نرخ پرش تعداد بازدیدکنندگان آنلاینی است که بر روی سایت پزشکی شما کلیک کرده و بدون صرف زمانی از آن خارج شده اند. الگوریتم گوگل سایت ها را بر اساس نرخ پرش آنها رتبه بندی می‌کند. می توان گفت که نرخ پرش برای یک سایت به اندازه سئو یا محتوای آن تأثیر دارد. در این مقاله به اهمیت بررسی دلایل نرخ پرش بالای سایت پزشکی می‌پردازیم.

آیا داشتن نرخ پرش بالای سایت پزشکی بر سایت شما تاثیر منفی می‌گذارد؟

داشتن نرخ پرش بالا نه تنها بر سایت شما تاثیر می‌گذارد، بلکه تاثیر منفی بر آن می‌گذارد. گوگل به رتبه‌بندی سایت‌هایی با نرخ پرش بالا، بسیار پایین‌تر از قیف SERP معروف است. نرخ پرش بالا چیزی بین 50 تا 70 درصد است. با پایین آمدن رتبه‌ها، سایت شما در دسترس بیماران هدف شما قرار نمی‌گیرد و اقدامات سئو سایت پزشکی شما بی نتیجه می‌شود.

طبق گفته گوگل، نرخ پرش معمولا به شرح زیر است:

  • 26-40%: عالی، سایت عملکرد خوبی دارد.
  • 41-55٪: به طور متوسط، تلاش های بیشتری برای بهبود می‌توان انجام داد.
  • 56-70%: بالا، سایت نیاز به بررسی کامل دارد.
  • 70% یا بالاتر: افتضاح، سایت نیاز به ارزیابی مجدد یا بازسازی دارد.

کاهش نرخ پرش(bounce rate) سایت

مهم‌ترین دلایل نرخ پرش بالای سایت پزشکی

هنگامی که متوجه شدید که سایت پزشکی شما دارای نرخ پرش بالایی است، مهم است که علت اصلی آن را شناسایی کنید. سایت شما به 10 دلیل زیر می تواند نرخ پرش بالایی داشته باشد:

محتوای بهینه نشده

بیماران برای محتوای شما از سایت پزشکی بازدید می‌کنند. اگر محتوای پزشکی شما کیفیت پایینی داشته باشد یا بهینه نباشد، ممکن است ماندن را انتخاب نکنند. این موضوع باعث نرخ پرش بالای سایت پزشکی می‌شود. اطمینان از اینکه سایت پزشکی شما دارای محتوای باکیفیت است که با کلمات کلیدی و لینک ها بهینه شده است، می‌تواند بیماران شما را در سایت شما نگه دارد و نرخ پرش شما را کاهش دهد.

سرعت بارگذاری ضعیف

سایت های کند نقش مهمی در افزایش نرخ پرش سایت دارند زیرا بازدیدکنندگان ناامید می‌شوند و فوراً آن را ترک می‌کنند. گوگل برای سایت هایی ارزش قائل است که تجربه خوبی برای بازدیدکنندگان خود فراهم می‌کنند و اگر سایت پزشکی شما سرعت بارگذاری کندی داشته باشد، ممکن است نرخ پرش بالایی داشته باشید و گوگل سایت شما را ارزش نشان دادن آن به ترافیک آنلاین تلقی نمی‌کند.

صفحات معیوب پنهان

فرض کنید سایت شما خوب به نظر می‌رسد و سرعت بارگذاری سریع و محتوای بهینه شده دارد، با این حال، هنوز نرخ پرش بالایی دارد. مقصر می‌تواند برخی از صفحات معیوب مخفی باشد که پشت آن هستند. مطمئن شوید که تمام صفحات سایت پزشکی شما به خوبی کار می‌کنند و هیچ لینک شکسته یا پاپ آپ هرزنامه ای ندارند.

ساختار بدون لینک

از نظر گوگل، یک سایت با عملکرد خوب از نظر ساختار پیوند خوبی دارد و در صورتی که بازدیدکنندگان بخواهند در اطراف پرسه بزنند و از صفحات مختلف آن بازدید کنند، عملکردی روان دارد. مهم است که سایت پزشکی خود را با تمام صفحات آن مرتبط نگه دارید. هر صفحه باید با پیوندی به صفحه دیگری متصل شود و اگر بیمارانی که تصمیم به پرسه زدن بیشتر داشته باشند، بن بست ایجاد نمی کند. نداشتن ساختار پیوندی می تواند منجر به نرخ پرش بالا نیز شود.

عناوین گمراه کننده و توضیحات متا

آیا تا به حال فکر کرده اید که گوگل از چه چیزی بیشتر متنفر است؟ طعمه کلیک و عناوین گمراه کننده. اگر بیمار به دلیل توضیحات متا شما و صفحه شما در مورد خدمات پزشکی شما است و انتظار دارد در مورد کولونوسکوپی بیاموزد و روی سایت پزشکی شما کلیک کند، اما محتوای دیگری را ببنید، عصبانی می‌شود و فورا آن را ترک می‌کند. نتیجه نرخ پرش بالای سایت پزشکی می‌شود.

طراحی و گرافیک غیر حرفه ای سایت

وب سایت و گرافیک شما گویای تاییدیه آن است. اگر آشفته و شلوغ باشد، بیماران زحمت ماندن در آن را نخواهند داشت، حتی اگر خدمات پزشکی عالی ارائه دهید. اضافه کردن تعداد زیادی از تصاویر بیهوده می تواند باعث شود که بیماران مراجعه کننده شما کلیک کنند. سعی کنید آن را ساده و در عین حال راهنمایی نگه دارید و با جلب توجه بیماران با گرافیک با کیفیت بالا و طراحی سایت مناسب، زمان بیشتری را صرف آن کنید.

بک لینک های معیوب از سایت های اسپم

ساختار بک لینک سایت پزشکی شما پس زمینه آن را ایجاد می‌کند. اگر از پیوندهای هرزنامه به سایت های مبهم استفاده کنید، بیماران بازدیدکننده سایت پزشکی شما را نیز اسپم می‌دانند و تمام تلاش های بازاریابی شما از بین می‌رود. پیوند به سایت های اسپم دلیل بزرگی برای پرش بالا سایت ها است.

پاپ آپ های بیش از حد

مانند لینک های هرزنامه اما آزاردهنده تر، تبلیغات پاپ آپی که هر وقت شخصی روی آن کلیک می کند صفحه سایت را پر می کند، دلیل بزرگی برای نرخ پرش بالای آن است. اطمینان حاصل کنید که سایت پزشکی شما دارای تبلیغات پاپ نیست و اگر دارد، هنگام بازدید از سایت شما صفحه نمایش بیمار را پر نمی‌کند.

درخواست های گیج کننده کال تو اکشن

اغلب، سایت‌هایی با CTA های گیج‌کننده، ترافیک بازدیدکننده خود را به سمت کلیک روی آن‌ها هدایت می‌کنند، زیرا گیج می‌شوند و یک سرنخ بالقوه از بین می‌رود. هر گونه اجزای منحرف کننده یا CTAهای نادرست می‌تواند اعتبار سایت پزشکی شما را کاهش دهد، که می‌تواند باعث شود بیماران کلیک کنند و به دنبال جایگزین دیگری بگردند.

دسترسی به محتوا مشکل است

اطمینان حاصل کنید که محتوای پزشکی شما به راحتی یافت می‌شود و به اندازه کافی جذاب است تا بیماران مراجعه کننده شما روی لینک های دیگر کلیک نکنند.

سخن پایانی

ردیابی اجزای سایت پزشکی شما که بر نرخ پرش آن تاثیر می‌گذارند، روشی هوشمندانه برای اطمینان از رتبه‌بندی آن در SERP و حفظ رتبه سایت پزشکی در گوگل ست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا