بازاریابیمطالب آموزشی

4 گام مهمی که بیماران هنگام جستجوی پزشک انجام می‌دهند

این روزها اکثر بیماران هنگام انتخاب پزشک بیشتر به فناوری تکیه می‌کنند. در عصر دیجیتال امروزی دیگر تبلیغات دهان به دهان برای پیشبرد محبوبیت یک کلینیک پزشکی جایگاه چندانی ندارد. به جای خانواده، دوستان یا همسایگان قابل اعتماد، Google به عنوان مرجع اصلی در بسیاری از جنبه‌های زندگی، از جمله جایی که می‌توان بهترین مطب های پزشکی و دندان‌پزشکی محلی را پیدا کرد، به عهده گرفته است.

سفر بیمار برای انتخاب پزشک

سه چهارم بیماران آینده نگر برای یافتن یک مطب پزشکی معتبر به اینترنت مراجعه می‌کنند، و «سفر بیمار» به یک کلمه رایج در بین مدیران مراقبت های بهداشتی و بازاریابان پزشکی تبدیل شده است. سفر جستجوی بیمار به طور خاص به زمان، مکان، و نحوه جستجوی بیماران برای اطلاعات مراقبت‌های بهداشتی آنلاین و عواملی که باعث انتخاب آنها می‌شوند، اشاره دارد. دانستن توالی اقدامات و ترجیحات بیمار در طول سفر جستجوی انتخاب پزشک می‌تواند به شما در جذب بیماران بیشتر کمک کند.

1. اولین سوالی که بیماران می‌پرسند

سفر جستجوی آنلاین بیمار اغلب با این سوال آغاز می‌شود: نزدیک‌ترین مرکز درمانی فوری کجاست؟ این زخم روی دست من چیست؟ کدام دندانپزشکان محلی سفید کردن دندان را جز درمان های زیبایی ارائه می‌دهند؟ مطب شما باید درک کاملی از آنچه که بیماران برای جستجوی آن‌ها مربوط به تخصص شماست و سوالاتی که بیماران اغلب می‌پرسند داشته باشد.

رایج ترین جستجوها شامل شرایط پزشکی، علائم، روش ها و جراحی ها می‌شود. هنگامی که شما پاسخ این سوالات را در وب سایت خود دارید، احتمال اینکه یک بیمار در وب سایت شما فرود آید در طول جستجوی اولیه افزایش می‌یابد.

2. تحقیقات شخصی هنگام انتخاب پزشک

همه بیماران آینده نگر در ابتدا به طور فعال به دنبال یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی نیستند، اما می‌توانید پاسخ سوالات متداول را در وب سایت خود داشته باشید، مربوط به روش ها و درمان های خود، یا علائم خاص یا شرایط سلامتی. برخی از نمونه های جستجو ممکن است شامل موارد زیر باشد: چگونه بیماری X را درمان کنیم؟ مدت زمان ریکاوری برای درمان Z چقدر است؟

حتی زمانی که بیماران آینده نگر در جست و جوهای خود به دنبال پزشک نمی گردند، جستجوی اطلاعات آنها همچنان می‌تواند آنها را به وب سایت پزشکی شما بیاورد. با پر کردن اطلاعات جامع درباره شرایطی که درمان می‌کنید و خدماتی که ارائه می‌دهید، به سفر جستجوی بیمار پاسخ دهید و سایت خود را بهینه کنید. در حالت ایده آل، حداقل یک صفحه برای هر سرویسی که ارائه می دهید ایجاد کنید.

3. تحقیقات خاص ارائه دهنده

وقتی یک بیمار مطب شما را پیدا می‌کند، به اعتبار آنلاین شما و نظرات سایر بیماران دقت می‌کند. کلینیک های مراقبت‌های بهداشتی با بررسی‌های آنلاین بیشتر و با بررسی‌های با کیفیت بالاتر، معمولاً به رتبه‌بندی نتایج جستجوی ارگانیک بهتری دست می‌یابند. برای بهبود کمیت و کیفیت بررسی های آنلاین خود، ارسال نظرسنجی های خودکار رضایت بیمار را برای بیمارانی که اخیراً قرار ملاقات داشته اند، در نظر بگیرید.

هنگامی که یک بیمار از وب سایت شما بازدید می‌کند، با برجسته کردن مراقبت ها و خدمات استثنایی خود، و شهرت ارائه دهندگان خود، اولین تاثیر فوق العاده ای را ایجاد کنید. در هر صفحه، اعتبار آنلاین را برای هر سرویس ایجاد کنید و وب سایت خود را با کلمات کلیدی که بیماران در طول جستجوی اطلاعات استفاده می کنند، هماهنگ کنید.

پس از ایجاد یک برداشت مطلوب، یک تجربه آسان برای پیمایش ارائه دهید. هنگام پاسخ دادن به سوالات متداول بیماران در وب سایت خود، از کلمات و عباراتی که آنها استفاده می کنند استفاده کنید – حتی اگر از نظر بالینی صحیح نباشند. در صورتی که سایت شما تجربه ای آسان برای پیمایش که شامل برنامه ریزی آنلاین و کلیک برای تماس برای کاربران تلفن همراه باشد، ارائه دهد، احتمال بیشتری وجود دارد که بیماران اقدام کنند.

برای سرمایه‌گذاری بیشتر در جستجوی ارائه‌دهنده خاص، یک وبلاگ در وب‌سایت تمرین خود داشته باشید تا اطلاعات و راهنمایی‌های به موقع را به اشتراک بگذارید. همچنین، از طریق پست‌های منظم رسانه‌های اجتماعی، بیماران را درگیر خود نگه دارید و پروفایل‌های خود را در هر وب‌سایت فهرست مراقبت‌های بهداشتی که در آن عمل شما ظاهر می‌شود، ادعا و به‌روزرسانی کنید.

4. ارزیابی و تصمیم گیری

هنگامی که یک بیمار آینده نگر تحقیقات اولیه خود را انجام داد، گزینه ها را ارزیابی می‌کند و سپس تصمیم نهایی را در مورد انتخاب پزشک می‌گیرد. مراحل ارزیابی ممکن است شامل یک بررسی باشد تا ببیند کدام ارائه دهندگان تحت پوشش طرح بیمه و درون شبکه خود هستند. هنگامی که بیماران بالقوه از طریق دایرکتوری طرح بیمه وارد سایت شما می‌شوند، آنها را درگیر کنید و با ارائه بیوگرافی پزشک (ویدئویی را در نظر بگیرید)، توصیفات و بررسی های بیمار، و یک مرور کلی از خدمات خود، از رفتن آنها به جای دیگر جلوگیری کنید.

ویدیو کارکتینگ

برای اینکه بیمار آینده نگر را به مطب خود بیاورید، CTA شما برای برنامه ریزی قرار ملاقات باید به راحتی در دسترس باشد و به راحتی پیدا و پیمایش شود.

سخن پایانی

پس از رزرو وقت ملاقات، به بیمارانی که تازه به دست آورده‌اید، ابزارهای دیجیتالی از جمله یادآوری خودکار قرار ملاقات، پیام‌های متنی با مطب خود و گزینه‌های بهداشت از راه دور را در صورت لزوم ارائه دهید. پاسخگویی به ترجیحات دیجیتالی بیماران، از عدم مراجعه مجدد جلوگیری می‌کند و تعهد شما را به راحتی بیمار نشان می‌دهد.

اکنون که توالی اقدامات و اولویت‌های بیمار را برای انتخاب پزشک می‌دانید، تاکتیک‌های برنامه‌ریزی‌شده شما به بیماران کمک می‌کند تا بهترین تصمیم‌ها را برای پیدا کردن کلینیک مناسب خود بگیرند و مطب یا کلینیک شما را در جز اولین گزینه‌های خود قرار دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × = 25

دکمه بازگشت به بالا