مدیریتمطالب آموزشی

9 راه برای بهبود برنامه ریزی بیمار به طور موثر

 برنامه‌ریزی مؤثر بیمار یکی از مهم‌ترین عناصر مدیریت کلینیک است که منجر به رضایت بیماران، افزایش درآمد و یک برنامه منظم مطب پزشکی می‌شود. بهبود برنامه ریزی بیمار یک هدف ثابت برای صنعت مراقبت های بهداشتی است.

طی چند سال گذشته، به دلیل همه‌گیری کووید، بیماران شروع به تغییر انتظارات خود کرده‌اند. برنامه‌ریزی مناسب دیجیتال و آنلاین بیمار از سوی ارائه‌دهندگان، در سیستم سنتی رزرو نوبت بیمار مبتنی بر تلفن به یک امر عادی تبدیل شده است.

چگونه می توان برنامه ریزی بیماران را در این دنیای پس از کووید بهبود بخشید؟ این سؤالی است که ارائه دهندگان دریافتند که باید به آن پاسخ دهند، بنابراین آنها به فناوری به ویژه برنامه ریزی مبتنی بر تلفن همراه، توجه کردند تا کل سفر قرار ملاقات را برای بیماران راحت تر و ایمن تر کنند.

نحوه بهبود فرآیند برنامه ریزی بیماران

موفقیت برنامه‌ریزی قرار ملاقات بیمار مبتنی بر تلفن همراه همه در اعداد است. بر اساس یک نظرسنجی از بیماران، 73 درصد از مصرف‌کنندگان مراقبت‌های بهداشتی ترجیح می‌دهند به‌روزرسانی‌های پزشکی را از طریق پیامک دریافت کنند، در حالی که 95 درصد متون واقعاً در عرض 3 دقیقه پس از دریافت خوانده می‌شوند و به آنها پاسخ داده می‌شود. چیزی که حتی چشمگیرتر است، نرخ باز کردن کلی 98 درصد برای ارسال پیامک در مقایسه با نرخ باز شدن کمتر 16.97 درصد برای ایمیل است .

یک مطالعه دانشگاه یوتا در سال 2017 نشان داد که 39 درصد از بیماران می‌گویند یکی از مهم‌ترین چیزها در مراقبت‌های بهداشتی، توانایی برنامه‌ریزی به موقع قرار ملاقات با پزشک است. نظرسنجی دیگری گزارش داد که 30 درصد از بیماران گفتند که به دلیل اتاق انتظار طولانی قرار ملاقات را ترک کرده‌اند در حالی که از هر 5 بیمار 1 نفر گفته است که به دلیل زمان انتظار طولانی، پزشک خود را عوض کرده‌اند. واضح است که منتظر ماندن بیماران برای ارائه دهندگان هزینه زیادی دارد. بنابراین، چگونه می توان برنامه ریزی بیماران را در دنیای امروز بهبود بخشید از طریق پیام متنی دو طرفه.

چگونه قرار ملاقات ها را به طور موثر برنامه ریزی کنیم

سرمایه گذاری در فناوری ارتباط با بیمار می تواند زمان لازم برای برنامه ریزی بیماران و ثبت نام بیمار را کوتاه کند. ارسال پیامک به بیمار برای تایید قرار ملاقات همراه با یادآوری برای به‌روزرسانی اطلاعات شخصی، تکمیل کارهای آزمایشگاهی، یا کاهش پرداخت مشارکت در مدت زمانی که کارمندان مطب شما باید برای این وظایف اداری صرف کنند، زمانی که بیمار برای قرار ملاقات بررسی می‌شود. . برای کارکنان اداری پرمشغله، این می تواند یک صرفه جویی در زمان باشد.

در اینجا روش‌هایی وجود دارد که ارائه‌دهندگان می‌توانند از فناوری برای بهبود زمان‌بندی بیماران بدون اضافه کردن به حجم کاری کارکنان استفاده کنند.

1. قرار ملاقات ها را با یادآوری متن یا ایمیل تأیید کنید

یادآوری‌های قرار ملاقات پزشکی خودکار، عدم نمایش را کاهش می‌دهد، تأییدیه‌های قرار را افزایش می‌دهد و در نهایت تعداد بازدیدهای بیمار را از طریق استفاده بهتر از اسلات افزایش می‌دهد.

وقتی یک نرم‌افزار یادآوری قرار ملاقات خودکار را انتخاب می‌کنید ، حتماً به دنبال نرم‌افزاری با عملکرد دوطرفه باشید – وقتی به بیماران پیامک می‌فرستید، مطمئن شوید که می‌توانند به شما پیامک ارسال کنند . اگر یک ایمیل تأیید ارسال می کنید، از یک ایمیل دو طرفه استفاده کنید تا بیماران بتوانند پاسخ دهند.

2. پاسخ به سوالات معمول را خودکار کنید

کارکنان شما نیازی به پاسخگویی به هر پیام بیمار ندارند. با یک سیستم یادآوری بیمار پیشرفته که شامل اقدامات کلیدواژه می‌شود، می‌توانید پاسخ‌های خودکار ارسال کنید. این شامل عبارات برنامه‌ریزی معمول بیمار، مانند «تأیید»، «لغو»، و «زمان‌بندی مجدد» و همچنین عبارات زمان‌بندی کمتر آشکار، مانند «من آنجا خواهم بود»، «زمان متفاوت» می‌شود. یا «نمی‌توانم»

3. بهبود عملیات مرکز تماس پزشکی

برخی از بیماران ترجیح می‌دهند با یک فرد زنده صحبت کنند تا قرار ملاقات‌ها را تعیین کنند، در مقابل انجام این کار به صورت آنلاین یا از طریق پیامک. با کاهش حجم تماس، می‌توانید عملکرد مرکز تماس خود را بهبود بخشید و زمان‌بندی بیماران را به طور چشمگیری بهبود بخشید.

4. از داده ها برای شناسایی روندها و فرصت ها استفاده کنید

بهتر است که از داده ها برای شناسایی روندها و علل مشکلات زمان بندی و جریان بیمار استفاده کنید. داده‌های نرم‌افزار زمان‌بندی بیمار محل خوبی برای ردیابی زمان ملاقات، زمان ورود، زمان مشاهده توسط پزشک و سایر معیارهای کلیدی است. علاوه بر این، پلتفرم‌های ارتباطی بیمار ممکن است تجزیه و تحلیل‌هایی را در مورد نرخ‌های تایید و عدم نمایش ارائه دهند و به شما امکان می‌دهند زمان‌بندی ایده‌آل برای ارسال پیام‌ها را تعیین کنید.

5. از فراخوان های خودکار بیمار برای برنامه ریزی قرار ملاقات های بعدی بیمار استفاده کنید

هنگام برنامه ریزی برای غربالگری سالانه یا معاینه فیزیکی، به جای برنامه ریزی یک سال برای بیماران یا ارسال یک کارت یادآوری قرار ملاقات، از یک سیستم فراخوان خودکار بیمار از یک پلتفرم ارتباطی بیمار استفاده کنید که پیامی را در رسانه مورد نظر بیمار ارسال می کند.

چند راه ساده برای کاهش کنسلی مطب پزشکی

6. از سیستم نوبت دهی ارجاع برای برنامه ریزی بیماران استفاده کنید

هنگامی که مطب متخصص لیستی از ارجاعات را دریافت می کند، برنامه ریزی بیماران از کارکنان می خواهد که هر بیمار را جداگانه تماس بگیرند که می تواند بسیار زمان بر باشد. در عوض، از یک سیستم ارجاع استفاده کنید که به بیماران ارجاع شده پیامی می فرستد و از آنها می پرسد که آیا مایل به تعیین قرار ملاقات هستند یا خیر.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

84 + = 85

دکمه بازگشت به بالا