بازاریابی

افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing در حوزه پزشکی

همکاری در فروش (Affiliate Marketing)در حوزه پزشکی

علم بازاریابی علم پیچیده و جالبی است. بازاریابی جز معدود بخش‌های اقتصاد است که می‌تواند برای هر دو طرف فروشنده و خریدار دارای سود و بدون ضرر باشد. یکی از مباحث مطرح شده در این مفهوم، استفاده از همکاری در فروش می‌باشد.

همکاری در فروش به نوعی ایجاد یک زنجیره سود بین چندین عامل می‌باشد. در کلام بهتر یک فروشنده و یک ارائه دهنده خدمات به جای این که بخواهد تمام سود فروش یا ارائه خدمات را به خود اختصاص دهد، حاضر می‌شود در قبال فروش بیشتر محصولات و ارائه بیشتر خدمات سود خود را با عوامل گسترش کسب و کار خود شریک شود. در طرف مقابل نیز فرد یا افرادی که جزئی از این زنجیره قرار می‌گیرند تنها ارتباط دهنده خریدار با فروشنده هستند. نه محصولی را نگهداری می‌کنند و نه استرس عدم فروش دارند. در صورت فروخته شدن محصول از طریق آن‌ها، درصد توافقی از قیمت محصول به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

این گونه فرد بی هیچ دردسری سود خوبی می‌تواند از طریق این زنجیره داشته باشد. در کشورهای پیشرفته و صنعتی دنیا این زنجیره می‌تواند بسیاری طولانی باشد و سود خوبی از یک محصول بین همه تقسیم می‌شود.

Affiliate Marketing در حوزه درمان چگونه اتفاق می‌افتد؟

به شکل عمومی می‌توان گفت همکاری در فروش در حوزه درمان به شکل سنتی و بدون تقسیم سود رواج داشته است. در حقیقت وقتی یک بیمار یا مراجعه کننده از کیفیت خدمات گرفته شده و اخلاق پرسنل درمان راضی باشد ناخودآگاه دست به تبلیغات پزشکی و جذب مخاطب برای آن مجموعه می‌کند. اما اگر بخواهیم Affiliate Marketing به شکل تجاری تر آن راه اندازی کنیم به نظر می‌آید ارائه تخفیف خدمات به کسانی که بیمار جدید معرفی می‌کنند می‌تواند راهکار خوبی باشد. در این حالت سود پنهان به بیمار می‌رسد و کلینیک بدون خارج شدن پول توانسته بیمار جدید جذب کند. این اتفاق می‌تواند در جای خود بسیار هیجان انگیز و جالب باشد.

برای مشاهده بازاریابی بیمار محور کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × = 5

دکمه بازگشت به بالا