بازاریابی

آینده دیجیتال حوزه پزشکی چگونه است؟

آینده دیجیتال حوزه پزشکی چگونه است؟

برای دیدن بهتر هر آینده‌ای ابتدا باید گذشته آن را به خوبی واکاوی کرد. انسان از ابتدای خلقت تا به امروز دوره‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است. در هر کدام از این دوره‌ها اتفاق یا اتفاقاتی بزرگ باعث شده است مسیر بعدی زندگی انسان مشخص شود. از کشف آتش تا اختراع لامپ و انقلاب‌های صنعتی همه و همه نمونه‌ای از این تغییرات بوده است. آخرین انقلاب بزرگ که جهت حرکتی و سبک زندگی انسانی را به شدت تحت تاثیر قرار داد، اختراع شبکه‌های کامپیوتری و ایجاد اینترنت بود. این انقلاب در تمام جنبه‌های زندگی بشری تاثیری عمیق گذاشت. با دانستن این پیشفرض حال نوبت گفتن از آینده دیجیتال است.

آینده دیجیتال بحثی است که با توجه به سرعت بالای پیشرفت دنیای نوین و اتفاقاتی که در آن می‌افتد کمی هراس انگیز است. هراس انگیز درست مانند زمانی که سوار‌ترن هوایی می‌شوید و از سرعت بالای آن وحشت تمام وجودتان را می‌گیرد. اما این شما هستید که در این مسیر قدم می‌گذارید. یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که در آینده دیجیتال ممکن است رخ بدهد در حوزه پزشکی و درمان خواهد بود.

آینده دیجیتال و رابطه آن با حوزه پزشکی

همانطور که می‌دانید، پزشکی فارغ از دیجیتال پیشرفت‌های خوب خودش را داشته است و همین امر باعث شده است متوسط طول عمر جهانی افزایش پیدا کند. اما آینده دیجیتال در حوزه پزشکی می‌تواند اتفاقات زیر را رقم بزند:

  1. عمل‌های مختلف جراحی آسان‌تر، دقیق تر و سریع‌تر اتفاق می‌افتد و این باعث می‌شود که هزینه‌های تمام شده کاهش پیدا کنند در حالی که کیفیت بالاتر رفته است.
  2. آینده دیجیتال یعنی گسترش استفاده از ابزارآلات هوشمند. استفاده از این ابزار یعنی کم شدن خطای انسانی و این مهم‌ترین اتفاقی است که ممکن است در حوزه پزشکی رخ بدهد.
  3. احتمالاً در همین چند سال آینده مراجعات پزشکی مگر در مواقع بسیار حاد و حساس غیر حضوری صورت بگیرد و این خود به خود یعنی افزایش سرعت و کم شدن هزینه‌های مختلف در حوزه درمان. درنتیجه پزشکان باید از الان به فکر طراحی سایت پزشکی برای خود باشند و در آن بستر امکاناتی نظیر ویزیت آنلاین، نوبت دهی آنلاین، تبلیغات پزشکی را فراهم نمایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × = 72

دکمه بازگشت به بالا