تبلیغات

نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی پزشکی

نابینایی نسبت به بنرهای تبلیغاتی پزشکی(banner blindness)

یکی از نیازهای اصلی دنیای اقتصاد و کسب و کار استفاده از تبلیغات می‌باشد. تبلیغات این هدف را دنبال می‌کند که به هر نحوی مخاطب را جذب کند. با گسترش کسب و کارها و ایجاد شبکه‌های اجتماعی جهانی تعداد تبلیغات روز به روز گسترده‌تر شد و هر کسب و کاری برای دیده شدن سعی کرد از راه‌های مختلف نسبت به بقیه استفاده کند. اما یک مشکل اساسی در این بین وجود داشت و آن سیستم دفاعی مغز است. مغز انسان همواره در برابر حمله (هر نوع حمله‌ای) دفاع خاص خودش را دارد. جایی دستور به حمله می‌دهد، جایی فرار را ترجیح می‌دهد و در مواقعی نیز ایستادن را به فرد القا می‌کند. تمام این کارها کاملاً غریزی و ذاتی است و عموماً در هنگام خطر چندان اختیاری روی آن نداریم.

انواع بنرهای تبلیغاتی با استفاده از رنگ‌های جیغ و زننده یا حرکت‌های چشمک زن، کم کم عقل را مجاب کرده است که یک حمله صورت گرفته است از این رو انسان‌ها یاد گرفته‌اند که با ندیدن این بنرها یا همان banner blindness جلوی حمله را بگیرند.

فرار از banner blindness در حوزه پزشکی

banner blindness به هیچ عنوان برای صاحبان کلینیک و افرادی که از این تبلیغات پزشکی سود به دست می‌آوردند اصلاً خوب نیست. از این رو مهم‌ترین پیشنهادات برای فرار از banner blindness چه در حوزه پزشکی و چه در بقیه موارد می‌تواند به شرح زیر باشد:

  1. روی آوردن به تبلیغات درونگرانی
  2. اعتماد به تبلیغات محتوا محور و استفاده از اطلاعات به جای بنر. چرا که مخاطب به دنبال اطلاعات است. به خصوص این که پزشکی منبع بزرگی از این اطلاعات است و دست شما برای ارائه آن می‌توان بسیار باز باشد.
  3. پرهیز از استفاده بنری در سایت. تا جای ممکن از هیچ بنری استفاده نکنید تا چشم مخاطب استراحت کند و کم کم خود به دنبال بنر شما بگردد.

و اما راهکارهایی برای کاهش هزینه تبلیغات در حوزه درمان وجود دارد که اگر تمایل به مشاهده آن دارید کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 59 = 64

دکمه بازگشت به بالا