بازاریابی

بازاریابی برونگرا یا درونگرا در حوزه پزشکی

بازاریابی برونگرا یا درونگرا در حوزه پزشکی

بازاریابی برونگرا یا درونگرا شیوه‌های متنوع بازاریابی می‌باشد که هر یک از آن‌ها اصول و استانداردهای مشخص شده‌ای دارند. اینکه شما بازدید کننده بیشتری در سایت کلینیک خود داشته باشید با استفاده از این دو بازاریابی میسر می‌شود و بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد. هر یک از انواع بازاریابی برونگرا یا درونگرا در حوزه پزشکی مزیت‌های بسیار زیادی دارند که شما برای استفاده از آن‌ها باید به خوبی با انواع مزیت‌های آن آشنایی بیشتری به دست آورید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزیت‌های آن‌ها را بیان می‌کنیم تا اطلاعات شما در این زمینه افزایش پیدا کند.

نحوه پیاده سازی بازاریابی برونگرا یا درونگرا در حوزه پزشکی

 بازاریابی برونگرا یا درونگرا در حوزه پزشکی هر یک معنای جداگانه‌ای دارند و هر یک از آن‌ها هم دارای ویژگی‌های متنوعی می‌باشند. شما باید بدانید بازاریابی درونگرا آن نوعی از بازاریابی به شمار می‌رود که برای جذب کردن مراجعه کننده و بازدیدکنندگان بیشتر به کار گرفته می‌شود. ابزارهای بسیار زیادی برای این نوع از بازاریابی وجود دارد که شما باید از انواع آن به خوبی استفاده کنید تا بتوانید موفقیت بیشتری به دست آورید. اگر شما می‌خواهید سایت کلینیک خود را به بهترین نحو ممکن مدیریت کنید باید به این روش بازاریابی اهمیت بیشتری دهید.

بازاریابی برونگرا شامل بسیاری از نمایشگاه‌های تجاری و یا ایمیل‌هایی است که در لیست خرید می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در این روش افرادی که بازاریاب هستند پیام خود را به بیرون انتقال خواهند داد و امید بسیار زیادی دارند که پیامشان به درد برخی از افراد بخورد. این روش بازاریابی نسبت به روش درونگرا تاثیر کمتری دارد و به همین دلیل شما در حوزه پزشکی بهتر است از روش بازاریابی درونگرا استفاده کنید. امروزه بیشتر افراد در اینترنت به دنبال خدمات و نیازهای خود هستند که از طریق بازاریابی برونگرا بدون شک آن را به دست نمی‌آورند.

مزیت‌های بازاریابی برونگرا یا درونگرا در حوزه پزشکی:

از جمله مهم‌ترین مزیت‌هایی که بازاریابی برونگرا یا درونگرا دارد عبارت می‌باشد از:

  1. هزینه‌های کمتر:

 بازاریابی برونگرا یا بازاریابی درونگرا به این معنی نمی‌باشد که شما باید هزینه زیادی را برای آن‌ها پرداخت کنید. هر دوی آن‌ها به این معنا هستند که شما یک محتوایی را در زمینه پزشکی تولید می‌کند و در مورد آن هم صحبت می‌نمایید. اینکه شما یک وبلاگ و یا یک توییت داشته باشید برایتان هیچ هزینه‌ای ندارد و نیازی نیست نگران این مسئله باشید. ایجاد حساب در هر یک از آن‌ها رایگان می باشد اما باید بدانید هر دوی آن‌ها می‌توانند هزاران بازدید کننده را جذب نمایند. کمپین‌هایی که درون بازاریابی درونگرا وجود دارد بسیار بالاتر می‌باشد و شما می‌توانید از مزیت‌های آن بهره مند شوید. با توجه به مطلب فوق بهتر است هر پزشک یا کلینیک به فکر طراحی سایت پزشکی برای خود باشد تا از طریق آن بتواند بازاریابی درونگرا یا برونگرا را انجام دهد.

  1. هدف گیری بهتر مخاطبین:

روش‌هایی مانند ایمیل های انبوه، بازاریابی تلفنی بدون شک برای بازاریابی برونگرا یا درونگرا در حوزه پزشکی چندان هدفمند نمی‌باشند. بر همین اساس شما باید برای بازاریابی در حوزه پزشکی به دنبال افرادی باشید که خودشان را بسیار توانا می‌دانند و واجد شرایط بازدید کننده و مراجعه کننده به کلینیک شما می‌باشند. آن‌ها به محتوایی که شما در سایت خود دارید و خدماتی که به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌دهید علاقه زیادی نشان می‌دهند. محصولات و خدمات شما برای آنها جالب می‌شود و به افراد دیگر آن‌ها را معرفی می‌کنند.

  1. سرمایه گذاری به جای یک فاکتور هزینه:

اگر شما از روش بازدید به وسیله یک کلیک استفاده کرده اید باید بدانید که اگر بودجه تان تمام شود بدون شک ارزشتان هم از بین می‌رود. برای اینکه شما بتوانید به صورت دائم در جامعه جایگاه بالایی داشته باشید باید برای این گونه بازاریابی هزینه کنید. اینکه قادر باشید از منابع خود برای به دست آوردن محتوای با کیفیت استفاده کنید اهمیت بسیار زیادی دارد و بدون شک به شما جایگاه بالاتری نیز می‌دهد. هرچه که محتوای تولید شده شما در سایت پزشکی بیشتر بماند اعتبار بیشتری به دست می‌آورید. بدون شک هر چه زودتر شروع کنید بسیار برایتان بهتر است و در این زمینه موفقیت بالاتری به دست می‌آورید.

البته یکی دیگر از مهمترین علل موفقیت یا شکست یک کلینیک را می توان در مفهوم بازار هدف آن کلینیک نیز پیدا کنیم. که برای بازاریابی برونگرا و یا درونگرا این شناخت نیز کمک می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × = 28

دکمه بازگشت به بالا