شبکه های اجتماعی

نقش اینستاگرام برای پزشک

نقش اینستاگرام برای پزشک

در این مقاله قصد داریم شما را با برخی از فواید و نقش اینستاگرام برای پزشک آشنا کنیم:

  • داشتن هویت و ناشناس نبودن

در دنیای پزشکی نیز همانند سایر رشته ها و شغل ها، میزان رقابت جهت معرفی شدن بسیار زیاد است. اینستاگرام کمک می نماید تا شما هویت و نام و نشان مخصوص به خود را داشته باشید. از این رو مخاطب بسیار راحت تر می‌تواند با روحیات، ادبیات، طرز تفکر و مهارت شما آشنا شود. در همین راستا نوع الگوی رفتاری پزشک و تولید محتوای پزشکی جذاب در اینستاگرام، باعث افزایش نرخ تعامل و دایرکت دادن به پزشک و ارتباط مستقیم با وی می‌شود. این توضیح می تواند نشانگر اهمیت محتوای اینستاگرامی مناسب برای پزشک باشد. در نظر داشته باشید که نقش اینستاگرام برای پزشک بسیار زیاد است و شما از این طریق می توانید 3 نوع شخصیت از خود نشان دهید:

در نوع اول اگر محتوایی که قرار می‌دهید، بسیار رسمی باشد، از شما یک شخصیت حرفه‌ای و رسمی نشان خواهد داد.

اما اگر محتوایی که قرار می دهید، بیشتر به سوی تجربی باشد، مهارت و نوع تخصص شما را پررنگ می کند. این نوع محتوا برای جذب بیمار از اینستاگرام بسیار مهم است.

اما در نوع سوم محتوا به صورت تعاملی خواهد بود که بهترین نوع محتوا برای تبلیغات پزشکی است زیرا بازدیدکنندگان این گونه پیج ها عموما بیشتر هستند. این سری از پیج ها برای بالا بردن آگاهی و ارائه اخبار پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

  • داشتن شان اجتماعی

در نظر داشته باشید که نوع فعالیت در اینستاگرام بر اساس عکس است. نقش اینستاگرام برای پزشک در این شرایط کمی متفاوت می‌باشد لذا می‌بایست از او در قالب عکس، یک شخص متشخص و خوش پوش را نشان دهد. در نظر داشته باشید که اینستاگرام موجب می‌گردد که ظاهر شما به وسیله عکس‌ها شناخته شود. پوشیدن لباس‌های مرتب و ظاهری آراسته به جذب بیمار از اینستاگرام کمک می‌نماید. اینگونه صفحات به همراه افکت‌های اینستاگرام می توانند یک محل خوب برای تبلیغات پزشکی باشند.

  • ایجاد تمایز شما با رقبا

همان گونه که در بالا عنوان شد، اینستاگرام یک بستری است که به تازگی در بین مردم رواج یافته است لذا بسیاری از رقبای سنتی شما هنوز در این عرصه وارد نشده‌اند، پس بازاریابی از این طریق می‌تواند وجه تمایز شما باشد.

با این توضیح محتوای اینستاگرامی مناسب برای پزشک، می‌تواند آن را به راحتی از سایر پزشکان تفکیک نماید. اینستاگرام پزشک از این حیث مهم است که در چهارچوب اینستاگرام شما به مراتب آزادی عمل بیشتری خواهید داشت. می‌توانید ایده های خلاقانه و هنرمندانه خود را به راحتی پیاده سازی نمایید. می‌توانید از خلاقیت خود برای تولید عکس های خاص استفاده نمایید و یا اطلاعات پزشکی خود را به صورت تعاملی و منحصر بفرد در اختیار بیماران قرار دهید تا به سمت پیج شما جذب شوند.

چگونه می‌توان با ایجاد یک پیج جدید اقدام به جذب بیمار از اینستاگرام نمود؟

با توضیحاتی که در بالا عنوان شد، قطعا می‌توان متوجه نقش اینستاگرام برای پزشک گردید. اما سوال اینجا است که آیا شما می‌توان از این طریق بیماران را به سمت فعالیت خود جذب نمود؟

در گام اول لازم است تا به عنوان پزشک مشخص نمایید که تا چه میزان مایل هستید تا در اینستاگرام فعالیت کنید و حوزه فعالیت شما چقدر می‌تواند باشد. به طور مثال بسیاری از کاربران اقدام به دایرکت دادن به پزشک می نمایند، اگر پاسخ این گونه پیام‌ها داده نشود، قطعا بیمار انگیزه خود را از دست خواهد داد. بسیاری از پزشکان عموما مدیریت پیج خود را به یک ادمین واگذار می‌نمایند تا محتوای اینستاگرامی مناسب برای پزشک تولید نموده و آن را مدیریت کند همکاران ما در دپارتمان سوشیال مدیای طب مارکتینگ آماده خدمت رسانی در زمینه مدیریت و تولید محتوای اینستاگرامی پزشکی می‌باشد.

نکته دوم که باید به آن توجه داشته باشید، ارائه یک ایده در صفحه اینستاگرام است. امروزه نقش اینستاگرام برای پزشک بر هیچ شخص پوشیده نیست. اما برای اینکه بتوان در این مسیر موفق بود لازم است تا پیج شما متفاوت باشد. به طور مثال برای پزشکانی که در حوزه زیبایی فعالیت می‌کنند، مصاحبه قبل و بعد از عمل زیبایی با بیماران می‌تواند یک تمایز بین پیج شما و بقیه ایجاد کند که از نظر بیننده جذاب باشد. در نظر داشته باشید که در این شرایط هر چه عکس‌ها با کیفیت و واضح تر باشند، گزینه بهتری هستند زیرا اعتماد بازدیدکنندگان به مهارت شما بیشتر می‌شود.

نکاتی که برای موفقیت پیج اینستاگرام پزشک باید به آن توجه نمود:

با توجه به نقش اینستاگرام برای پزشک و موفقیت وی لازم است تا برای موفقیت در این راه به نکات زیر دقت داشته باشید:

اینستاگرام پزشکان

 

  • استراتژی تولید محتوا داشته باشید:

برای محتواهایی که تولید می کنید از یک روش و اصل استفاده کنید.به طور مثال در انتهای هر پست راه های تماس با پزشک و ادمین را عنوان نمایید. تلاش نمایید تا در پست های شما از یک نوع ادبیات استفاده شود. همچنین در تولید محتوا می‌توانید از آدرس کلینیک‌ها و مراکز درمانی که با آن‌ها فعالیت می‌کنید، نیز نام ببرید.

  • عکس های با کیفیت تولید کنید:

نقش اینستاگرام برای پزشک زمانی پر رنگ می شود که وی عکس‌های با کیفیت برای ارائه داشته باشد. عکس‌ها تا حدی باید گویا و شفاف باشند که کاربر به سمت تعامل با ادمین سوق یابد. در نظر داشته باشید که در اینستاگرام از کپی نمودن عکس‌ها بپرهیزید زیرا این کار اعتبار شما را به راحتی زیر سوال خواهد برد.

  • از تبلیغات پزشکی استفاده کنید:

در اینستاگرام به صورت منفعل عمل نکنید، پیروزی شما در این رقابت در گرو همکاری با سایر پیج‌ها و تعامل با آنان است. به طور مثال شما می‌توانید با یک پیج فروشگاه لوازم پزشکی تعامل دو جانبه داشته باشید که مخاطبان یکدیگر را به سمت پیج  همدیگر روانه سازید. این کار علاوه بر اینکه می‌تواند یک منبع کسب درآمد باشد، به پیروزی شما در رقابت نیز کمک می‌نماید زیرا باعث می شود تا افراد بیشتری با خدمات شما آشنا شوند.

جمع بندی:

امروزه نقش اینستاگرام برای پزشک و موفقیت وی بر هیچ شخص پوشیده نیست. برای اینکه بتوان همگام با تکنولوژی پیشرفت نمود و به جلو حرکت کرد، لازم است تا از ابزار های نوین نیز استفاده کرد. اینستاگرام یک بستر پر مخاطب است که می تواند تاثیر بسزایی در جذب کاربر داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

56 + = 66

دکمه بازگشت به بالا