مطالب آموزشی

بهترین روش ها برای طراحی وب سایت برای پزشکان

راه اندازی یک وب سایت پزشکی برای مطب یکی از بهترین و کاربردی ترین راه ها برای انتشار اخبار در مورد خدمات شما است. با توجه به اینکه جهان هر روز بیشتر و بیشتر به سمت دیجیتال تغییر می کند، حضور آنلاین به شما کمک می کند که از رقبا عقب نمانید. در طراحی وب سایت برای پزشکان نکات زیر را در نظر داشته باشید تا بیماران بیشتری را جذب کنید.

چرا طراحی وب سایت برای پزشکان مهم است؟

در ابتدا، ممکن است تعجب کنید که چرا باید حتی در یک وب سایت سرمایه گذاری کنید، در حالی که فقط می توانید یک صفحه در رسانه های اجتماعی قرار دهید. یک وب سایت به نمایه کسب و کار شما رسمیت می بخشد و همچنین به شما کنترل بیشتری بر اطلاعاتی که به صورت آنلاین ارائه می کنید و نحوه ارائه آن ها را می دهد. وب سایت برای پزشکان با طراحی خوب سفیر برند آنها است و می تواند پیش نمایشی از تجربه ای که بیماران در کلینیک شما انتظار دارند را ارائه دهد.

بهترین روش ها برای طراحی وب سایت پزشکی

طراحی ساده و تمیز

طراحی وب سایت تمیز و ساده برای همه بازدیدکنندگان سایت جذابیت جهانی دارد. اینها باید برخی از ملاحظات شما هنگام وب سایت پزشکی باشد:

  • طرح رنگ – از رنگ های روشن اجتناب کنید. در عوض، سایه های سرد و بی صدا را در نظر بگیرید.
  • تم- برای برخی از عناصر دیگر طراحی یک موضوع ایجاد کنید و آنها را در سراسر سایت ثابت نگه دارید. در مورد روندهای فعلی تحقیق کنید و موضوع خود را در صورت نیاز به روز کنید تا ظاهر سایت را تازه نگه دارید، اما نه آنقدر که باعث سردرگمی برند عمل شما شود.
  • تصاویر و متن هدر – به تصاویر و اطلاعاتی که می خواهید در صفحه اصلی خود نمایش دهید فکر کنید و مطمئن شوید که دقیق و در نقطه مورد نظر هستند.
  • نمادها و فونت – بخشی از چیزی که یک طراحی را منسجم می کند شامل عناصر کوچکی است که اغلب ممکن است نادیده گرفته شوند. شما باید از آیکون هایی از همان طرح و فونت از همان نوع مجموعه استفاده کنید.

کاربر پسند

مطمئن شوید که وب سایت شما بصری و منظم است. از داشتن بلوک‌هایی از متن‌هایی که خواننده نیاز به بررسی آن‌ها دارد، خودداری کنید، و این امر پیدا کردن اطلاعات مورد نیاز را برای او دشوار می‌کند. یک وب سایت پزشکی عالی دارای اطلاعاتی است که به طور منطقی مرتب شده اند، با پیمایش آسان بین صفحاتی که به یکدیگر مرتبط هستند. همچنین رفتارهای رایج بیماران بالقوه را هنگام پیمایش یک وب سایت پزشکی در نظر می گیرد.

در زیر روش هایی وجود دارد که می توانید برای یک سایت کاربر پسند اعمال کنید:

  • یک منوی متمرکز با دسته بندی های اصلی که بیمار در مورد آنها می پرسد. هدرهای رایج عبارتند از:
    • درباره دکتر / کلینیک
    • اطلاعات در مورد تخصص دکتر
    • خدمات
    • سوالات متداول
    • اطلاعات تماس یا سیستم قرار ملاقات
  • برای تفکیک بیشتر اطلاعات و قابل هضم تر کردن آن برای خوانندگان، بخش های فرعی را به این دسته ها اضافه کنید.
  • یک CTA در انتهای هر صفحه به سرعت بیماران را به صفحات دیگری که ممکن است مورد علاقه باشد هدایت می کند.

ریسپانسیو بودن در طراحی وب سایت برای پزشکان

بسیاری از جستجوگران وب اکنون بخش زیادی از زمان آنلاین خود را در دستگاه های تلفن همراه خود می گذرانند، بنابراین ضروری است مطمئن شوید که وب سایت شما برای مرور وب تلفن همراه بهینه شده است. وب سایت شما ممکن است روی دسکتاپ به خوبی کار کند، اما طراحی و قالب ممکن است در دستگاه های تلفن همراه تغییر کند و پیمایش را دشوار کند. این مسئله ای است که می تواند کاربران را آزار دهد و احتمالاً باعث از دست دادن بیماران بالقوه شما شود. با طراح وب خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که سایت شما برای عملکرد عالی در هر دستگاهی کدگذاری شده است.

اطلاعات کامل و دقیق

مردم به وب سایت شما مراجعه می کنند تا اطلاعاتی در مورد شما، عملکرد شما و خدماتی که ارائه می دهید به دست آورند. به عنوان یک پزشک، اطلاعات مهمی وجود دارد که باید در وب سایت خود داشته باشید. آنها عبارتند از:

  • برنامه و جزئیات تماس شما — بازدیدکنندگان سایت باید بتوانند به راحتی برنامه ها و اطلاعات تماس همه دفاتر را پیدا کنند.
  • اطلاعات در مورد تخصص و خدمات ارائه شده شما – جزئیات کامل خدمات خود را در سایت قرار دهید تا بیماران بالقوه بدانند که شما خدمات مورد نظر خود را ارائه می دهید. از اتلاف وقت هم برای بیماران و هم برای کارکنان جلوگیری می کنید.
  • پرسش‌های متداول- بسیاری از بیماران قبل از مراجعه به پزشک به اینترنت تکیه می‌کنند و ممکن است از پرسش‌های متداول یک سایت پزشکی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت خود استفاده کنند. تا حد امکان در سوالات متداول خود شفاف باشید.

اصطلاحات پزشکی را به حداقل برسانید

اصطلاحات پزشکی می تواند برای بیماران دلهره آور باشد. تصور کنید که نگرانی در مورد یک وضعیت پزشکی احتمالی در حالی که تلاش برای درک اصطلاحات پزشکی و علمی ناآشنا بدون کمک یک متخصص می شود، چقدر می تواند استرس زا باشد. تا حد امکان از زبان روزمره استفاده کنید تا سایت خود را برای همه بازدیدکنندگان دوستانه و قابل درک کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + 2 =

دکمه بازگشت به بالا