مدیریت

آشنایی با اصول طراحی برندبوک

آشنایی با اصول طراحی برندبوک

اگر به دنبال برندبوک (کتابچه برند) در مرکز درمانی خود هستید، لازم است با اصول طراحی برندبوک آشنا شوید. در نظر داشته باشید که شما با بررسی سریع محتویات برند بوک می‌بایست از محل قرار گیری لوگو، تایپوگرافی، اصول طراحی رنگ و مواردی از این قبلی آشنا شوید. اگر این اصول در تمام رسانه‌های فعالیت شما رعایت شود، موجب می‌شود تا هارمونی و اصالت فعالیت شما حفظ شده و به یک برند اصیل تبدیل گردد.

در اصول طراحی برندبوک لازم است تا از جزئی ترین مسائل تا قوانین مهم و اساسی با دقت بیان شوند. به طور مثال، لازم است تا نوع لوگو؛ رنگ لوگو، شعار، تجهیزات اداری، دکوراسیون، رنگ آمیزی، استراتژی نوبت دهی و برخورد با بیماری، طراحی وب سایت پزشکی، فونت‌ها، شبکه‌های اجتماعی به صورت کامل عنوان شوند. در محتویات برندینگ لازم است تا دقت شود که تمام مفاهیم انتزاعی می بایست تا حد ممکن به صورت انتزاعی و ملموس ترسیم شوند.

دور از ذهن نیست که هر اندازه یک مجموعه با اصول طراحی برند بوک آشنا تر باشند، تبلیغات پزشکی آنها نیز موثر تر خواهد بود و سود بیشتری را شامل می‌شود.

نقش برند بوک در برندینگ پزشکی چیست؟

همانگونه که در بالا عنوان شد، اصول طراحی برندبوک و توجه به آن باعث می‌شود تا مجموعه فعالیت ها در یک سو باشد و هماهنگی و یکپارچگی بین المان ها به وجود آید. در زیر برخی دیگر از مزایای برند بوک عنوان شده است:

  • هماهنگی دکوراسیون و المان ها در مطب و کلینیک:

شاید اصول طراحی برندبوک برای فعالیت های نوپا ضروری به نظر نرسد اما همین کار باعث می‌شود تا شما برای انتخاب دکوراسیون و المان های تزئینی در یک چهارچوب معین عمل نمایید. همین کار در تبلیغات پزشکی شما بسیار موثر می باشد. به طور مثال اگر رنگ دکوراسیون داخلی کلینیک با رنگ بروشورهای تبلیغات پزشکی شما در یک راستا باشد، برای مراجعه کننده جذاب خواهد بود. عناصر بصری اولین دید و تصویر ذهنی را برای بیننده ایجاد می‌کنند.

  • دسترسی سریع به کل اطلاعات و یکپارچگی تبلیغات پزشکی:

گاها ممکن است در زمان فعالیت، نیاز داشته باشید که نیرو های متخصص به مجموعه خود اضافه نمایید؛ هر تغییری نیاز به تبلیغات است. محتویات برندبوک می‌توان به تیم تبلیغ کننده شما این امکان را ببخشد تا تبلیغات خود را در راستای اهداف مجموعه شما طراحی نماید. این کار انرژی و هزینه کمتری نیاز دارد. گاها اگر اصول طراحی برندبوک به درستی رعایت شود، با بررسی اجمالی آن و مشاهده تایپوگرافی، می‌توان بهترین تبلیغ پزشکی را طرح ریزی نمود.

چگونه می‌توان اقدام به طراحی برندبوک نمود:

اگر قصد دارید تا اصول طراحی برند بوک را رعایت نمایید لازم است تا به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • هدف خود را در محتویات برندبوک بیان دارید. داستان راه اندازی و عملی نمودن خدمات خود را به صورت کامل شرح دهید.
  • حتما برای محتویات برندینگ خود، مخاطبان را در نظر بگیرید. نیاز آنها، سطح توقعات، وضع درآمدی، نوع و سن ها آن‌ها را در کتابچه خود ذکر نمایید تا در آینده بتوان بهتر برای این گروه نیازسنجی نمود.
  • در اصول طراحی برندبوک یکی از مواردی که بسیار با اهمیت است، بیان نمودن ارزش های یک برند است. این ارزش ها به راحتی به دست نمی‌آیند. این ارزش‌ها می‌توانند هدف و تصمیمات آینده را جهت دهند.
  • از همکاران و حامیان برند خود در کتابچه خود صحبت نمایید تا از این طریق اعتبار به دست بیاورید.
  • چشم اندازها و اهداف خود را به همراه خط مشی‌ها و مزایای رقابتی بیان دارید.
  • نحوه استفاده از فونت‌ها، لوگو؛ نوع مدیریت محتوا و شبکه‌های مجازی با جزئیات بیان شود.

چنانچه نیاز به طراحی برندبوک برای مرکز درمانی خود دارید می توانید با متخصصین ما در مجموعه طب مارکتینگ در ارتباط باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 4 = 36

دکمه بازگشت به بالا