بازاریابی

تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار

تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار

اینکه شما به عنوان منشی کلینیک و یا مطب بتوانید با روش های تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار آشنایی داشته باشید اهمیت بسیار زیادی دارد و باید در این مورد اطلاعات خود را افزایش دهید. به طور مثال اگر شما تبلیغات پزشکی را به بهترین نحو انجام دهید و بیمار جذب نمایید اما منشی نتواند تماس تلفنی بیمار را به مراجعه حضوری بیمار تبدیل کند تمام زحمت و هزینه شما هدر رفته است. درنتیجه یکی از نکات بسیار مهمی که شما باید با آن آشنایی داشته باشید این است که با اصول صحبت کردن و جواب دادن تلفن بیماران آشنایی داشته باشید. در این صوت بدون شک می توانید با تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار مواجه شوید، در ادامه برخی از مهمترین راهکارهایی که باید برای این کار انجام دهید را معرفی می‌کنیم تا اطلاعات شما در این مورد افزایش پیدا کند.

راهکارهایی برای تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار

برخی از مهمترین راهکارهایی که شما باید برای تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار انجام دهید عبارت می‌باشد از:

راه های تبدیل تماس به مراجعه کننده کلینیک

 

  1. تعداد بوق‌های تلفن:

بر اساس بررسی ها و تحقیقاتی که شده است به این نتیجه رسیده اند که بوق تلفن بیشتر از 2 الی 3 بار نباید زنگ بخورد. زمانی که شما تلفن را بسیار سریع جواب می دهید نشان دهنده این امر است که سرتان خیلی خلوت است و همچنین زمانی که دیر تلفن جواب داده شود بیمار فکر می کند که شما نیستید و مرکز دیگری را برای درمان بیماری های خود انتخاب می کند. بنابراین باید زمانی که بوق تلف 2 الی 3 بار خورده شد آن را جواب دهید.

  1. لحن و بلندی صدا:

اگر شما می خواهید با استفاده از بهترین راهکار، فردی که تماس گرفته است را جذب کنید باید به خوبی با او صحبت نمایید. زمانی که منشی تلفن را بر می دارد باید نجوه صحبت کردن او به گونه ای باشد که گویا بیمار را ملاقات کرده است. حالت چهره، لحن صدا و نحوه سلام و احوال پرسی از جمله مهمترین نکاتی می باشد که منشی باید به آنها توجه بسیار زیادی کند. جالب است بدانید لحن حرف زدن شما پشت تلفن به خوبی مشخص می‌شود و بیمار متوجه حالت شما می‌گردد.

  1. به بیمار نه نگویید:

یکی از دیگر راهکارهایی که باید اجرا شود این است که منشی هرگز به بیمار نه نگوید. به طور کلی اگر می خواهید مراجعه کنندگان شما از مطب و یا کلینیک رضایت داشته باشند باید همیشه برای پرسش‌هایشان جواب منطقی بگذارید و به آن ها نه نگوییم. در برخی از شرایطی که خدمات درخواست شده بیمار را ندارید نباید به آنها نه بگویید بلکه باید در یک بازه زمانی به بیمار مزیت ها و معایب آن خدماتی که شما دارید را ارائه دهید.

  1. زمان قطع کردن تلفن:

 یکی از اتفاقات بسیار شایعی که بیشتر منشی ها آن را انجام می‌دهند این است که پیش از قطع کردن تلفن توسط بیمار آنها تلفن را قطع می‌کنند. شما باید بدانید این روش بسیار اشتباه است و هرگز نباید آن را انجام دهید. زمانی که تلفن زود قطع شود مراجعه کننده احساس بدی به آن کلینیک و یا مطبی که می خواهد برود خواهد داشت. اگر شما به عنوان منشی زود تلفن را قطع کنید و سریعا بخواهید صحبت های خود را انجام دهید، بیمار احساس می‌کند که برای او ارزش قائل نیستید و به همین دلیل ترجیح می‌دهد از خدمات درمانی مطب‌های دیگری استفاده کند.

  1. نوبت دهی:

نحوه نوبت دهی به بیمار اهمیت بسیار زیادی دارد که اگر شما می خواهید با تبدیل تماس تلفنی به مراجعه بیمار مواجه شود باید به خواست بیمار نوبت او را تنظیم کنید. اینکه بیمار چه روزهایی می تواند به کلینیک و یا مطب مراجعه کند اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هم باید در این مورد به خوبی به خواسته بیمار توجه داشته باشید. ساعت نوبت دهی را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که بیمار بتواند به مطب مراجعه نماید و یا برای تسریع در فرآیند نویت دهی به بیماران از روش نوین نوبت دهی آنلاین استفاده نمایید.

  1. پیگیری:

بهتر است پیگیری های لازم برای مراجعه کردن بیمار به مطب و کلینیک را مورد بررسی قرار دهید. یک روز پیش از اینکه بیمار نوبت داشته باشد منشی بهتر است با او تماس گرفته و نوب او را یادآوری کند تا از آمدن او مطمئن شود.

برای اطلاع بیشتر از اهمیت آموزش پرسنل کلینیک در رفتار با مراجعه کننده کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + = 15

دکمه بازگشت به بالا