سایت و سئو

ویزیت آنلاین

پزشک آنلاین چیست؟

پزشک آنلاین شاید از دید بسیاری از افراد عجیب باشد. اما امروزه با توجه به رشد تکنولوژی و فناوری ها شاهد آن هستیم که خدمات سلامت در بستر اینترنت ارتقاء زیادی داشته است. امروزه اکثر کلینیک ها و مراکز درمانی یا پزشکان برای ارتباط موثرتر اقدام به راه اندازی وب سایت شخص خود می‌نمایند. این وب سایت ها می‌تواند بستر مناسب برای تبلیغات پزشکی و ارائه خدمات را فراهم سازد. عموماً در طراحی سایت پزشکی که با نام پزشک آنلاین نیز در بین عموم شناخته می‌شود، تلاش می گردد تا نوبت دهی آنلاین و ویزیت آنلاین دکتر انجام شود. گاهاً برخی از پزشکان برای جذب بیمار از این طریق اقدام به ویزیت آنلاین رایگان می‌نمایند.

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت پزشک این مهم می باشد، که با این نوع از طراحی سایت نوبت دهی آنلاین، دیگر نیازی به حضور به صورت فیزیکی در محل درمانگاه و یا کلینیک نمی باشد. دکتر آنلاین هم اکنون جایگزین پزشک تلفنی شده است که تا چندی پیش یکی از روش‌های تاثیر گذار در بازاریابی محسوب می‌گردید.

برای طراحی سایت پزشک آنلاین به چه نکاتی باید دقت نمود؟

اولین نکته مهم برای طراحی سایت پزشک آنلاین، امکان ارائه نوبت دهی آنلاین است. صرف زمان بسیار در ترافیک و گاهاً مسافرت های کیلومتری برای اخذ نوبت یکی از چالش های اساسی برای بیماران بوده است. در طراحی سایت نوبت دهی آنلاین، لازم است تا به این نکته توجه گردد که می بایست طراحی به گونه ای صورت گیرد که پزشک بتواند به راحتی اقدام به ویزیت آنلاین نماید. در این موارد همخوانی اپلیکیشن با سایت، سازگاری سایت با نسخه‌های چت و نرم افزارهای ارتباط تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است.

نکته مهم دیگر در طراحی سایت پزشک آنلاین، قرار دادن درگاه‌های پرداخت مناسب است. ویزیت آنلاین دکتر گاهاً نیاز به پرداخت هزینه می‌باشد لذا بیمار باید بتواند به راحتی به درگاه متصل شده و حق ویزیت را پرداخت نماید.

مزایای طراحی سایت پزشک آنلاین:

امروزه بحث سلامت تا حدی مهم شده است که اغلب افراد سوالات پزشکی خود را در اینترنت مطرح نموده و یا برای یافتن پزشک مناسب و مشاوره دارویی از نتایج موتور های جستجوگر استفاده می‌نمایند. در طراحی سایت نوبت دهی آنلاین و به صورت کلی سایت پزشک، شما می‌توانید امکاناتی را درج نمایید که بیمار بتواند مشکل و علائم خود را بیان دارد و دکتر آنلاین در آن لحظه و یا به صورت آفلاین، اقدام به ویزیت و ارائه راه حل کند.

سایت پزشک آنلاین یک مکان عالی برای تبلیغات پزشکی خواهد بود، به گونه ای که فرد می تواند تخصص، رزومه و مهارت خود را به صورت مستند ارائه نماید. از سوی دیگر با ویزیت آنلاین رایگان اقدام به جذب  بیمار کند. البته سایت پزشک آنلاین تنها جنبه تبلیغاتی و بازاریابی ندارد. امروزه بسیاری از پزشکان بزرگ به دلیل بعد مسافت اقدام به راه اندازی این گونه سایت ها می نمایند. به عبارت دیگر بیماران ترجیح می دهند تا به جای هزینه بسیار برای مسافرت به شهر و گاهاً کشور دیگر (توریست درمانی) از ویزیت آنلاین دکتر در سطح اینترنت بهره ببرند.

آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در حوزه خدمات طراحی سایت و سئو آماده خدمت رسانی به پزشکان و فعالان سلامت می باشد.

چگونه می‌توان به طراحی سایت پزشک آنلاین اعتماد نمود؟

شاید برای شما نیز این سوال به وجود آید که چگونه می‌توان از خدمات دکتر آنلاین استفاده کرد و به آن اعتماد نمود؟ برای طراحی اینگونه سایت‌ها نیاز است تا به چند نکته توجه شود:

  • در بخش اطلاعات پزشک، شما می‌بایست تصویر پزشک، اطلاعات وی، تصویر و شماره نظام پزشکی وی را درج نمایید. هر اندازه در این بخش اطلاعات جامع تری وجود داشته باشد، اعتماد کاربران و به عبارت دیگر بیماران به سایت بیشتر خواهد شد.
  • در بخش ارتباط با ما، می بایست راه‌های تماس برای ارائه خدمات پزشک تلفنی، حضور به صورت فیزیکی و مواردی از این قبیل عنوان شوند تا کاربر به حقیقی بودن اطلاعات درج شده پی‌ببرد.
  • یکی از گزینه‌هایی که می‌تواند سایت را از سایر رقبا مجزا کند، درج توضیحاتی برای ویزیت آنلاین دکتر به صورت تصویری است که بیمار متقاعد شود، خود دکتر به صورت شخصی اقدام به ویزیت می‌نماید.

در اینگونه سایت‌ها حتما نمادهای اعتماد الکترونیکی، تاییدیه نظام پزشکی و مواردی از این قبیل می‌بایست عنوان شوند که تاییدیه‌ای برای کاربر محسوب می‌گردد.

برای سایت نوبت دهی آنلاین چه فاکتور هایی می‌بایست در سایت درج شوند:

یک سایت ویزیت آنلاین دکتر برای اینکه موفق عمل نماید لازم است تا شامل فاکتورهای زیر باشد:

فاکتور های سایت ویزیت آنلاین

 

  • ریسپانسیو باشد:

این سایت باید بتواند در تمام دستگاه‌ها اعم از تبلت یا موبایل به خوبی لود شود و نیاز کاربران را برطرف سازد.

  • در سایت پزشک آنلاین باید بتوان تشکیل پرونده داد:

کاربر باید به راحتی اطلاعات خود را وارد کرده و مدارک پزشکی خود را آپلود نماید.

  • در این سایت‌ها می‌بایست تالارهای گفتگو قرار داده شود:

برای ویزیت آنلاین رایگان دکتر، در این سایت‌ها لازم است تا کاربر بتواند مشکل خود را عنوان نموده و از مشاوره و راهنمایی پزشک استفاده کند.

  • امکان ثبت لحظه ای نوبت وجود داشته باشد:

در سایت‌های دکتر آنلاین، عموماً ساعت و روزهای حضور دکتر بیان می‌شود تا کاربر بتواند بر اساس تایم آزاد خود بهترین زمان را برای ویزیت انتخاب کند.

  • فهم آسان:

از آنجا که تمام افراد با هر نوع سوادی وارد اینگونه سایت ها می شوند، پس لازم است تا سایت کاربر پسند باشد و برای تمام افراد قابلیت درک آسانی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا