مدیریتمطالب آموزشی

4 استراتژی موثر برای افزایش مشارکت بیمار

برای افزایش مشارکت بیماران، پزشکان باید ارتباطات شفاف را در اولویت قرار دهند و اطمینان حاصل کنند که اطلاعات در مورد تشخیص ها، گزینه های درمانی و برنامه های مراقبت بهداشتی قابل دسترس و قابل درک است. تأکید بر تصمیم‌گیری مشترک، همکاری بین بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را تقویت می‌کند و افراد را قادر می‌سازد تا فعالانه در سفر درمان خود مشارکت کنند. چگونه با افزایش مشارکت بیمار می توانید به بیماران خود انگیزه دهید که مسئولیت سلامتی خود را بر عهده بگیرند؟

راه های افزایش مشارکت بیمار

برای افزایش مشارکت بیمار با مسیر درمان خود باید استراتژی های زیر را در نظر بگیرید:

شفاف باشید

برای اینکه بیماران درگیر مراقبت از خود شوند، باید بتوانند بحث های مربوط به سلامتی خود را دنبال کرده و در آن مشارکت داشته باشند. اگر قصد  افزایش مشارکت بیمار را دارید، کلمات اختصاری پزشکی را حذف کنید و در سطح شخصی با بیماران ارتباط برقرار کنید. به طور واضح، به زبان ساده، با بیماران ارتباط برقرار کنید؛ بخش بزرگی از برقراری ارتباط واضح و دقیق بودن است. توصیه‌ها یا دستورالعمل‌های مشخص و مستقیم را در مورد کارهایی که بیماران باید انجام دهند تا کنترل درمان خود را در دست بگیرند یا به اهدافی که با هم تعیین کرده‌اید برسند، ارائه دهید.

ارتباط با بیمار (PRM) چیست؟

به عنوان مثال، گفتن این حرف به بیمار که باید سبک زندگی خود را تغییر دهد، واضح نیست، اما توصیه به او برای ترک سیگار، مصرف کمتر الکل و خواب بیشتر یک توصیه مشخص است.

نیازهای آنها را برآورده کنید

هر بیمار متفاوت است، بنابراین مهم است که تا حد امکان به بیمار خود و نیازهای خاص او پاسخ دهید. هنگامی که شما به گونه ای انعطاف پذیر برای پذیرش بیماران خود کار می کنید و اقداماتی را انجام می دهید تا آنها احساس راحتی بیشتری کنند، ارتباط آسان تر می شود و موانع افزایش مشارکت بیمار، از بین می رود.

مشاوره راه اندازی کلینیک

یکی از نمونه های ارائه خدمات به بیمار این است که آنها را به طور فعال در تعیین اهداف مشارکت دهید. وقتی به کسی می گویید چه کاری انجام دهد، به احتمال زیاد قادر به انجام آن کار نیست. وقتی با کسی کار می کنید تا تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید و چگونه بهترین کار را از نظر توانایی ها و چارچوب زمانی خود انجام دهید، احتمال دستیابی به اهداف تعیین شده بیشتر است. هنگامی که بیماران درگیر تعیین اهداف خود هستند، بلافاصله برای رسیدن به آنها انگیزه پیدا می کنند.

مسئولیت پذیری را تشویق کنید

تعیین ددلاین برای بیماران شما برای رسیدن به اهداف معین ممکن است معکوس به نظر برسد و به احتمال زیاد باعث استرس یا بی انگیزگی آنها شود. اما وقتی صحبت از درگیر کردن آنها در درمان خودشان و  افزایش مشارکت بیمار می شود، دقیقا برعکس این موضوع صادق است. با ایجاد مسئولیت در اهداف خط پایان مشخصی را به بیماران می دهید تا به سمت آن حرکت کنند. یک طرح مراقبت و معرفی مسئولیت پذیری بیماران را توانمند می کند و به آنها اجازه می دهد تا بدانند سلامت آنها تحت کنترل خودشان است.

تجربه آنها را غنی کنید

چیزهای زیادی وجود دارد که می تواند تجربه بیمار را هنگام مراجعه به بیمارستان برای یک قرار ملاقات یا اقامت طولانی مدت به عنوان بستری، رضایت بخش یا حتی استرس زا کند. گم شدن در راهروها، چک کردن قرار ملاقات ها، احساس انزوا از عزیزان خارج از ساعات ملاقات و کسالت عمومی می تواند باعث ایجاد احساس آشفتگی یا اضطراب در بیماران شود.  خوشبختانه، پاسخ به بسیاری از شکایات رایج بیماران را می توان با یک پلتفرم مشارکت بیمار که مطابق با نیازهای فردی مورد اعتماد شما کار می کند، رفع کرد.

بهبود تجربه بیمار در کلینیک پزشکی

با اجرای این استراتژی‌ها، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی می‌توانند محیطی را ایجاد کنند که مشارکت فعال بیمار را تشویق می‌کند و منجر به بهبود نتایج سلامت و تجربه مراقبت‌های بهداشتی مثبت‌تر می‌شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا