بازاریابی

ایمیل مارکتینگ یا sms مارکتینگ

مقایسه ایمیل مارکتینگ با sms مارکتینگ؟

بعد از اختراع اینترنت و ایجاد شبکه های مجازی تبلیغات وارد عرصه جدیدی به نام دیجیتال مارکتینگ شد. اما این بدین معنی نبود که تبلیغات دنیای واقعی از بین رفته و یا کم رنگ شده است. در ادامه می‌خواهیم به مقایسه ایمیل مارکتینگ با sms مارکتینگ به عنوان نمادهای دیجیتال مارکتینگ در دنیای واقعی و مجازی بپردازیم. Sms را از این جهت دنیای واقعی می‌نامیم که از اینترنت دوری کرده است اما در واقعیت این است که خود sms نیز یک دنیای مجازی محسوب می‌شود.

اما در مقایسه این دو به چند عامل باید توجه داشت.

  1. میزان بازدیدی که از هر کدام از این موارد رخ می‌دهد.
  2. نوع بازخوردی است که مخاطب به هرکدام می‌دهد.
  3. هزینه است که باید برای هر کدام از آن‌ها انجام شود.

بنابراین در این مقایسه ما قصد داریم از این سه جنبه اصلی و در نهایت نتیجه گیری کلی آن مقایسه ایمیل مارکتینگ با sms مارکتینگ را داشته باشیم.

مقایسه ایمیل مارکتینگ با sms مارکتینگ از چند جنبه

 اولین نکته که می‌تواند برای ما مهم باشد این است که مخاطب حتماً آن را ببیند. در ایران هنوز ایمیل نتوانسته جای واقعی خود را پیدا کند. برعکس دنیای خارج که ایمیل به عنوان نامه رسان معتبر و سریع محسوب می‌شود، اما ایرانی‌ها هنوز اعتقاد چندانی به آن ندارند از این رو احتمال دیده شدن تبلیغات پزشکی به واسطه ایمیل کمتر از اس ام اس می‌باشد.

اما در مورد بازخوردها، امروز اکثر اس ام اس‌های تبلیغاتی بدون آن که خوانده شوند پاک می‌شوند و به نوعی دید منفی نسبت به آن برند، کلینیک، پزشک ایجاد می‌شود. اما در مورد ایمیل این کاملا برعکس است. به نوعی یک ایمیل همواره خوانده و مورد توجه قرار می‌گیرد. آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در راستای برندسازی پزشکی به شما فعالان در حوزه سلامت و درمان کمک می‌کند.

در مورد هزینه‌ها نیز کاملاً مشخص است که ایمیل تقریبا هزینه‌ای ندارد مگر این که بخواهید از سرورهای ارسال همزمان استفاده کنید. اما ارسال اس ام اس می‌تواند هزینه‌ای هنگفت داشته باشد.

نتیجه‌ای که از مقایسه ایمیل مارکتینگ با sms مارکتینگ باید گرفت را شما باید بر اساس کسب و کار خود مشخص کنید. به نظر می‌آید استفاده از ایمیل گرچه دیربازده‌تر است اما راه مطمئن‌تر و با کلاس‌تری باشد. به خصوص اگر می‌خواهید خودتان را برای مشتریان و بیماران خود خاص جلوه دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × = 14

دکمه بازگشت به بالا