تبلیغات

مقایسه هزینه جذب بیمار در تبلیغات سنتی و دیجیتال

مقایسه هزینه جذب بیمار در تبلیغات سنتی و دیجیتال

علم اقتصاد از گذشته تا به امروز تغییرات بسیاری داشته است. شاید اختراع پول را بتوان عمده‌ترین این تغییرات بدانیم. اما چیزی که جالب است این است که همه علم اقتصاد بر اساس یک اصل ثابت بنا شده است و آن اصل حضور یک خریدار، یک فروشنده و پلی به نام معامله میان آن هاست. اما همانطور که اولین پل‌ها از چوب و طناب ساخته شده و امروزه به انواع شیشه‌ای و معلق رسیده است.

در علم اقتصاد نیز ساخت آن پل معامله روش‌های مختلفی را به خود دیده است. این را نیز یادتان باشد اولین و مهم‌ترین شاخص در دنیای اقتصاد پول به شکل‌های مختلف می‌باشد. مهم‌ترین این اشکال مربوط به بخش هزینه می‌باشد. در علم اقتصاد وقتی پیشرفتی حاصل می‌شود که بتوانیم هزینه‌ای را کم کنیم. از این رو در ساخت پل یا همان جذب بیمار  هر چه رو به جلو پیش می‌رویم هزینه‌ها باید کمتر شود.

چگونه هزینه جذب بیمار در تبلیغات دیجیتال کمتر می‌شود؟

همانطور که در بالا گفتیم هرچه ساخت پل یا همان جذب بیمار به واسطه تبلیغات پزشکی به جلو می‌رود، هزینه‌های تولید کمتر می‌شود. اما این کم شدن هزینه‌ها چند دلیل اساسی دارد:

  1. تبلیغات سنتی سعی می‌کرد همه جامعه را بدون در نظر گرفتن محدودیت خاصی در بر بگیرد و این هزینه‌های بسیاری دارد. اما در جذب بیمار به شکل جدید و دیجیتال آن هر تبلیغ و هر جذبی باید هدفمند باشد. این هدفمندی باعث کاهش شدید هزینه‌ها شده است.
  2. در روش تبلیغات سنتی شما برای جذب بیمار نیاز به متریال‌های خاص و گران قیمت داشتید اما در تبلیغات دیجیتال این متریال به شکل مجازی در اختیار شماست و شما می‌توانید با کمترین هزینه از آن‌ها استفاده کنید.
  3. اثر بخشی تبلیغات دیجیتال در قبال تبلیغات سنتی برای  جذب بیمار نسبت به هزینه‌ای که می‌شود بسیار بالاتر است. از این رو می‌توان صرفه اقتصادی بسیاری در نوع تبلیغات دیجیتال دید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 9 = 45

دکمه بازگشت به بالا