مدیریتمطالب آموزشی

چگونه تجزیه و تحلیل داده های مطب شما را هدایت می‌کند

کلینیک ها و مطب‌های پزشکی با تغییرات بی‌سابقه‌ای در انتظارات و رفتار بیماران از روزهای ابتدایی همه‌گیری کرونا در سال 2020 دست و پنجه نرم کرده‌اند. دو سال بعد، متخصصان پزشکی در سرتاسر جهان هنوز باید راه‌های جدیدی برای ایجاد یک استراتژی تعامل با بیمار مبتنی بر دنیای دیجیتال بیابند که نحوه رفتار آنها را دوباره ابداع کند و کلینیک های خود را اداره کنند. در این مقاله به تاثیر تجزیه و تحلیل داده های مطب بر موفقیت اداره کلینیک پزشکی می‌پردازیم.

با رونق فضای بازار آنلاین، بازاریابی پزشکی دیجیتال و تبلیغات اکنون بازاریابان بر روی چندین قیف فروش به طور همزمان در چندین کانال متمرکز شده اند. این روند سطح جدیدی از همکاری بین تیم‌های روبه‌رو مشتری و نقش‌های مدیریتی پشتیبان را تقویت کرده است و تجربه مشتری کامل‌تری را ایجاد می‌کند.

تاثیر تجزیه و تحلیل داده های مطب بر موفقیت آن

احتمالاً راه حل های مدیریت کلینیک زیادی را دیده اید که تجزیه و تحلیل داده های مطب را به عنوان بخشی از مجموعه نرم افزاری خود ارائه می‌دهند. این ابزارهای تحلیلی داده‌های خام را از جنبه‌های مختلف کسب‌وکار شما که سیستم شما مدیریت می‌کند جمع‌آوری می‌کند و همه آن‌ها را به بینش‌های مفیدی تبدیل می‌کند که به اندازه‌گیری شاخص‌های عملکرد کلیدی مختلف (KPI) کمک می‌کند.

برای مطب های پزشکی این داده ها اغلب بر معیارهای مربوط به تولید، فروش، انطباق با درمان، هزینه های سربار و کمپین های تبلیغاتی متمرکز است. این می‌تواند داده‌های جمع‌آوری‌شده جدید یا نگاهی به گذشته با استفاده از شاخص‌های تاریخی برای نشان دادن روند عملکرد بر اساس جمعیت‌شناسی، رفتارها و عادات مراقبتی بیمار باشد.

با در اختیار داشتن این اطلاعات، تصور اینکه چگونه می‌توان بهترین کلینیک ها را ایجاد کرد و یا بهبود بخشید که تجارب درمان بیمار را افزایش می‌دهد، آسان است.

پنج راه تجزیه و تحلیل داده های کلینیک پزشکی

قبل از بررسی KPI هایی که بهترین کلینیک های پزشکی را هدایت می‌کنند، مهم است که اهمیت ارتباط تجربیات بیمار با وظایف معاملاتی روزانه‌ای که تیم شما انجام می‌دهد، مهم است. در مورد هر نقطه تماس دیجیتالی بالقوه و بیماران موجود با برند شما فکر کنید.

از دسترسی به برنامه تلفن همراه گرفته تا تعاملات رسانه‌های اجتماعی و چت‌بات، این کانال‌های بازار را با هم ترکیب کنید تا تصویری کامل از آنچه عموم در هنگام تعامل با برند دندان‌پزشکی شما تجربه می‌کنند ایجاد کنید. با استفاده از این اطلاعات، می توانید فرآیندها و استانداردهایی را ایجاد کنید که از عملکرد شما پشتیبانی می کند و نتایج سلامت دهان و دندان را برای افرادی که به آنها خدمات می دهید افزایش می دهد. در زیر پنج دسته تجزیه و تحلیل وجود دارد که متخصصان برای حمایت از مطب های خود به آنها اعتماد می‌کنند:

بهره وری مطب

شما کسب و کار خود را در اینجا و اکنون اداره می‌کنید؛ گزارش شما از تجزیه و تحلیل داده های مطب باید همین کار را برای بهبود موارد زیر انجام دهد:

  • تصمیم گیری تطبیقی
  • ارتباطات سازمانی
  • مقیاس بندی گردش کار و فرآیندها
  • نرخ بازپرداخت و دریافت پرداخت

راه های تجزیه و تحلیل رقبای کلینیک پزشکی

تجزیه و تحلیل داده های مطب برای بدست آوردن جریان نقدی

بدون شک، شاخص های کلیدی عملکرد مرتبط با جریان نقدی شما هر ماه مورد بررسی دقیق قرار می گیرند تا از هر گونه فشار بر سوددهی شما جلوتر باشند. اطمینان حاصل کنید که معیارهای زیر بخشی از تجزیه و تحلیل شما هستند تا اقدامات موثری را ایجاد کنید که برای اهداف مالی شما مفید هستند:

  • هزینه ماهانه در مقابل جریان نقدی
  • روند در جریان درآمد
  • انطباق با درمان
  • هزینه برای خدمات
  • روندهای جریان درآمد

بر اساس این تجزیه و تحلیل داده ها، شما و تیمتان می‌توانید به طور فعال بهبود یافته و جریان نقدی قابل پیش بینی تری ایجاد کنید.

چشم انداز بلند مدت در مقابل اهداف کوتاه مدت

در حالی که چشم انداز مطب شما و استراتژی های کوتاه مدت همه شامل دستیابی به اهداف تعیین شده است، اما آنها یکسان نیستند. هر قدم برداشته شده باید قابل اندازه گیری باشد و تجزیه و تحلیل داده های مطب برای این ایده آل است:

  • جذب بیمار جدید
  • نرخ کنسلی قرار ملاقات پزشک
  • ارزش مادام العمر بیمار
  • میزان فرسایش بیمار

بسته به هدفی که برای رسیدن به آن تلاش می‌کنید، این KPIها می‌توانند تغییر کنند یا نیاز به همسویی با آن نقطه عطف خاص داشته باشند.

عملیات

معیارهای مالی (به عنوان مثال، جریان نقدی) تنها شاخص سلامت عمل نیست. تجربه کلی بیمار که ارائه می کنید با مشارکت شروع می‌شود و کسب مراقبت را به یک معیار اساسی تبدیل می‌کند. معیارهای عملیاتی شما تأثیری بر هر مرحله در سفر درمان بیمار با مطب یا سازمان شما دارد. نتایج بالینی ناشی از استانداردهای مراقبت شما قابل ردیابی در عملیات و گردش کار شما است.

تجزیه و تحلیل تولید چیزهای زیادی را در مورد عملکرد شما نشان می‌دهد.

  • زمان قرار برنامه ریزی شده در مقابل زمان استفاده شده
  • نگهداری و گردش مالی
  • هزینه های کارکنان در مقابل کل مجموعه ها

 

با تجزیه و تحلیل داده های مطب به صورت عمیق می‌توانید مشکلات بالقوه ای را کشف کنید که رضایت بیمار و درآمد شما را کاهش می‌دهد. تجزیه و تحلیل داده های مطب همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا درک کنید که از چه بخشی از تجربیات بیمار می‌توانید برای بهبود مدیریت کلینیک خود استفاده کنید.

صنعت

برای تعیین نحوه عملکرد کلینیک شما در صنعت، بیش از تجزیه و تحلیل رقبای محلی نیاز است. انجام یک تجزیه و تحلیل معیار می‌تواند مقدار قابل توجهی از داده های مفید را نشان دهد که تصویر بزرگی از بهترین شیوه های استاندارد شده صنعت و نحوه اندازه گیری مطب شما به اشتراک می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 1 = 6

دکمه بازگشت به بالا