سایت و سئومطالب آموزشی

چگونه از سرقت محتوای پزشکی خود جلوگیری کنیم؟

یافتن سبکی از محتوای مناسب برای برند پزشکی کار آسانی نیست و اینکه ببینید محتوا پزشکی شما توسط شخص دیگری به صورت آنلاین به سرقت رفته ناخوشایند است. سرقت محتوای پزشکی فقط با چند کلیک و کپی پیست بسیار آسان است و محافظت از آن در برابر سرقت بسیار سخت است اما غیرممکن نیست.

استاندارد اساسی سئو این است که محتوای پزشکی شما منحصر به فرد باشد و اطمینان حاصل شود که سئوی صفحه شما کاملاً بهینه شده است. گوگل تمام محتوای آنلاین را قبل از رتبه‌بندی بررسی می‌کند و با تغییرات الگوریتم‌های جدیدی که روز به روز ظاهر می‌شوند، حفظ کسب‌وکار پزشکی شما در حد استانداردهای گوگل بسیار سخت است و داشتن یک سایت پزشکی با محتوای محافظت شده و یونیک یکی از اصلی‌ترین آنهاست.

نکاتی برای رتبه بندی سایت پزشکی در گوگل

چرا جلوگیری از سرقت محتوای پزشکی مهم است؟

جدای از از دست دادن رتبه در گوگل، دلایل زیادی وجود دارد که حفاظت از محتوای سایت پزشکی شما برای موفقیت کسب و کار پزشکی شما بسیار مهم است.

  • محافظت نکردن از محتوای سایت شما می‌تواند باعث از دست دادن ترافیک آنلاین بیمارتان شود. بیماران شما را از طریق محتوای پزشکی شما جستجو می‌کنند و اگر به سرقت رفته باشد، آن را در وب سایت های دیگر نیز مشاهده می‌کنند که باعث ایجاد حس بی اعتمادی و تقلب در تصویر کسب و کار شما می‌شود و بیماران دیگر شما را دنبال نمی‌کنند.
  • سرقت محتوای پزشکی می‌تواند منجر به افت قابل توجهی در رتبه بندی SERP شما شود. یکی از دلایل اصلی ارتقاء رتبه در SERP ها محتوای منحصر بفرد و جدید است. سایتی که محتوای تکراری از سایت دیگری دارد، احتمالاً از نظر الگوریتم رتبه‌بندی وب‌سایت‌های گوگل، ارزش کمتری دارد.
  • هنگامی که محتوایی را به سرقت می‌برید، تلاش بعدی شما این است که محتوای اصلی جدید را به سایت خود اضافه کنید. اگرچه این امر ضروری است، اما بسیار گران است و می‌تواند باعث بی نظمی در بودجه بازاریابی شما شود.

بهترین روش ها برای محافظت از محتوای پزشکی شما در برابر سرقت

همانطور که در بالا ذکر شد، محافظت از محتوای سایت شما سخت است اما غیرممکن نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مدتی وقت بگذارید و چند روش را برای اطمینان از ایمنی آن دنبال کنید.

یک ویژگی متمایز به محتوای پزشکی خود اضافه کنید

اگر بدانید چگونه محتوا را در میان سایر محتوای آنلاین شناسایی کنید، پیگیری محتوای سایت شما آسان است. شما می‌توانید برای جلوگیری از سرقت محتوای پزشکی تنها با ارسال محتوایی در سایت خود که دارای ویژگی خاص و متمایز شما باشد، به این هدف دست یابید. هنگامی که با ویژگی مخصوص خود کار می‌کنید، برای افراد بسیار سخت تر است که محتوای شما را بدزدند و آن را شبیه به خود کنند. انجام این کار آن را متمایز و منحصر به فرد می‌کند، بنابراین پیچاندن یا تغییر شکل آن دشوار خواهد بود.

محتوا و تصاویر خود را با واترمارک خود مهر بزنید

این فقط محتوای متنی شما نیست که نیاز به محافظت دارد، بلکه اینفوگرافیک ها و تصاویر شما نیز نیاز به محافظت دارد. افزودن واترمارک خود به محتوای بصری و نوشتاری خود راه بسیار خوبی برای ایجاد محتوای خود است. اگر نام شما یا نام کسب و کار پزشکی شما روی آن حک شده باشد، هیچ کس به فکر سرقت محتوای سایت شما نخواهد بود. این کار نه تنها از سرقت محتوای پزشکی شما جلوگیری می‌کند، بلکه آن را برای سارقان محتوا نیز بی فایده می‌کند.

در همه جا حق کپی رایت داشته باشید

مانند افزودن واترمارک به محتوای سایت پزشکی خود، قرار دادن اعلامیه‌های کپی رایت روی محتوای شما نیز راهی عالی برای جلوگیری از سارقان محتوا و سرقت‌کنندگان است. اکثر مردم فقط به دلیل عدم اطلاع از حق چاپ توسط مالکان، محتوای وب سایت ها را می دزدند.

افزودن اعلامیه حق کپی رایت به سایت و محتوای پزشکی شما برای این نوع افراد مفید است. آنها را از خود دور می‌کند و به آنها هشدار می‌دهد که استفاده غیرمجاز از محتوای پزشکی شما نقض امتیازات شما به عنوان مالک است. پیشنهاد شده توسط وردپرس، اعلامیه های Copyright خود را در بالا و پایین صفحه محتوای خود در سایت پزشکی خود قرار دهید، جایی که به احتمال زیاد دیده می‌شود.

از ابزارهای آنلاین برای جلوگیری از سرقت محتوای پزشکی خود استفاده کنید

علاوه بر همه این اقدامات مفید، بهترین راه برای جلوگیری از سرقت محتوا در سایت شما این است که به سادگی بر روی آن نظارت داشته باشید و از طریق ابزارهای آنلاینی که از اصالت آن اطمینان حاصل می‌شود استفاده کنید. برخی از بهترین ابزارها برای این کار عبارتند از:

  • Creative Commons: اگر می‌خواهید مجوزی برای ایجاد مالکیت محتوای خود داشته باشید، این ابزار مجوزهایی را می‌دهد که به عموم مردم اجازه می‌دهد کار شما را در شرایط مجاز به اشتراک بگذارند و از آنها استفاده کنند.
  • Copyscape: اجرای محتوای سایت پزشکی خود از طریق بررسی‌کننده‌های سرقت ادبی مانند Copyscape راهی عالی برای اطمینان از اینکه محتوا به تنهایی در سایت شما باقی می‌ماند.
  • Google Alerts: به سادگی بخشی از محتوای سایت پزشکی خود را در این ابزار قرار دهید و برای هر زمان که روی آن کپی می‌شود یک هشدار تنظیم کنید. در صورت وقوع هرگونه فعالیت مرتبط با آن به شما اطلاع داده خواهد شد.

سخن پایانی

با راهکارهای ارائه شده در این مقاله برای جلوگیری از سرقت محتوای پزشکی همیشه از محتوای خود در برابر دزدان محافظت کنید. محافظت از محتوای پزشکی راهی است برای اطمینان از اینکه تنها مالک تلاش‌های سختی که برای ایجاد و انتشار آن انجام می‌دهید خودتان هستید. همیشه محتوای پزشکی خود را زیر نظر داشته باشید و اقدامات ذکر شده در بالا را برای ایمن نگه داشتن آن دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 6 =

دکمه بازگشت به بالا