اخبار

شناسایی داروی بیماری آبله میمون

آبله میمون بیماری نادر ویروسی است که در اثر عفونت با ویروس ایجاد می‌شود. بیماری آبله میمون یا Monkeypox از حیوانات وحشی مانند جوندگان یا از طریق افراد آلوده منتقل می‌شود.

بر اساس گزارش وب سایت بهداشت نیوز، شیوع بیماری آبله میمون در تابستان امسال توسط سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی اعلام شد. تاکنون بیش از ۴۱ هزار مورد ابتلا به آبله میمون از ۹۶ کشور تایید شده است که از این بین ایالات متحده بیشترین تعداد ابتلا را داشته است و اسپانیا، برزیل و آلمان در رده‌های بعدی قرار دارند.

با این حال، این گزارش حاکی از کاهش موارد جدید آبله میمون در هفته گذشته بود و این کاهش به برخی از اقدامات موثر از جمله بهداشت عمومی، تغییر رفتار و واکسیناسیون نسبت داده می‌شود. گفتنی است که واکسن ها و داروهایی که برای پیشگیری یا درمان بیماری آبله استفاده می‌شود در حال حاضر برای مقابله با بیماری آبله میمون هم استفاده می‌شود.

ترویج فروش محصولات مرتبط با سلامت

با این حال محققان دانشگاه کالیفرنیا ادعا کرده اند که دارویی به نام Tecovirimat ممکن است یک درمان ایمن و موثر برای آبله میمون باشد. Tecovirimat یک داروی ضد ویروسی است که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای درمان آبله تایید شده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نیز اخیراً استفاده از تکوویریمات را برای درمان افراد مبتلا به عفونت‌های ارتوپاکس ویروس، از جمله آبله میمونی، مجاز کرده است. بر اساس یک مطالعه پژوهشی این دارو به ۲۵ بیمار مبتلا به آبله میمون داده شد و گزارش تحقیقاتی آنها که نشان داد که به نظر می‌رسد تکوویریمات برای درمان علائم آبله میمونی و ضایعات پوستی ایمن و موثر است.

در انتها شایان ذکر است که در این پژوهش درمان با تکوویریمات به مدت دو هفته ادامه داشت و همه بیماران به خوبی درمان خود را ادامه دادند. ضایعات بیماری آبله میمون حدود ۴۰ درصد از بیماران تا روز هفتم بهبود یافت و ۹۲ درصد نیز ۲۱ روز پس از شروع درمان بهبود یافتند.

behdasht.news

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا