مدیریتمطالب آموزشی

5 ایده برای بهبود بهره وری کارکنان در مراکز پزشکی

بهبود بهره وری کارکنان در مراکز پزشکی شامل اجرای اقدامات استراتژیک برای ساده کردن گردش کار، افزایش ارتباطات و ایجاد یک محیط کاری حمایتی است. معرفی سیستم‌های کارآمد پرونده الکترونیک سلامت، اتوماسیون وظایف معمول و ارائه برنامه‌های آموزشی جامع می‌تواند فرآیندهای اداری را بهینه کند و به کارکنان پزشکی اجازه دهد تا تمرکز بیشتری بر مراقبت از بیمار داشته باشند.

کانال‌های ارتباطی شفاف، جلسات منظم تیم و مکانیسم‌های بازخورد همچنین می‌توانند همکاری میان متخصصان مراقبت‌های بهداشتی را بهبود بخشند و فضای کاری منسجم و کارآمد را تقویت کنند. علاوه بر این، اولویت دادن به رفاه کارکنان از طریق طرح‌هایی مانند برنامه‌های زمانی انعطاف‌پذیر، حمایت از سلامت روان و برنامه‌های شناسایی می‌تواند به رضایت شغلی و انگیزه بالاتر و در نهایت افزایش بهره‌وری کلی در مراکز پزشکی کمک کند.

مشاوره راه اندازی کلینیک پزشکی

در این مقاله ایده هایی را در مورد تشویق و پاداش دادن به کارکنان خود برای بهبود سطح بهره وری و رضایت شغلی آنها به شما ارائه می دهیم.

ایده های بهبود بهره وری کارکنان در مراکز پزشکی

در یک سازمان مراقبت های بهداشتی، بهره وری کارکنان در پیشبرد برنامه های سازمان قابل توجه است. برای ارائه دهندگان خدمات مراقبت های بهداشتی، داشتن پرسنل کارآمد می تواند منجر به جذب بیماران بیشتر شود که به این مرکز کمک می کند تا به اهداف خود دست یابد.

در حالی که راه های مختلفی برای بهبود بهره وری کارکنان در مراکز پزشکی وجود دارد، استفاده از مشوق ها یکی از رایج ترین و موفق ترین راه هاست. در صورت انتخاب، اجرا و نظارت کامل، برنامه های تشویقی می توانند عملکرد کارکنان را افزایش دهند.

مشوق چیست؟

مشوق کارمند هر چیزی است که کارکنان شما را به انجام کاری تشویق کند. بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها برای افزایش رشد فروش و سود، ایجاد پیوندهای عاطفی بین کارکنان و مشتریان خود و تأثیرگذاری بر رفتار مشتریان به برنامه‌های تشویقی متکی هستند. در یک محیط مراقبت های بهداشتی، مشوق ها می توانند کارکنان شما را برانگیزند تا بیماران بیشتری را جذب کنند و بر این اساس به آنها رسیدگی کنند. در نهایت، این مشوق ها باعث افزایش سطح رضایت بیماران می شود و در نهایت افراد بیشتری دوست دارند از خدمات شما استفاده کنند.

مشوق ها و انگیزه ها معانی مختلفی دارند و هرگز نباید به جای یکدیگر استفاده شوند. انگیزه بر رفتارهای فردی کارکنان متمرکز است.

چگونه می توان بهره وری کارکنان در مراکز پزشکی را با استفاده از مشوق ها بهبود بخشید

افرادی که در صنعت مراقبت های بهداشتی کار می کنند، برای همه کارهایی که انجام می دهند، خواهان شناسایی، حمایت و قدردانی هستند. با توجه به اینکه ماهیت کار چقدر طاقت فرسا است، انگیزه های اندک می تواند به افزایش سطح بهره وری آنها کمک کند.

1. یک روز در ماه خدمات ماساژ یا شنا ارائه دهید

پس از یک ماه کاری طولانی، ارائه یک روز ماساژ یا شنا برای کارکنان می تواند به آنها کمک کند تا استرس زیاد مرکز پزشکی را از خود دور کنند.

2. کارت هدیه ارائه دهید

برای زمان طولانی پول نقد گزینه اصلی پاداش برای بسیاری از کارمندان در صنعت مراقبت های بهداشتی بوده است. با این حال، کارت های هدیه مزایای بسیار بیشتری نسبت به پول نقد دارند و می توانند به طور قابل توجهی بهره وری کارکنان شما را بهبود بخشند. کارت‌های هدیه به کارکنان شما این امکان را می‌دهند برای چیزهایی پول خود را خرج کنند که از آن لذت می‌برند. وقتی تیم شما آنچه را که خریده اند را با کارت های هدیه خود به اشتراک می گذارد، باعث ایجاد هیجان می شود. همچنین یک ایده عالی برای هدیه تعطیلات است که کمی از کارمندان خود تشکر کنید.

3. شناخت کارکنان

کارمندانی که عملکرد عالی دارند، شایسته تقدیر هستند. کارکنانی که به طور مرتب از آنها قدردانی می شود، سطح بهره وری، تعامل مناسب و وفاداری آنها بهبود می یابد و اشتباهات کمتری مرتکب می شوند. از مراقبت از بیماران گرفته تا اطمینان از تمیز بودن مرکز، همیشه از کارکنان خود برای هر کاری که انجام می دهند قدردانی کنید و آنها را به رسمیت بشناسید.

4. پرداخت بهتر برای بهره وری

حقوق کافی یکی از مهم ترین مشوق های بهبود بهره وری کارکنان در مراکز پزشکی است. در ازای حقوق مناسب کارمندان شما باید بدانند چه انتظاراتی از آنها دارید، چه کاری باید انجام دهند و در همین زمینه ارتباطات مناسب و منظم داشته باشند.

5. روزهای اضافی مرخصی بدهید

کادر پزشکی هم انسان هستند. انسان ها خسته می شوند؛ انسان نیاز به استراحت دارد پس از یک هفته یا ماه کاری طولانی، به کارکنان خود چند روز مرخصی اضافی در پایان سال بدهید. این به آنها زمان بیشتری برای استراحت، ارتباط با خانواده‌هایشان می‌دهد و در نهایت با انرژی دوباره به سر کار باز می‌گردند.

سخن پایانی

مشوق ها می توانند بهره وری کارکنان شما را افزایش دهند و در نهایت منجر به بازده کاری بهتر شوند، اما همه آنها برای شما کارساز نیستند. علاوه بر این، مشوق ها باید رفتار خوب را در محل کار شما ترویج دهند، نه فقط اهدافی که می خواهید به آنها برسید. شما باید مراقب باشید که این تصور را ایجاد نکنید که مشوق ها حق کارکنان شما هستند و نباید از بودجه خود برای انجام یک کار تشویقی خاص خارج شوید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 7 = 63

دکمه بازگشت به بالا