مدیریتمطالب آموزشی

10 نمونه سوال برای نظرسنجی رضایت بیماران

هر مدیر کلینیک پزشکی باید اهمیت رضایت بیمار در رشد را در نظر بگیرد. نظرسنجی رضایت بیمار می‌تواند نقش کلیدی در یافتن احساس بیماران در مورد مطب شما و زمینه‌هایی که می‌توانید در آن‌ها پیشرفت کنید، داشته باشد.

نظرسنجی رضایت بیمار را چگونه انجام می‌دهید؟

انجام یک نظرسنجی رضایت بیمار با گوش دادن به نیازهای بیمار شما آغاز می‌شود. جمع‌آوری بازخورد و داشتن برنامه‌ای برای ایجاد تغییرات برای برآورده کردن این نیازها، راه بسیار خوبی برای بهبود مستمر عمل شما است، اما دانستن اینکه بیماران چه نوع سوالاتی از ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود می‌پرسند نیز مفید است.

ما فهرستی از پنج سؤالی را که باید در نظرسنجی‌های خود از بیماران خود بپرسید و پنج سؤالی که از ارائه‌دهندگان خود می‌پرسند جمع آوری کرده‌ایم تا مطمئن شوید که بازی رضایت بیمار شما در حد مطلوب است.

نظرسنجی رضایت بیمار باید شامل چه مواردی باشد؟

5 سوال زیر را برای استفاده در نظرسنجی رضایت بیمار در نظر بگیرید:

1. تعامل شما با پزشک و کارکنان مطب چگونه بود؟

یکی از واضح‌ترین راه‌ها برای اطمینان از تجربه‌ای دلپذیر، رفتار مهربانانه و با احترام با بیماران در هنگام حضور در مطب شما است. درخواست از آنها برای ارزیابی تجربیات خود با پزشک و سایر کارکنانی که در طول بازدیدشان با آنها مواجه شده‌اند، می‌تواند بینشی برای خدمات مشتریان مطب شما فراهم کند. می‌خواهید مطمئن شوید که سؤالات چندگزینه‌ای می‌پرسید یا برای رتبه‌بندی در مقیاسی کاملاً مشخص، داده‌هایی به دست می‌آورید که تجزیه و تحلیل آنها آسان است، اما می‌توانید یک سؤال با پایان باز نیز اضافه کنید تا به آنها فرصت توضیح رتبه‌بندی را بدهید. . ممکن است بیمار بخواهد در مورد یکی از کارکنان خاصی که برای کمک کردن از راه خود تلاش کرده است به شما بگوید، یا ممکن است بخواهد جزئیات یک برخورد دشوار را به اشتراک بگذارد.

2. زمان انتظار چگونه بود؟

زمان انتظار تقریباً اجتناب ناپذیر است، اما همچنان مهم است که از بیماران خود بخواهید که زمان صرف شده در اتاق انتظار خود را ارزیابی کنند. برخی از روش‌ها از بیماران می‌خواهند 10 تا 15 دقیقه زودتر به منظور بررسی و تکمیل مدارک مراجعه کنند و گاهی اوقات بیماران زودتر به این امید می‌رسند که زودتر توسط پزشک ویزیت شوند. صرف نظر از دلیل انتظار، زمان بیماران شما به اندازه زمان شما ارزشمند است. پرسیدن از بیماران در مورد زمان انتظارشان می‌تواند به شما کمک کند تا ببینید آیا این در زمینه ای که می‌توانید آن را بهبود ببخشید یا خیر.

3. آیا وقت کافی با پزشک داشتید؟

در مطالعه رابطه بیمار و پزشک، زمان با کیفیت با ارائه‌دهنده یکی از موارد برتر در فهرست خواسته‌های بیماران برای پزشک ایده‌آلشان بود. می‌دانیم که مطب شما شلوغ است و قرارهای بیشتر به معنای درآمد بیشتر است. اما مهم است که اطمینان حاصل کنید که بیماران شما وقتی در حال گفتگو با پزشک خود هستند، احساس عجله نمی‌کنند.

4. تعیین قرار ملاقات چقدر آسان بود؟

اگر تعیین قرار ملاقات با مطب خیلی سخت باشد، بیماران جای دیگری را انتخاب خواهند کرد. پس آسان بودن آن را در نظرسنجی رضایت بیمار بگنجانید. ایده خوبی است که از بیماران خود بپرسید که چقدر برای آنها راحت است. این مثال دیگری از سؤالی است که در آن می‌خواهید مطمئن شوید که یک سؤال چندگزینه‌ای را شامل می‌شود تا داده‌هایی را که می‌توانید تجزیه و تحلیل کنید، به دست آورید، اما همچنین می‌تواند ایده خوبی باشد که یک سؤال باز را نیز درج کنید تا به بیماران فرصت مراجعه بدهید. به جزئیات بیشتر

5. چه چیز دیگری می‌خواهید که ما بدانیم؟

سؤالات فهرست شده در بالا نمونه هایی از سؤالات چند گزینه ای برای نظرسنجی رضایت بیماران را به شما ارائه می‌دهند که می توانید از آنها برای جمع آوری بازخورد از بیماران و نظرسنجی رضایت بیمار بپرسید. پایان دادن به نظرسنجی خود با فرصتی برای بیماران می‌تواند مفید باشد تا نظرات خود را در مورد موضوعاتی که پوشش نداده اید به شما ارائه دهند. در حالی که سوالات باز مانند این داده‌های کمی که بتوانید تجزیه و تحلیل کنید به شما نمی‌دهد، اما می‌تواند اطلاعات مفیدی را ارائه دهد و ممکن است به شما در انتخاب سوالات نظرسنجی مرتبط در آینده کمک کند.

5 سؤال اضافی نظرسنجی تجربه بیمار که باید بپرسید:

1. چگونه مطب و تجربه بیمار را بهبود می‌دهید؟

مطالعه رابطه بیمار و پزشک ارائه‌دهنده نشان داد وقتی بیماران تصمیم می‌گیرند ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی را تغییر دهند، این تصمیم بیشتر به دلیل تجربه بیمار است تا شایستگی پزشک. بیماران می‌خواهند به دکتر مراجعه کنند که احساس کنند نظر آنها ارزشمند است. استفاده از نظرسنجی‌های بیماران برای جمع‌آوری بازخورد در مورد عمل خود و استفاده از نتایج نظرسنجی برای اعمال تغییرات در مطب شما می‌تواند کمک زیادی به نشان دادن مراقبت شما به بیماران کند.

2. چگونه فن آوری جدید را در اطراف دفتر خود پیاده سازی می‌کنید؟

بیماران خواهان ارتباط بیشتر با ارائه‌دهنده خود هستند و این شامل امکاناتی مانند زمان‌بندی آنلاین، ارسال پیامک دو طرفه، ورود دیجیتالی و یادآوری‌های قرار می‌شود. انتخاب ابزاری که می‌تواند به مطب شما کمک کند تا این مزایا را به طور موثر و کارآمد ارائه دهد، می تواند اطمینان حاصل کند که بیماران همچنان به مطب شما باز می‌گردند.

3. چگونه مطب شما در مورد بهترین شیوه ها و پیشرفت های جدید به روز می‌ماند؟

ما در بالا اشاره کردیم که تصمیم برای تغییر ارائه‌دهنده می‌تواند بیشتر به تدارکات مطب مانند برنامه‌ریزی و ارتباطات مرتبط باشد تا استعداد پزشک، اما هر دو عامل همچنان در وفاداری بیماران نقش دارند. این مهم است که نه تنها بدانید که چگونه مطب شما بر روی فناوری های جدید و بهترین شیوه ها در مورد این عمل قرار می گیرد، بلکه همچنین نحوه اطلاع کارکنان شما در مورد پیشرفت های پزشکی نیز مهم است.

4. چگونه به بیماران خود آموزش و اطلاع رسانی می‌کنید؟

ارتباط با بیماران بین قرار ملاقات ها و نظرسنجی رضایت بیماران به ایجاد روابط قوی و افزایش وفاداری کمک می‌کند. ارسال خبرنامه برای آگاه نگه داشتن آنها، چه در مورد آنچه در اطراف دفتر شما اتفاق می افتد و چه پیشرفت های مرتبط با تخصص شما، می‌تواند به ایجاد این ارتباط کمک کند. این خبرنامه ها می‌توانند در مورد کارکنان جدید در محل کار شما، رویدادهایی که میزبان آنها هستید، یا حتی تبلیغات ویژه یا رویه های جدید در دفتر شما مطلع شوند. یا می‌توانید محتوای آموزشی حاوی اطلاعاتی در مورد تشخیص اخیر بیمار یا نکاتی برای سبک زندگی سالم ارسال کنید. با ابزار مناسب ارتباط بیمار، می‌توانید این خبرنامه‌ها را خودکار کنید تا ارتباط را بدون صرف زمان اضافی برای انجام کار، ثابت نگه دارید.

5. چگونه بیماران خود را برای موفقیت آماده می‌کنید؟

این مقاله به شما ایده هایی برای انجام نظرسنجی رضایت بیماران ارائه داد. داشتن یک دکتر قابل اعتماد بسیار خوب است، اما چیزی که بیماران واقعاً می‌خواهند ببینند نتایج بهبود یافته در زندگی خودشان است. آنها می‌خواهند بدانند که چگونه می‌خواهید به آنها کمک کنید تا بهترین نتایج را ببینند و سلامت خود را بهبود بخشند. نرم افزار مدیریت ارتباط با بیمار به شما این امکان را می‌دهد که با یادآوری های قرار ملاقات پویا، یادآوری های مراقبت مجدد و خبرنامه الکترونیکی به بیماران خود کمک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

21 + = 27

دکمه بازگشت به بالا