اخبار

افزایش مهاجرت پزشکان خوزستانی به کشورهای عربی و اروپایی

پدیده افزایش مهاجرت پزشکان برای همه می‌تواند نگران کننده باشد. چندی پیش رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی کشور منصور جعفری نمین، درباره این موضوع گفت که مهاجرت پزشکان نگران‌کننده و رو به افزایش است و در عین حال اظهار داشت از ارائه آمار مهاجرت پزشکان معذور هستند. دو روز پیش نیز رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز درباره افزایش مهاجرت پزشکان خوزستانی سخت گفت و این اتفاق را تهدیدی جدی برای سلامت جامعه استان عنوان کرد.

علی جواهرفروش رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز، ظهر چهارشنبه در جلسه شورای شهر اهواز خاطرنشان کرد:

مهاجرت پزشکان، متخصصان و کادر درمان از اهواز به شهرهای دیگر و از این شهر به خارج از کشور در ماه‌های اخیر شتاب گرفته که باید این موضوع به صورت جدی آسیب شناسی شود.

وی همچنین گفت:

همچنین مهاجرت پزشکان و متخصصان خوزستانی به کشورهای عربی نظیر عمان، بحرین، قطر و کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر رشد چشمگیری داشته که تهدید جدی برای سلامت جامعه استان است.

علی جواهرفروش در ادامه مراقبت از حقوق بیماران، مردم و دفاع از حقوق صنفی را مهم ترین ماموریت سازمان نظام پزشکی کشور عنوان کرد و اظهار داشت:

مجموعه پزشکی اهواز و خوزستان به بازنگری نیاز دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه نظارت بر تبلیغات بهداشتی و درمانی در سطح شهر اهواز به طور جدی در دستور کار کمیسیون تبلیغ سازمان نظام پزشکی اهواز قرار گرفته است خاطرنشان کرد:

ساماندهی تبلیغات بهداشتی و درمانی در سطح این شهر باید با نظارت جدی و با همکاری مدیریت شهری انجام شود.

او همچنین درباره فعالیت متعدد مطب‌های غیرمجاز در اهواز گفت:

با وجود اطلاع رسانی گسترده نسبت به فعالیت مطب‌های غیرمجاز و معرفی مطب‌های مجاز در سطح اهواز اما همچنان شاهد مراجعه مردم به مطب‌های غیرمجاز هستیم که فعالیت چنین مطب‌هایی عوارض جدی برای بیماران و مردم دارد.

رئیس سازمان نظام پزشکی اهواز در سخنانش همچنین گفت:

جمع‌آوری پسماند عفونی طبق قانون به عهده تولید کننده است که به دلایل مختلف جمع‌آوری پسماندهای عفونی مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و مراکز کوچک به معضلی در اهواز تبدیل شده است.
برای حل مشکل جمع‌آوری و بی خطرسازی پسماند عفونی در اهواز نیز قراردادی با دو پیمانکار برای شرق و غرب اهواز برای جمع‌آوری پسماند این مطب‌ها امضا شده که پیمانکار منطقه غرب اهواز به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد که با پیگیری انجام شده میز وضعیت جمع‌آوری پسماندهای عفونی به زودی بهبود می‌یابد.

جواهرفروش ادامه داد:

۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تاکنون توسط پزشکان به پیمانکار غرب اهواز پرداخت شده که با توجه به اینکه این پیمانکار به وظیفه خود به خوبی عمل نکرد به این پیمانکار تا روز شنبه هفته آینده مهلت داده شده که در صورت عمل نکردن به این تعهد برخورد قضائی با آن پیمانکار صورت گیرد.
هر متخصص باید حداقل ۱۵ دقیقه، هر پزشک عمومی حداقل ۲۰ دقیقه، هر متخصص روان‌پزشک باید حداقل ۳۵ دقیقه برای ویزیت هر بیمار وقت بگذارد.

ارتقا کیفیت اتاق انتظار کلینیک یا مطب

وی همچنین درباره کارت خوان ها در مطب پزشکی گفت:

کارت خوان توسط مطب‌ها از سوی پزشکان در حال نصب است و معدود پزشکان که در این زمینه مقاومت می‌کنند در صورت همراهی نکردن با آنها برخورد قانونی می‌شود.

منبع: mehrnews.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا