شبکه های اجتماعی

اصطلاحات اینستاگرام برای پزشکان

اهمیت آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام برای پزشکان

اینستاگرام محبوب‌ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در کشور ما می‌باشد و اکثر افراد ممکن است در طول روز ساعت‌ها وقت خود را در این شبکه اجتماعی بگذرانند. به علت محبوبیت و تعامل بالایی که این شبکه اجتماعی دارا می‌باشد، امروزه کسب‌وکارهای مختلف نیز به حضور و فعالیت در آن روی آورده‌اند. یکی از گروه‌هایی که امروزه حضورشان در این شبکه اجتماعی می‌تواند در موفقیت شغلی‌شان تأثیرات زیادی داشته باشد، پزشکان می‌باشند. پزشکان برای فعالیت در اینستاگرام می‌توانند به سه شیوه زیر عمل نمایند:

  • مدیریت صفحه خود را به ادمین واگذار کرده و خود تنها نظارت‌کننده باشد.
  • صفحه‌اش را به‌تنهایی مدیریت کند و هیچ ادمینی استخدام ننماید.
  • بخشی از امور پیج خود را به ادمین واگذار نموده و بخشی را نیز خود به انجام برساند.

حال در این سه مورد حالت سوم بهترین گزینه می‌باشد؛ اما پزشک به هرکدام از این سه حالت که عمل کند، نیاز دارد که با اصطلاحات اینستاگرام آشنایی داشته باشد. چون بدون آشنایی با مفهوم این اصطلاحات و کاربرد آن‌ها، کار کردن و فعالیت در این شبکه اجتماعی برای پزشک بسیار دشوار خواهد بود. این اصطلاحات معمولاً به زبان انگلیسی بیان می‌شوند و مفهوم پیچیده‌ای ندارند. به همین علت یادگیری آن‌ها به‌هیچ‌عنوان کار سختی نیست؛ اما به‌هرحال یادگیری و آشنایی با آن‌ها برای هر فردی که می‌خواهد در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشد، مخصوصاً یک پزشک، حائز اهمیت خواهد بود. چنانچه تمایل دارید به یکی از شیوه‌های مطرح شده در فوق با تیم سوشال مدیا طب مارکتینگ همکاری نمایید می‌توانید از خدمات مدیریت اینستاگرام پزشکی ما بهره‌مند شوید.

آموزش اصطلاحات اینستاگرام برای پزشکان

یادگیری و آموزش اصطلاحاتی که در اینستاگرام به‌کاربرده می‌شوند، تنها به صرف چند دقیقه وقت نیاز دارد! چون اکثر افراد با مفهوم این اصلاحات تا حد زیادی آشنایی داشته و اگر به زبان انگلیسی مسلط باشید حتی با شنیدن نام این اصطلاحات نیز می‌توانید معنای آن‌ها را حدس بزنید. در زیر مهم‌ترین اصطلاحات شبکه اجتماعی اینستاگرام را به همراه مفهوم و کاربرد آن‌ها نام‌برده‌ایم:

  • پست

در شبکه اجتماعی اینستاگرام شما می‌توانید عکس و ویدئوهای خود را به اشتراک بگذارید. به هر عکس یا ویدئویی که در این شبکه به اشتراک بگذارید، پست گفته می‌شود. برای مثال می‌توانید تصاویر قبل و بعد بیماران خود را در قالب یک پست به اشتراک بگذارید. یا اینکه می‌توانید یک مطلب پزشکی آموزشی مهم را در قالب یک ویدئو به اشتراک بگذارید. در پایین صفحه اینستاگرام یک مربع قرار دارد که در مرکز آن یک علامت (+) قرار دارد. وقتی بر روی این مربع کلیک می‌کنید، اینستاگرام شما را به گالری هدایت نموده و می‌توانید با انتخاب عکس و ویدئو موردنظر خود، آن‌ها را به اشتراک بگذارید.

  • استوری

یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام استوری می‌باشد. همان‌طور که شما عکس و ویدئوهایتان را در قالب پست به اشتراک می‌گذارید، می‌توانید دقیقاً همین کار را با استوری نیز انجام دهید؛ اما با این تفاوت که استوری مربوط به محتوایی است که تاریخ‌مصرف دارد.‌ استوری پس از ۲۴ ساعت پاک می‌شود؛ اما پست همیشه در صفحه باقی‌مانده و مخاطبان شما هر زمان که بخواهند به آن دسترسی خواهند داشت. حالا در استوری چه محتوایی بگذاریم؟ استوری مربوط به امور روزمره شما است. برای مثال می‌توانید از لحظات خاصی که در اتاق عمل اتفاق افتاده‌اند تصاویری در استوری بگذارید. یا اینکه می‌توانید هدیه‌ای که در طول روز از بیماران خود دریافت نموده‌اید را منتشر کنید. استوری برای خبررسانی هم مناسب است. برای مثال اگر قرار است روزی در مطب حضور نداشته باشید، می‌توانید تاریخ آن را به‌واسطه استوری اطلاع دهید.

  • لایو

مفهوم لایو در لغات انگلیسی به معنای پخش زنده می‌باشد؛ مثلاً اگر بخواهید بخشی از جراحی یکی از بیماران را که در طول روز انجام داده‌اید، به‌صورت زنده پخش‌کنید می‌توانید از این قابلیت اینستاگرام استفاده کنید.

  • هایلایت

یکی دیگر از اصطلاحات اینستاگرام هایلایت می‌باشد. همان‌طور که گفتیم لایو به‌صورت زنده‌ پخش می‌شود و استوری نیز پس از ۲۴ ساعت پاک می‌شود. حال اگر بخواهید لایو و استوریتان برای همیشه در صفحه باقی بماند، می‌توانید آن‌ها را در قسمت هایلایت‌ها قرار دهید. هایلایت‌ها به شکل دایره بوده و دقیقاً در بالای پست‌ها قرار می‌گیرند.

  • فالو

فالو نیز از دیگر اصطلاحاتی است که در برنامه اینستاگرام به‌کاربرده می‌شود. ممکن است شما در برنامه اینستاگرام به صفحه فردی خاص علاقه‌مند باشید. در این صورت می‌توانید با فالو کردن صفحه‌اش او را دنبال کنید. درنتیجه اینستاگرام عکس و ویدئوهایی که او در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارد برای شما نیز نمایش داده خواهند شد.

  • فالوور

از رایج‌ترین اصطلاحات اینستاگرام فالوور می‌باشد که محال است تابه‌حال آن را نشنیده باشید. اگر کاربری به پست و استوری‌های شما علاقه‌مند باشد، شما را فالو خواهد کرد. در این صورت آن کاربر به فالوور شما تبدیل می‌شود‌. هرچقدر که محتوای پیج شما باکیفیت‌تر باشد، تعداد فالوورهایتان افزایش می‌یابد.

اکسپلور چیست و چه کاربردی دارد؟

حتماً بارها کلمه اکسپلور را نیز شنیده‌اید. اکسپلور صفحه‌ای از اینستاگرام است که در آن پست‌هایی از سراسر دنیا برای شما به نمایش درمی‌آیند. اصلاً هم تفاوتی ندارد که شما صفحاتی که این پست‌ها را منتشر کرده‌اند دنبال کرده باشید یا نه و نحوه کار اکسپلور کاملاً متفاوت است. این صفحه اینستاگرام با توجه به الگوریتم‌های هوشمند این شبکه اجتماعی کار می‌کند.

به‌عنوان‌مثال اگر این الگوریتم‌ها متوجه شوند که شما به محتوای خاصی علاقه‌مند هستید، پست‌هایی مرتبط با همان نوع محتوا را در اکسپلور برایتان به نمایش درمی‌آورند. علاوه بر این اکسپلور ممکن است بر اساس فعالیت فالویینگ‌های شما نیز برخی پست‌های خاص را برایتان به نمایش دربیاورد. پس اکسپلور که یکی از رایج‌ترین اصطلاحات اینستاگرام است برخلاف نام نسبتاً جالب یا ناشناخته‌ای که دارا می‌باشد، روش کار پیچیده‌ای ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 10 =

دکمه بازگشت به بالا