مدیریت

تجربیات جالب بیماران در مطب و درمانگاه ها

مزایای ایجاد تجربه و حس مثبت در بیماران

امروزه در هر شهر یا منطقه‌ای ده‌ها مطب و کلینیک مشغول به فعالیت هستند. به همین علت بیماران در دنیای امروزی حق انتخاب زیادی دارند. آن‌ها می‌توانند هر زمان که بخواهند به هر مطب یا کلینیکی مراجعه نموده و حتی می‌توانند به‌آسانی پزشک خود را با پزشکی دیگر جایگزین کنند. پس این پزشک و پرسنل مطب هستند که باید از طریق روش‌های مختلف موجب حفظ بیماران شوند. یکی از فاکتورهایی که می‌تواند در این مسئله دخیل باشد، تجربیات بیماران در مطب شما می‌باشد. اگر بیمار احساسات مثبتی را در مطب شما تجربه کند قطعاً در حفظ او موفق‌تر خواهید بود؛ اما ایجاد حس و تجربه مثبت در بیماران می‌تواند مزایای فراوانی دیگری نیز داشته باشد که در زیر به چند مورداشاره نموده‌ایم:

  • وقتی شما موجب تجربه احساسات مثبت بیماران در مطب خود می‌شوید، این حس مثبت به خودتان بازمی‌گردد. درنتیجه در افزایش روحیه‌تان نقش داشته و از فرسودگی شغلی تا حد زیادی جلوگیری می‌کند.
  • همان‌طور که می‌دانید حفظ بیماران فعلی نسبت به جذب بیمار جدید آسان‌تر بوده و هزینه‌های کمتری را در بر دارد. حال ایجاد تجربیات مثبت در بیماران می‌تواند موجب افزایش وفاداری آن‌ها نسبت به مطب شما شود.
  • اگر تجربیات بیماران در مطب شما مثبت باشند، قطعاً رضایت بیشتری از خدمات شما داشته و این‌گونه اعتبارتان در فضای آنلاین نیز بیشر می‌شود. چون معمولاً در سایت‌ها و فضای مجازی ازاین‌گونه پزشکان تعریف و تمجید می‌شود که تأثیر آن می‌تواند ده‌ها برابر تبلیغات پزشکی باشد.
  • ایجاد تجربیات مثبت در بیماران موجب تسریع روند بهبود آن‌ها نیز خواهد شد. چون این کار موجب افزایش روحیه آنان شده و این‌گونه توان بیشتری برای مقابله با بیماری خود خواهند داشت.

جالب‌ترین تجربیات بیماران در مطب و درمانگاه‌ها

طبق برخی تحقیقات آمار دقیقی از تجربیات بسیاری از بیماران وجود دارد که دانستن آن‌ها می‌تواند برای هر پزشکی بسیار مهم و‌ ضروری باشد. این تجربیات بسیار جالب بوده و با تحقیقات بلندمدت بر روی بیماران مختلف گردآوری‌شده‌اند:

جالب‌ترین تجربیات بیماران در مطب و درمانگاه‌ها

 

  • زمان انتظار طولانی

یکی از تجربیات جالب بیماران در مطب و درمانگاه‌ها، طولانی بودن زمان ملاقات با پزشک می‌باشد. ۴۳ درصد از بیماران در این زمینه بیان نموده‌اند که کلافه‌کننده‌ترین قسمت مراجعه به یک مطب یا درمانگاه زمانی است که باید منتظر بنشینند تا تایم ملاقات آن‌ها با پزشک فرابرسد. حال هرچقدر این زمان کوتاه‌تر شود، قطعاً در جلب رضایت بیماران تأثیر زیادی خواهد داشت.

  • برخورد نامناسب منشی

یکی دیگر از جالب‌ترین تجربیات بیماران در مطب و درمانگاه‌ها، برخورد نامناسب منشی می‌باشد. حتی اگر سری به فضای مجازی بزنید، در این زمینه کلیپ‌های طنز زیادی نیز ساخته‌شده‌اند. معمولاً بیماران طبق تجربیات خود بیان می‌کنند که رفتار پزشک بسیار مطلوب‌تر از منشیان بوده است. حال بسیاری از این بیماران گفته‌اند که به‌راحتی به خاطر برخورد غیرحرفه‌ای منشی، پزشک خود را عوض نموده‌اند. برای تهیه پکیج آموزشی ارتباط با بیمار کلیک نمایید.

  • عدم بهداشتی بودن فضای کلینیک

شاید کمی عجیب باشد.‌ اما برخی بیماران از بهداشتی نبودن کلینک و مطب‌های پزشکی صحبت می‌کنند! این مسئله می‌تواند به‌ دلیل‌ مشغله کاری پزشک و پرسنل او باشد؛ اما تقریباً هیچ دلیلی نمی‌تواند آن را توجیه کند.

  • ترجیح پول بر رضایت بیمار

از دیگر تجربیات بیماران در مطب و درمانگاه‌ها، می‌توان به ترجیح دادن پول به رضایت بیماران اشاره نمود. بسیاری از بیماران از این مسئله که معمولاً پزشکان پس از دریافت هزینه‌های جراحی و درمان، دیگر توجه اولیه را به آن‌ها نداشته‌اند گله‌مند هستند.

  • تشخیص اشتباه

بیماران از پزشک توقع دارند که در هر حالی، صحیح‌ترین تشخیص را داشته باشد؛ اما چنین چیزی عملاً ممکن نیست، چون تشخیص هر پزشک با پزشک دیگر متفاوت می‌باشد. علاوه‌بر‌این پزشک نیز یک انسان عادی بوده و احتمال دارد اشتباه کند. تشخیص اشتباه از دیگر تجربیاتی بوده که احساس بی‌اعتمادی زیادی در بیمار به وجود می‌آورد.

بهترین روش‌های ایجاد حس و تجربیاتی مثبت در بیماران

حتماً شما نیز با خواندن مطالب بالا دوست‌ دارید تجربیاتی مثبت برای بیماران خود ایجاد نموده و این‌گونه اعتبارتان را نزد آن‌ها بالا ببرید. برای این کار روش‌های زیادی وجود دارند که در زیر به آن‌ها اشاره نموده‌ایم:

  • استخدام پرسنل کاردان

اولین قدم برای ایجاد احساسات مثبت در بیماران، استخدام پرسنل حرفه‌ای و کاردان می‌باشد. پرسنل شما می‌بایست دارای اخلاق حرفه‌ای بوده و بهترین برخورد را با بیماران داشته باشند. پس در انتخاب پرسنل خود نهایت دقت را به خرج دهید و تا حد امکان افرادی با روابط عمومی بالا را استخدام نمایید.

  • ارائه خدمات باکیفیت

برای اینکه تجربیات بیماران و احساسات آن‌ها در خصوص کسب‌وکار پزشکی شما مثبت باشد، باید خدمات باکیفیتی ارائه نمایید. کیفیت خدمات همیشه در خاطر بیماران شما باقی می‌مانند. پس در این زمینه نهایت تلاش را داشته باشید.‌

  • کوتاه کردن زمان انتظار

کوتاه کردن زمان انتظار نیز می‌تواند موجب حس و تجربه مثبت بیمار از مطب شما شود. تا حد امکان وقت دقیق ویزیت هر بیمار را قبل از حضور در مطب به او اطلاع دهید تا دقیقاً در همان تایم به شما مراجعه کند و دیگر نیاز نباشد که در صف‌های انتظار طولانی منتظر بماند.

  • برقراری ارتباط صمیمی با بیمار

بخش مهمی از تجربیات بیماران مربوط به لحظه‌ای است که در حال صحبت با پزشک بوده و با او ارتباط برقرار کرده‌اند. این ارتباط باید صمیمی و دوستانه باشد و حس همدلی و یاری‌نمودن را به بیمار منتقل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × = 8

دکمه بازگشت به بالا