سایت و سئو

تاثیر سئو محلی بر جذب بیمار

تأثیر سئو سایت پزشکی در جذب بیماران

درگذشته هرگاه افراد قصد داشتند برای دریافت خدمات درمانی به پزشک مراجعه کنند، به پرس جو از دوستان و آشنایان خود می‌پرداختند. به زبان ساده‌تر در سال‌های گذشته مردم اطلاعات موردنیاز در خصوص پزشک موردنظر را از طریق اطرافیان خود کسب می‌نمودند؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و حضور گسترده مردم در فضای دیجیتال، کسب اطلاعات در خصوص پزشکان و دریافت نوبت از آن‌ها کاملاً تفاوت پیداکرده است.

امروزه هرگاه فردی قصد دارد به پزشکی خاص رجوع کند، در گوگل اطلاعات موردنیاز را به دست خواهد آورد. بگذارید به ذکر یک‌ مثال ساده بپردازیم. فرض کنید برای دریافت خدمات دندانپزشکی در استان شیراز نیاز به کسب اطلاعات دارید. حال در گوگل عباراتی مثل دندانپزشکی در شیراز، بهترین متخصص دندانپزشکی در شیراز، نوبت‌دهی دندانپزشک در شیراز را سرچ می‌کنید. در مرحله بعد موتور جستجوگر گوگل نتایجی را برای شما به نمایش درمی‌آورد.

چند سایت که خدمات دندانپزشکی در شیراز را ارائه می‌دهند، برای شما‌ نمایش داده خواهند شد. شما با ورود و بازدید از خدمات این سایت‌ها، درنهایت پزشک موردنظر خود را انتخاب و اقدام به اخذ نوبت خواهید کرد. این یعنی اگر یک سایت پزشکی در صفحه اول گوگل نمایش داده شود، احتمال اینکه شما از آن پزشک خدمات دریافت کنید بسیار بالاتر است.

چگونه سایت پزشکی پس از جستجوی کاربران در صفحه اول گوگل قرار دارد؟

درست حدس زدید، سئوی سایت پزشکی! سئو به فرایندی گفته می‌شود که باعث می‌گردد سایت پزشک در صفحه اول گوگل قرار گیرد. این فرایند بانام بهینه‌سازی سایت پزشکی نیز شناخته می‌شود. حال مسئله حائزاهمیت تأثیر سئو در جذب بیمار می‌باشد. طبق تحقیقات سئو سایت می‌تواند تا ۶۰ درصد میزان جذب بیمار را افزایش دهد.

این مسئله موجب می‌شود که دارا بودن سایت پزشکی و سئو و بهینه‌سازی آن، برای هر پزشک با هر نوع تخصصی بسیار ضروری باشد. برخی افراد فرایند سئو سایت پزشکان را با تبلیغات آن‌یکی می‌دانند؛ اما این دو کاملاً مکمل یکدیگر بوده و یکی نیستند. درواقع اگر بخواهید نتایج شگفت‌انگیزتری دریافت کنید بهتر است هم از روش تبلیغات آنلاین و هم از سئو سایت به‌صورت هم‌زمان استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید سایت پزشکی خود را سئو و بهینه‌سازی کنید، به یک‌ تیم قدرتمند طراحی سایت و تولید محتوا نیاز خواهید داشت. یک طراح سایت کاردان و متخصص می‌تواند، در کوتاه‌ترین زمان ممکن رتبه سئو سایت شمارا در گوگل افزایش دهد و با استفاده از استراتژی‌های مختلف مطالب آن را در صفحات اول گوگل به نمایش درآورد. پس به‌هیچ‌عنوان تأثیر سئو سایت پزشکی در جذب بیمار را نادیده نگیرید.

نحوه محاسبه هزینه سئو سایت پزشکی

افزایش رتبه سئو سایت پزشکان معمولاً هزینه‌های فراوانی را در برمی‌گیرد. در درجه اول برای اینکه بتوانید با یک استراتژی دقیق و منظم رتبه سایت خود را افزایش دهید، نیاز به یک متخصص طراحی سایت خواهید داشت. هزینه‌های طراحی سایت بسته به نوع آن و میزان تخصص طراح متغیر است.

مثلاً هزینه طراحی سایت پزشکان می‌تواند از چند میلیون شروع شود و در برخی موارد به ده ها میلیون تومان برسد؛ اما هزینه‌های افزایش رتبه سئو سایت پزشکان تنها به همین‌ یک مورد ختم نمی‌شود. شما علاوه بر طراح سایت ممکن است نیاز به استخدام گرافیک کار برای تدوین محتوای گرافیکی، نویسندگان تولید محتوا برای نگارش مقاله، ادمین سایت و‌…نیز داشته باشید.

همه این موارد می‌توانند موجب کاهش یا افزایش هزینه سئو سایت پزشکی شوند. به‌طورکلی باید گفت هزینه افزایش رتبه سایت پزشکی شما، بستگی به اهدافتان نیز خواهد داشت.

برای مثال اگر قصد داشته باشید که همواره مطالب سایت خود را در صفحه اول گوگل به نمایش درآورید و شهرت بیشتری کسب کنید، قطعاً هزینه‌هایتان بالاتر خواهد بود؛ اما اگر تنها به یک‌ سئو محلی ساده اکتفا کنید و حتی نمایش وب‌سایت در لینک سوم، چهارم و …نیز شما را راضی می‌کنند معمولاً هزینه‌های پرداختی اتان کمتر خواهد بود.

معایب سئو سایت پزشکی چیست؟

جذب بیمار به‌واسطه سئو سایت‌های پزشکی علا رغم تمام مزایایی که دارد، می‌تواند برخی معایب و فاکتورهای منفی را نیز به همراه داشته باشد؛ اما به‌طورکلی نتایج شگفت‌انگیز سئو سایت پزشکان، می‌تواند معایب آن را کاملاً توجیه کند. در زیر به برخی از معایب سئو سایت‌های پزشکی اشاره نموده‌ایم:

  • هزینه‌های بالا

هزینه‌های بالا اولین موردی است که می‌توان آن‌ را جز مهم‌ترین‌ معایب سئو سایت به‌حساب آورد. همان‌طور که در بالا گفتیم این کار نیاز به استخدام یک تیم متخصص و‌ کاردان دارد که به‌خودی‌خود هزینه‌های زیادی را در بر خواهد گرفت. البته‌ هزینه این کار نسبت به انواع تبلیغات آنلاین بسیار کمتراست و نتایج بهتری را نیز به همراه خواهد داشت.

  • زمان‌بر بودن

زمان‌بر بودن سئو سایت پزشکی نیز می‌تواند از معایب و فاکتورهای منفی آن به شمار آید. سئو سایت پروسه‌ای طولانی‌مدت خواهد بود و نمی‌توان انتظار داشت که یک‌شبه نتیجه دهد. برای مثال ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا پزشک بتواند از این طریق بیمار جذب کند.

  • امکان جریمه شدن

سرقت نوشتار و تصاویراز سایت‌های دیگر، انتشار محتوای بی‌کیفیت و …همگی ازجمله مواردی هستند که اگر صورت‌پذیرند گوگل سایت پزشکی شمارا جریمه خواهد کرد. درنتیجه رتبه سایت کاهش می‌یابد. حال امکان جریمه شدن نیز می‌تواند جز فاکتورهای منفی این روش به‌حساب بیاید.

  • پیچیده بودن

اینکه شما بتوانید طبق الگوریتم‌های گوگل پیش بروید و رتبه سئو خود را افزایش دهید،می‌تواند امری بسیار پیچیده باشد. حتی بسیاری از طراحان وب‌سایت نیز نمی‌توانند صد درصد طبق الگوریتم‌های گوگل عمل نمایند.

مهم‌ترین مزایای سئو سایت پزشکی

سرور سایت‌های پزشکی علاوه بر اینکه حدود ۶۰ درصد میزان جذب بیمار را افزایش می‌دهد، می‌تواند مزایای فوق‌العاده دیگری‌ را نیز به همراه داشته باشد. به همین علت اگر توجه کرده باشید، اکثر پزشکان‌ مشهور و صاحب‌نام نیز به‌جای روش‌های سنتی از شیوه سئو سایت برای جذب بیمار استفاده می‌کنند. در زیر مهم‌ترین مزایای سئو سایت پزشکان را ذکر نموده‌ایم:

  • افزایش شهرت و برند سازی

وقتی سایت شما‌ همواره در نتایج جستجوی کاربران قرار گیرد، خدمات شما بهتر دیده می‌شوند. درنتیجه به‌مرورزمان نام شما بر سر زبان‌ها افتاده و شهرت زیادی پیدا خواهید کرد. به زبان ساده‌تر باید گفت سئو سایت پزشکی علاوه برجذب بیمار، به برند سازی شما نیز بسیار کمک خواهد کرد.

  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه

وقتی شما از روش سئو سایت استفاده می‌کنید، درواقع بیمارانی را مورد هدف قرار می‌دهید که دقیقاً به دنبال خدمات شما هستند. به همین علت امکان جذب بیمار در این روش بالاتر بوده و نرخ بازگشت سرمایه اتان افزایش می‌یابد؛ یعنی هر هزینه‌ای که برای سئو سایت خودپرداخت کرده‌اید، با جذب بیماران جدید به‌سرعت جبران خواهد شد.

  • شناخت و درک نیازهای بیماران

با استفاده از روش سئو سایت پزشکی شما می‌توانید به‌راحتی به داده‌های بیماران نیز دست‌یابید. وقتی بیمار به سایت شما وارد می‌شود می‌توانید بررسی کنید که بیشتر به دنبال چه نوع خدماتی است و درنهایت می‌توانید با درک نیاز او در جلب رضایتش بهتر عمل نمایید.

تاثیر سئو محلی بر جذب بیمار

اگر شما می‌خواهید برای طراحی سایت کلینیک خود از سئو پزشکی و قوانین آن استفاده کنید باید در مورد تاثیر سئو محلی بر جذب بیمار هم اطلاعات لازم را به دست آورید. سئو محلی از آن دسته قوانین و اصولی می باشد که تاثیر بسیار زیادی از بازاریابی آنلاین می گیرد. بر همین اساس اگر شما در سایت کلینیک خود از این نوع سئو استفاده کنید می‌توانید بازدیدکنندگان بیشتری نیز داشته باشید. دلایل بسیار زیادی در مورد سئو محلی وجود دارد که در ادامه آنها را به طور کامل مورد بررسی قرار می‌دهیم تا اطلاعات شما هم در این مورد افزایش پیدا کند.

دلایل استفاده از سئو محلی

برخی از مهم‌ترین دلایلی که در مورد سئو محلی بر جذب بیمار دارد عبارت است از:

  1. به طور کلی بیشتر از 64 درصد بیماران به دنبال نیازهای خود در دنیای اینترنتی هستند. در واقع باید بدانید سئو محلی شرایط را برای بازدیدکننده‌ها بسیار آسان تر می سازد و به همین دلیل بیمار جذب سایت شما می‌شد.
  2. در این چند سال جستجوهای محلی مربوط به سایت کلینیک حدود 58 درصد رشد داشته است.
  3. جستجوی محلی از آن دسته ابزاری می باشد که بسیار سریع و هدفمند است و به همین دلیل از آن استفاده زیادی می‌شود.
  4. درصد بسیار زیادی از جستجوهای محلی تبدیل به بازدید کننده و بیمار کلینیک می‌شوند. چنانچه تمایل دارید درباره تبدیل بازدید کننده سایت به مراجعه کننده بدانید کلیک نمایید. 
  5. برخی از انواع گوشی‌های هوشمند که شما از آنها استفاده می کنید و جستجوهای خود را از طریق آن‌ها انجام می‌دهید به طور دائم در حال افزایش پیدا کردن می ‌باشند.
  6. بسیاری از فرصت‌هایی که در سئو محلی وجود دارد رایگان می‌باشد، تنها کافی است از آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

آژانس برندسازی و تبلیغات پزشکی طب مارکتینگ در خصوص طراحی سایت پزشکی آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا