تبلیغات

تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی

تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ در پزشکی

اینفلوئنسر فردی یا گروهی است که به دلایل مختلفی محبوبیت نسبی خوبی در جامعه دارد. در جامعه امروز ما اینفلوئنسرها بیشتر توسط فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ساخته و پرداخته می‌شوند. حتی افرادی که به واسطه تلویزیون و بازیگری و خوانندگی به شهرتی می‌رسند به واسطه فضای مجازی است که می‌توانند قدرت خود را تثبیت کنند. از این رو فضای مجازی تبدیل به یک شاخص مطمئن برای مشخص کردن قدرت اینفلوئنسرها می‌باشد. حال به هدف اصلی تبلیغات نگاه کنید. هدف از تبلیغات پزشکی تنها و تنها جذب مخاطب و بیمار می‌باشد. حال وقتی اینفلوئنسرها این مخاطب را دارند، چرا آن‌ها این تبلیغ را انجام ندهند؟ اینجاست که اینفلوئنسر مارکتینگ متولد می‌شود.

تبلیغات برای اثرگذار بودن باید دیده شود. اینفلوئنسر مارکتینگ این شرط را به خوبی دارد و این اتفاق به قدری مهم است که یکی از جریان‌های مالی بزرگ در تجارت امروز به اینفلوئنسر مارکتینگ‌ها تخصیص داده شده است. اگر بخواهیم با آمار تاثیر اینفلوئنسر مارکتینگ را بیان کنیم، در یک نظر سنجی در آمریکا، 40 درصد افراد بعد از مشاهده تبلیغات توسط این افراد اقدام به خرید کرده‌اند. این درصد اثرگذاری بالای این نوع تبلیغات را به خوبی نشان می‌دهد. درصدی که تقریبا در هیچ نوع تبلیغات دیگری شاهد آن نبودیم.

اینفلوئنسر مارکتینگ در حوزه درمان

حوزه درمان و پزشکی نیز از نظر اقتصادی مانند بقیه کسب و کارها می‌تواند به خوبی از این نوع مارکتینگ استفاده کند. حتی بنا به دلایل زیر می‌تواند اثربخشی دوچندان داشته باشد:

  1. در خدمات پزشکی، تجربیات بیمار قبلی بسیار برای بیمار جدید مهم و قابل اتکا است. اینفلوئنسر مارکتینگ با یک ترفند تبلیغاتی کوچک می‌تواند خود را بیمار قبلی نشان دهد و به این سادگی اعتماد چندین هزار نفر را به خود جلب کند.
  2. influencer marketing تبلیغاتی است که توسط یک واسط صورت می‌گیرد. این واسطه به دلیل اهمیت اعتبار خود دوست ندارد تبلیغات تقلبی یا بد انجام دهد. از این رو خود به خود مخاطب با اعتماد به اینفلوئنسر، اقدام به استفاده از خدمات پزشکی و درمانی تبلیغ شده می‌کند.
  3. این نوع تبلیغات می‌تواند باعث ایجاد یک دومینو تبلیغاتی شود. یعنی یک اینفلوئنسر وقتی به شیوه جذاب شما را تبلیغ کند می‌توان امید داشت که مخاطبان برای جذب مخاطبان دیگر دست به پخش این تبلیغات بزنند که این یعنی سود چند برابری در قبال هزینه‌ای معقول.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا