بازاریابیمطالب آموزشی

بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی (7 راه برای افزایش مشارکت مخاطبان کلینیک یا مطب از طریق رسانه‌های اجتماعی)

رسانه های اجتماعی یک مرکز دانش غیرقابل انکار برای هر نوع مصرف کننده، از جمله مصرف کننده محتوای حوزه مراقبت های بهداشتی هستند. تنها در ایالات متحده، از هر 10 کاربر اینترنت هشت نفر به جستجوی اطلاعات سلامتی آنلاین می‌پردازند و 74 درصد از این افراد از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. مصرف کنندگان بارها و بارها به پلتفرم های رسانه های اجتماعی مورد علاقه خود باز می‌گردند تا اطلاعات مورد نیاز خود را از منابعی که می‌شناسند و به آنها اعتماد دارند، دریافت کنند. با این دانش، بسیاری از پزشکان و سازمان های مراقبت های بهداشتی از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای آموزش و جذب مخاطبان خود استفاده می‌کنند. در این مقاله به نقش شبکه های اجتماعی در موفقیت کلینیک پزشکی یا بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی می‌پردازیم.

آموزش دیجیتال مارکتینگ پزشکی

استفاده از رسانه های اجتماعی در مراقبت های بهداشتی به کسب و کارها اجازه می‌دهد:

  • بینش ارزشمندی را در مورد مصرف کنندگان خود به دست آورند
  • ایجاد تبلیغات هدفمند
  • ترافیک هدفمند را به وب سایت یا صفحه فرود مخصوص کمپین خود هدایت کنند
  • افزایش فروش
  • بازگشت سرمایه (ROI)

رسانه های اجتماعی مخاطبان هدفمند بیشتری را به محصولات و خدمات شما جذب می‌کنند که به نوبه خود به ایجاد روابط طولانی مدت کمک می‌کند. تبلیغات اجتماعی مرتبط و جذاب همچنین به معنای تبدیل بیشتر و افزایش درآمد برای کسب و کار شما است.

سازمان مراقبت های بهداشتی امروز چگونه از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند؟ آیا بیمارستان، کلینیک یا مطب شما از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام و لینکدین برای افزایش آگاهی از برند، هدایت ترافیک به سایت، ایجاد مشتریان جدید، افزایش تعامل و در نهایت رشد کسب‌وکار شما نهایت استفاده را می‌برد؟

در این مقاله ما هفت روند مهم برای شبکه های اجتماعی در موفقیت کلینیک پزشکی را به اشتراک می‌گذاریم تا به شما کمک کند برند خود را با موفقیت بازاریابی کنید.

7 راه بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی

ملاقات با مشتریان در پلتفرم های مورد علاقه آنها با محتوای مرتبط، سرگرم کننده و جذاب بهترین راه برای پرورش روابط بلندمدت و رشد کسب و کار شما است. در هنگام ساختن استراتژی بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی برای بهبود حضور، افزایش تعامل و افزایش درآمد، این گام های مهم را در نظر بگیرید.

برای تبلیغات رسانه های اجتماعی بودجه اختصاص دهید

از سال 2022، رسانه های اجتماعی بخشی جدایی ناپذیر از بودجه بازاریابی در نظر گرفته می‌شوند. در این مورد، برای کسب درآمد باید پول خرج کنید، اما تعیین اهداف کسب و کار و همسو کردن استراتژی تبلیغاتی به شما کمک می‌کند تا به بازگشت سرمایه خود برسید.

کمپین تبلیغاتی پزشکی به چه معناست؟

شخصیت های خریدار عمیق تری ایجاد کنید

پرسونای خریدار عمیق‌تر و تقسیم‌بندی‌شده به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا محرک‌های عاطفی و رفتاری مشتریان را در مخاطبان هدف خود درک کنند. آن‌ها به شناسایی مکان‌هایی که می‌توان آن‌ها را به صورت آنلاین پیدا کرد و چه چیزی باعث می‌شود آنها را تیک‌دار کند، کمک می‌کنند.

بررسی موثر بودن سئوی سایت پزشکی

وقتی صحبت از بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی می‌شود، شخصیت‌های خریدار به کسب‌وکارها نیز کمک می‌کنند تا محتوای شخصی‌تر و دقیق‌تر ایجاد کنند، از شلوغی‌ها عبور کنند و با مخاطبان هدف خود درگیر شوند.

از LinkedIn برای بازاریابی B2B در بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی استفاده کنید

لینکدین بزرگترین شبکه حرفه ای آنلاین جهان و جایی است که روابط حرفه ای ایجاد می‌شود، مشاغل پرورش می‌یابند و تجارت انجام می‌شود. از آنجایی که کووید همچنان بر کسب‌وکارها در سراسر جهان تأثیر می‌گذارد و جلسات آنلاین به عنوان ابزار اصلی ارتباط ادامه می‌یابد، اکنون کانال بازاریابی محتوا برای بازاریابان B2B است.

تحقیقات اخیر McKinsey & Company نشان داد که ۷۰ تا ۸۰ درصد تصمیم‌گیرندگان B2B تعامل از راه دور با فروشندگان را ترجیح می‌دهند و جایگاه LinkedIn را در صدر ابزار رسانه‌های اجتماعی بازاریاب B2B تقویت می‌کنند. سازمان ها در حال حاضر از لینکدین برای ایجاد قدرت، جذب مشتریان جدید و توسعه مشارکت استفاده می‌کنند.

سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی با مخاطبان هدف B2B قابل‌توجهی باید از LinkedIn استفاده کنند تا رهبری فکری خود را به نمایش بگذارند و مخاطبان محلی، منطقه‌ای یا جهانی هدفمندتری را جذب کنند.

محتوای ویدیویی کوتاه داشته باشید

ریلزهای TikTok و Instagram محتوای ویدیویی عمودی کوتاه را امکان پذیر کرده‌اند. در حالی که سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی ممکن است مخاطبان هدف خود را با پیروی از آخرین روند TikTok پیدا نکنند، نباید محتوای ویدیویی کوتاه را در استراتژی اجتماعی خود نادیده بگیرند.

چگونه برای یک سایت پزشکی تقویم رسانه های اجتماعی ایجاد کنیم؟

محتوای ویدئویی کوتاه و عمودی نه تنها یک شکل جذاب از داستان سرایی است، بلکه ابزار قدرتمندی است که کسب‌وکارها می‌توانند از آن برای ارتباط با مخاطبان خود در سطح عمیق‌تر استفاده کنند، محصولات را در کانون توجه قرار دهند و آگاهی را در مورد دلایل مورد حمایت خود افزایش دهند.

برای بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی از طریق ویدیو به‌جای تبلیغ یک ویدیوی تک‌دوربین از یک بیمار، مخاطبان خود را با ویدیویی جذاب‌تر بصری که کل داستان را به تصویر می‌کشد، درگیر کنید.

روی خدمات خلاقانه با کیفیت سرمایه گذاری کنید

خلاقیت خیره کننده یک تجربه کاربری مرتبط ایجاد می‌کند و استراتژی بازاریابی دیجیتالی شما را تقویت می‌کند. آیا با پیشنهادهای عملی با خلاقیت منحصر به فرد ازدواج می‌کنید تا مورد توجه قرار بگیرید؟ مصرف کنندگان امروزی می‌خواهند جذب و سرگرم شوند. آنها داستان های جذاب برند و پیشنهادات مرتبط را می‌خواهند.

سرمایه‌گذاری در خدمات خلاقانه با کیفیت بالا و پیام‌رسانی منسجم در هر نقطه تماس مصرف‌کننده نه تنها تعامل عمیق‌تر را تشویق می‌کند، بلکه اعتماد مخاطبان هدف شما را نیز ایجاد می‌کند.

با مخاطبان رسانه های اجتماعی خود ارتباط برقرار کنید

بازاریابی رسانه های اجتماعی مراقبت های بهداشتی باید محتوای قابل دسترسی شفاف، ساده، آموزشی، سازگار و سرگرم کننده باشد. بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان (55%) از برندها می‌خواهند که از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با افراد همفکر استفاده کنند، در حالی که بیش از یک سوم (36%) به دنبال جامعه هستند.

کسب‌وکارهای مراقبت‌های بهداشتی که بر روی تاکتیک‌های ایجاد رابطه در پلتفرم‌هایی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین و توییتر تمرکز می‌کنند، احتمالاً صفحات اجتماعی خود را در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) در کنار وب‌سایت شرکت خود می‌بینند.

دسترسی راحت به مخاطبان

از آنجایی که گوگل تا پایان سال 2023 ردیابی کوکی های شخص ثالث خود را متوقف می‌کند، تبلیغات در پلتفرم های رسانه های اجتماعی اهمیت فزاینده ای پیدا خواهد کرد. بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی به کسب‌وکارها این توانایی را می‌دهد که به روشی کاملا شخصی و مستقیم به مخاطبان هدفمندتر و بزرگ‌تر دست یابند. برای سال‌ها، اینترنت به بازاریابان این امکان را می‌دهد که نقاط داده با ارزش شخص ثالث را از کاربران جمع‌آوری کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا تبلیغات شخصی‌شده و مرتبط را توسعه دهند. قبل از اینکه کوکی گوگل از بین برود، بازاریابی شبکه های اجتماعی مراقبت های بهداشتی باید بر جمع آوری اطلاعات دست اول تا جایی که می‌توانند در مورد کاربرانشان تمرکز کند.

سخن پایانی

برای رقابتی ماندن و افزایش درآمد در سال 2022 و پس از آن، مصرف کنندگان باید به هر بخش از محتوای رسانه های اجتماعی، استراتژی یا کمپینی که ایجاد می‌کنید، جذب شوند. همانطور که مصرف‌گرایی مراقبت‌های بهداشتی همچنان در حال افزایش است، نیاز به داستان‌های خلاقانه و جذاب درباره برند و پیشنهادات مرتبط با کیفیت بالا و الهام‌بخش نیز افزایش می‌یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا