سایت و سئومطالب آموزشی

آیا استراتژی سئو سایت پزشکی شما کار می‌کند؟ بررسی موثر بودن سئوی سایت پزشکی

تصور کنید که شما مطب پزشکی خود را راه‌اندازی کرده‌اید و در حال بررسی راه‌های مختلفی برای جذب بیماران جدید از طریق راه های آنلاین هستید. برای این کار می‌توانید در رسانه‌های مطب خود را تبلیغ کنید، یا به ارجاع‌های دهان به دهان تکیه کنید. اما این رویکردها به تنهایی ممکن است برای ایجاد آگاهی کافی از برند و ایجاد مزیت رقابتی در عصر دیجیتال امروز کافی نباشد. بهینه‌سازی موتورهای جستجو یا سئو سایت پزشکی راهی است که می‌توان از آن استفاده کرد تا ترافیک وب‌سایت خود را افزایش دهید و بیماران جدیدی را جذب کنید.

چرا سئو سایت پزشکی مهم است؟

سئو سایت پزشکی با توجه تعداد بیمارانی که این روزها پزشکان خود را آنلاین پیدا می‌کنند یا اطلاعات سلامتی خود را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند، بسیار مهم است. بدون سئوی سایت فرصت های عظیمی را برای جذب بیمارانی که به دنبال خدمات شما هستند از دست خواهید داد زیرا بیماران در حال حاضر بیشتر از منابع آنلاین استفاده می‌کنند. برای اینکه مطب یا کلینیک پزشکی خود را در مقابل این مشتریان بالقوه قرار دهید، به یک رتبه بالای SERP نیاز دارید.

به نظر شما چه معیارهایی را باید ردیابی کرد تا ببینیم آیا سئو سایت پزشکی ما به درستی کار می‌کند یا خیر؟ سئو سایت یک شبه اتفاق نمی افتد، اما با ردیابی برخی معیارها، می‌توانید تاثیری که استراتژی شما در طول زمان می‌گذارد را پیگیری کنید.

تاثیر ترافیک سایت در سئو سایت پزشکی

اولین معیاری که باید برای اندازه گیری دسترسی وب سایت خود ردیابی کنید، میزان ترافیکی است که به سایت شما می‌رود، که به عنوان visitors در پلتفرم های تحلیلی نیز شناخته می‌شوند. با دانستن اینکه افراد از چه صفحاتی در سایت شما بازدید می‌کنند، می‌توانید محتوای استراتژیک را به صفحاتی که می‌دانید ترافیک بیشتری دریافت می‌کنند اضافه کنید، یا از لینک ها برای هدایت ترافیک بیشتر به صفحاتی که کمتر بازدید شده‌اند، استفاده کنید.

ابزار رایگانی مانند Google Search Console رشد بازدید و ترافیک سایت را ردیابی می‌کند. Impressions به شما نشان می‌دهد که سایت شما چند بار در نتایج جستجو نشان داده شده است، حتی اگر منجر به کلیک نشده باشد.

سئو سایت پزشکی، دندانپزشکی و کلینیک

رفتار بازدید کننده

چند معیار مهم مربوط به رفتار بازدیدکنندگان وجود دارد که باید به آنها نگاه کنید. برای مثال، ممکن است یک بیمار آینده نگر به دنبال خدمات مراقبت از چشم به صورت آنلاین باشد و مطب شما در جستجو ظاهر شود. در حالی که impressions به شما می‌گویند چند نفر صفحه شما را در نتایج دیده‌اند، نرخ کلیک (CTR) نشان‌دهنده درصد افرادی است که از تعداد کل افرادی که آن را دیده‌اند، روی سایت شما کلیک کرده‌اند. داشتن CTR پایین ممکن است نشان‌دهنده این باشد که شما برای مخاطبان اشتباهی ظاهر می‌شوید، یا اینکه در چند صفحه اول نتایج جستجو نشان داده نمی‌شوید.

معیار دیگری که می‌تواند به شما در درک بهتر رفتار بازدیدکنندگان در سایتتان کمک کند، میانگین زمان ماندن در صفحه است. به عنوان مثال، اگر دیدید که صفحه ای در سایت شما با اطلاعات مهم بیمار دارای میانگین زمان یا average time on page پایینی است، ممکن است به شما بگوید که بیماران با اطلاعات شما درگیر نمی‌شوند.

7 راه هوشمندانه برای جذب خوانندگان بیشتر به وبلاگ مراقبت های بهداشتی خود

سخن پایانی

هنگامی که بدانید چه مقدار ترافیک به وب سایت شما می‌رود، به چه صفحاتی می‌رود و اینکه افراد در آن صفحات می‌مانند یا آنها را ترک می‌کنند، می‌توانید موفقیت آمیز بودن سئو سایت پزشکی خود را بیشتر بررسی کنید.

یکی از راه های نگه داشتن مخاطب در وب سایت قرار دادن محتوای ویدیویی جذاب در سایت برای افزایش ترافیک است:

  • ویدیوها را در بالای صفحه وب جاسازی کنید.
  • اگر می‌خواهید بیماران چند ویدیو را پشت سر هم تماشا کنند، ویدیوها را کمتر از 5 دقیقه نگه دارید.
  • زیرنویس‌ها را روشن کنید یا به بیماران یادآوری کنید که می‌توانند با استفاده از دکمه CC، آن‌ها را خودشان روشن کنند.
  • ویدیوها را در صفحاتی که شامل فرم‌هایی برای نظر سنجی هستند نیز قرار دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 9 = 18

دکمه بازگشت به بالا