بازاریابیمطالب آموزشی

معیارهای سنجش موفقیت بازاریابی پزشکی چیست؟

بررسی بهترین روش ها برای استراتژی بازاریابی پزشکی شما

هنگامی که یک بیمار جدید برای اولین بار وارد کلینیک پزشکی یا مطب شما می‌شود، هدف فوری شما ارائه بهترین خدمات درمانی ممکن است. با این حال، اگر می‌خواهید آن‌ها همیشه به کلینیک شما برگردند و برای موفقیت بازاریابی پزشکی، به همان اندازه مهم است که ارزیابی کنید چرا تصمیم گرفتند اولین قرار ملاقات را با شما بگذارند و چگونه می‌توانید آنها را تشویق به بازگشت کنید. در این مقاله به نکاتی برای موفقیت شما در بازاریابی پزشکی می‌پردازیم.

هر بیمار بالقوه دلیل منحصر به فردی دارد که او را به مطب شما هدایت می‌کند. این نقش تیم بازاریابی مراقبت های بهداشتی است که کشف کند مصرف کننده قبل از تبدیل شدن به یک بیمار چه اقداماتی را انجام داده و کشف کند که چگونه وفاداری مداوم را تشویق کند. اولین گام این است که سوالاتی مانند: این شخص کیست؟ آیا آنها سیستم سلامت ما را خودشان پیدا کردند یا از طریق یک کمپین خاص؟ آنها کجا زندگی می‌کنند؟ بپرسند.

برای یافتن پاسخ به این سوالات و کسب اطلاعات بیشتر در مورد بیماران موجود، تنظیم فرآیندهایی برای ردیابی و درک تعامل دیجیتال بسیار مهم است. بیایید به ابزارهای مهمی که باید برای پیگیری استراتژی بازاریابی مراقبت های بهداشتی خود استفاده کنید و معیارهای مهمی را که به اندازه گیری موفقیت بازاریابی پزشکی کمک می‌کند، نگاهی بیندازیم.

3 ابزار مفید برای اندازه گیری موفقیت بازاریابی پزشکی

ابزارها و تاکتیک های زیادی برای کمک به بازاریابان مراقبت های بهداشتی وجود دارد که موفقیت بازاریابی پزشکی خود را اندازه گیری کنند. با این حال، سه ابزار کلیدی وجود دارد که هر سیستم سلامت باید از آنها برای تشکیل پایه و اساس استراتژی اندازه گیری بازاریابی خود استفاده کند.

راه حل های Tag management

به Tag management به عنوان راه پیشرو برای تجزیه و تحلیل پیشرفت بازاریابی خود فکر کنید. این سیستم‌ها به شما کمک می‌کنند با جمع‌آوری داده‌های غنی درباره ترافیک کاربر با استفاده از یک «برچسب» یا یک قطعه کوچک کد، فعالیت در محل را اندازه‌گیری کنید. هنگامی که کاربر از صفحه ای با برچسب بازدید می‌کند، کد فعال می‌شود و اطلاعات اولیه در مورد اینکه بازدید کننده کیست و اقداماتی که انجام داده است به دست می آورد. از آنجا، ادغام داده های جمع آوری شده از برچسب با یک سرویس تحلیلی برای تجزیه و تحلیل و گزارش بیشتر آسان است.

برای شروع کار با  Tag management، می‌توانید از ابزاری مانند GTM یا Google Tag Manager استفاده کنید. این ابزار یک راه حل رایگان مدیریت تگ است که به شما امکان می‌دهد تگ ها را سازماندهی و مستقر کنید و به راحتی با سرویس های تجزیه و تحلیل وب مانند Google Analytics یکپارچه شوید. علاوه بر این، مجوزهای کاربر GTM به شما این امکان را می‌دهد که دسترسی به ایجاد، ویرایش، مدیریت یا حذف برچسب های خاص را به شدت کنترل کنید، بنابراین می‌توانید با خیال راحت مدیریت یا تجزیه و تحلیل برچسب های خود را به آژانس های بازاریابی پزشکی شخص ثالث برون سپاری کنید.

خدمات تجزیه و تحلیل وب

هنگامی که برچسب ها را در وب سایت خود تنظیم کردید، یک راه حل تحلیلی به دست آورید که می‌تواند از مجموعه داده های جدید شما به نفع شما برای  موفقیت بازاریابی پزشکی استفاده کند. ردیابی و تجزیه و تحلیل تعامل آنلاین با استفاده از یک سرویس تجزیه و تحلیل وب به شما کمک می‌کند تا اطلاعات جمعیتی مهم در مورد بازدیدکنندگان را درک کنید، مانند منطقه جغرافیایی آنها، دستگاه مورد نظر آنها و اینکه آیا آنها واجد شرایط دریافت خدمات شما هستند یا نه.

اگر سیستم سلامت شما هنوز ردیابی وب را ندارد، با Google Analytics آزمایش کنید. گوگل آنالیتیک یک پلتفرم رایگان تجزیه و تحلیل وب است که بسیاری از سازمان های پیشرو از آن برای ردیابی، سازماندهی و گزارش داده های وب سایت استفاده می‌کنند. این ابزار شامل طیف گسترده ای از اطلاعات دقیق در مورد بازدیدکنندگان وب است و تولید گزارش های دقیق را آسان می‌کند.

خدمات ردیابی تماس

خدمات ردیابی تماس برای کمک به شما در جمع‌آوری آسان داده‌های تماس گیرنده برای گزارش‌های داخلی و خارجی طراحی شده‌اند. این کار به شما امکان دسترسی به معیارهای عملکرد زمان واقعی را می‌دهد که به شما کمک می‌کند شکاف های موجود در استراتژی تعامل بیمار خود را شناسایی کنید، تماس گیرندگان را به درستی به کمپین های مربوطه نسبت دهید و راهنمایی روشنی را برای کمک به شما در استفاده حداکثری از مرکز تماس خود ارائه دهید. با این حال، قبل از سرمایه گذاری در یکی از این سرویس ها یا پلتفرم ها، مطمئن شوید که عملکرد مورد نیاز شما را فراهم می‌کنند.

بازاریابی پزشکی رسانه های اجتماعی

سخن پایانی

بازاریابان مراقبت های بهداشتی باید از همه امکاناتی که بازاریابی دیجیتال ارائه می‌دهد استفاده کنند زیرا اندازه‌گیری و تجزیه و تحلیل موفقیت کمپین‌های بازاریابی نیازی به کار سخت یا زمان‌بر نیست. با تبدیل شدن داده‌ها به یک ستون اصلی در یک ابزار بازاریابی مدرن، بسیار مهم است که مطمئن شوید تیم شما مهارت‌ها و ابزارهای لازم برای درک مشتریان و نحوه ارائه بهترین خدمات به آنها را دارد. ممکن است شما نیاز به کار با یک آژانس خارجی داشته باشید که شامل کارشناسان برای تجزیه و تحلیل  موفقیت بازاریابی پزشکی هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × = 25

دکمه بازگشت به بالا