اخبار

مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی معرفی شد

سایت مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی با استناد به ماده یک قانون تشکیل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با هدف پاسخگویی به نیازهای جامعه و اقدام به سامان بخشی آموزش مهارتی و حرفه ای در حوزه سلامت ایجاد شده است. گفتنی است که در این سامانه دانشجویان می‌توانند پس از ثبت نام اولیه لیستی از دوره های در حال ثبت نام را مشاهده و سپس دوره مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تبلیغات پزشکی؛ راهی برای میخکوب کردن بیماران!

صدور مجوز همکاری مراکز، تصویب دوره های آموزشی، نظارت بر موسسات آموزشی و ارزشیابی گواهینامه های آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی خارج از کشور از مهمترین وظایف مرکز ملی می‌باشد. هر شخص حقیقی و حقوقی واجد شرایط اعم از دولتی و غیردولتی می تواند درخواست تاسیس مرکز همکار را به مرکز ملی ارائه نماید.

مرکز ملی آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی در سال 1396 با استناد به ماده یک قانون تشکیلات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور پاسخ به نیاز روزافزون جامعه و بهره وری حداکثری از ظرفیت های موجود در کشور در پیشبرد نظام آموزش مهارتی و حرفه ای در حیطه سلامت در حوزه معاونت آموزشی تشکیل گردید. مهمترین مأموریت این مرکز راهبری، وظایف ستادی و اعتباربخشی نظام آموزش مهارتی و حرفه ای سلامت می‌باشد.

صدور مجوز همکاری مراکز، تصویب دوره های آموزشی، نظارت بر موسسات آموزشی و ارزشیابی گواهینامه های آموزش مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی خارج از کشور از مهمترین وظایف مرکز ملی می باشد. هر شخص حقیقی و حقوقی واجد شرایط اعم از دولتی و غیردولتی می تواند درخواست تاسیس مرکز همکار را به مرکز ملی ارائه نماید.

دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای علوم سلامت برای کلیه رشته مقاطع تحصیلی از سطوح آموزشی پایه تا عالی بر اساس اسناد بالادستی، راهنماهای بالینی، اعلام نیاز واحد / سازمان مربوط و نیازسنجی مراجع معتبر، توسط دانشگاه های علوم پزشکی، سازمان های نظام حرفه ای، انجمن های علمی و موسسات آموزشی و پژوهشی تخصصی تدوین و پس از تصویب در دسترس مراکز همکار قرار می گیرد.

تاکنون 275 مرکز به عنوان مرکز همکار در سطح کشور از مرکز ملی مجوز دریافت کرده اند و بیش از 100 دوره در حوزه سلامت با گروه های هدف دارندگان مدرک زیر دیپلم تا فوق تخصص مصوب شده و بر روی سامانه قرار گرفته است. بدیهی است صرفاً دوره های آموزش مهارتی و حرفه ای در حوزه سلامت که در مراکز مصوب و پس از اخذ مجوز برگزاری از مرکز ملی اجرا شده اند مورد تایید وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌باشند.

کلیه اطلاعات مرتبط با مراکز و دوره های مصوب و همچنین گواهینامه ها  با شناسه QR code در سامانه مرکز ملی به آدرس    https://nacehvet.behdasht.gov.ir قابل دسترس و راستی آزمایی می باشد.

منبع: irimc.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × = 32

دکمه بازگشت به بالا