بازاریابی

نیچ مارکتینگ در حوزه پزشکی

نیچ مارکتینگ در حوزه پزشکی

در گذشته نه چندان دور اقتصاد و سودآوری به آن مفهوم کلان وجود نداشت. یعنی شما باید کاری کلان یا اتفاقی بزرگ رقم میزدید و یا باید غالبیت جامعه را تحت تاثیر قرار می دادید تا می توانستید در آن حوزه موفق باشید. اما بعد از گذشته مدتی کم کم این نوع بازار اشباع شده و رقبای جدید مجالی برای حضور این چنینی پیدا نمی کردند. درنتیجه آن‌ها عقب ننشستند و راه حل جدید و جالبی به نام نیچ مارکتینگ پیدا کردند.

نیچ مارکتینگ در حقیقت تمرکز بر یک بخش یا یک منطقه یا یک گروه خاص می‌باشد. این موضوع در بخش سئو و بهینه سازی هم مطرح می‌شود که به آن سئو محلی گفته می‌شود. در کلام بهتر در اقتصاد سنتی شرکت‌ها و برندها تمرکز خاصی نداشتند و همین موضوع باعث می‌شد گروه‌های مختلفی از مخاطبان از دید آن‌ها پنهان شود. اما در نیچ مارکتینگ وقتی سراغ یک گروه هدف بر اساس مخاطب یا منطقه می‌رویم در واقع فرد به فرد این افراد را می‌توانیم زیر نظر داشته باشیم. شاید باور کردنی نباشد اما سود حاصل از آن می‌تواند طعنه به اقتصاد سنتی بزند.

چرا در حوزه درمان به نیچ مارکتینگ(Niche Marketing) نیاز داریم؟

به چند علت می‌توان گفت که در حوزه پزشکی و درمانی باید به شکل Niche Marketing عمل کرد و در شهرهای بزرگ، بیشتر و مهم‌تر می‌شود:

  1. رقبای حوزه پزشکی هم به صورت کلینیک و هم به شکل فردی فعالیت می‌کنند. بنابراین عملاً رقیب بالایی در این بازار است. بنابراین هزینه گذاشتن برای جذب اکثریت جامعه کار اشتباه و بیهوده‌ای می‌باشد.
  2. بر اساس نیچ مارکتینگ می‌توانید مشخص کنید که در کدام بخش از جامعه نیاز به چه خدماتی دارند و سپس می‌توانید حضور رقبا را بسنجید و بعد با استفاده از تبلیغات پزشکی هدفمندتر وارد کارزار شوید. این مجموعه باعث می‌شود ریسک شما بسیار کم و کمتر شود.
  3. یادتان باشد دنیای امروز دنیای جزئیات است. آن چیزی که قرار است هر انسانی را خوشبخت یا بدبخت کند دقیقا همین موضوع می‌باشد. جزئیات محو اساسی نیچ مارکتینگ می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

× 6 = 36

دکمه بازگشت به بالا