اخبار

تاکید نمایندگان انجمن داروسازان بر پرداخت طرح دارویار داروخانه ها 

طرح دارویار داروخانه ها طرحی است که قرار است با انتقال یارانه دارو از طریق بیمه‌ها به افراد، پوشش بیمه‌ای دارو‌ها را افزایش دهند و اقلام دارویی بیشتری را تحت پوشش بیمه قرار دهند. همچنین با این طرح قرار است قیمت دارو را به سمت واقعی شدن سوق دهند.

طبق گزارش وب سایت سازمان نظام پزشکی کشور اخیرا طی یک جلسه درباره مشکلات و نقاط قوت طرح دارویار داروخانه ها صحبت شد. این جلسه با حضور دکتر علی سالاریان معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی ، دکتر سید حیدر محمدی مشاور سازمان غذا و دارو، دکتر جلیل سعیدلو دبیر انجمن داروسازان ایران، دکتر محمد رضا دری دبیر انجمن داروسازان تهران و دکتر آرش انیسیان، مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی برگزار شد. در این جلسه نقاط قوت و ضعف طرح دارویار داروخانه ها به عنوان طرحی که در صورت اجرای درست می‌تواند مفید باشد مورد بررسی قرار گرفت.

نمایندگان انجمن داروسازان خاطر نشان کردند خطاهایی که از سمت مسئولین در طرح دارویار رخ می‌دهد نگرانی هایی را برای صنف داروسازی ایجاد کرده است. با وجود اینکه از ابتدا گفته شد پرداخت هایی از سوی سازمان های بیمه گر و سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد، متاسفانه این پرداخت ها تاکنون انجام نشده است.

ترویج فروش محصولات مرتبط با سلامت

این افراد بر این باورند به تعویق افتادن نظام پرداخت از سوی دولت و طرح دارویار می‌تواند زمینه ای باشد که داروخانه ها نتوانند داروهای مصرفی مردم را تامین کنند و مشکلات اقتصادی فراوانی برای داروخانه ها ایجاد شود.

گفتنی است که پس از رایزنی های لازم از سوی نمایندگان انجمن داروسازان ، معاون فنی و نظارت و مدیر کل اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی، قرار شد سازمان های بیمه گر و سازمان برنامه و بودجه پرداخت معوقات داروخانه ها را انجام دهند.

در انتها شایان ذکر است که قرار شد به سازمان های بیمه گر جهت پرداخت به موقع مطالبات داروخانه ها تذکر لازم داده شود تا برای داروخانه ها چالش اقتصادی بیشتری ایجاد نشود.

irimc.org

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

29 + = 33

دکمه بازگشت به بالا