بازاریابیمطالب آموزشی

بازاریابی محتوا برای پزشکان: نحوه ایجاد محتوای مورد نیاز پزشکان 

بازاریابی برای پزشکان می‌تواند بسیار چالش برانگیز، پیچیده و پرهزینه باشد. هنگامی که بازاریابی محتوا با یک استراتژی موثر سئو (بهینه سازی موتور جستجو) ترکیب می‌شود، این قدرت را دارد که SERP های شما (صفحه نتایج موتور جستجو) را تقویت کند، کلمات کلیدی بسیار مطلوب را رتبه بندی کند و به سایر تلاش های بازاریابی کمک کند. همچنین بازاریاب هایی که وبلاگ نویسی را در اولویت قرار می‌دهند، 13 برابر بیشتر احتمال دارد که بازدهی مثبت را ببینند. در این مقاله به بازاریابی محتوا برای پزشکان و نحوه ایجاد محتوای مورد نیاز آنها می‌پردازیم.

به صورت کلی شما باید محتوای با کیفیت بالا و غنی از کلمات کلیدی را به طور مداوم پست کنید تا:

  • اعتبار خود را افزایش دهید.
  • بهبود نرخ تعامل.
  • پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی مورد نظر خود را جذب و حفظ کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ پزشکی

انواع محتوای مورد نیاز بازاریابی محتوا برای پزشکان

اکنون سوال اینجاست که چگونه می‌توان محتوایی ایجاد کرد که نیازهای پزشکان را برآورده کند؟  در اینجا برخی از فرمت های محتوای محبوب برای پزشکان و اینکه چرا مخاطبان پزشک شما ممکن است آنها را دوست داشته باشند، آورده شده است:

  • پست الکترونیک: 65 درصد از پزشکان از ایمیل به عنوان روش ارتباطی ترجیحی اولیه خود با متخصصان صنعت، برای پیگیری اخبار صنعت، به روز رسانی محصول، و فرصت های تحقیقاتی آموزشی استفاده می‌کنند.
  • وبینارها: 55.8 درصد از پزشکان معتقدند وبینارها بهتر از کنفرانس ها یا فعالیت های آموزش مداوم پزشکی هستند. این قالب همچنین برای پزشکان پرمشغله ای که می‌خواهند ثبت نام کرده و ویدیو ضبط شده را بعدا مشاهده کنند، مفید است.

5 نوع محتوا برای پزشکان

  • پادکست ها: طبق نظرسنجی Digital Insights در سال 2019 از 75٪ از متخصصان مراقبت های بهداشتی از تلفن های هوشمند برای گوش دادن به پادکست ها استفاده می‌کردند.
  • ویدئو: ویدیو یادگیری را راحت می‌کند و روشی عالی برای جذب مخاطب و متقاعد کردن آنها است.

ویدئو مارکتینگ در حوزه پزشکی

  • پست های وبلاگ: وبلاگ از دیگر منابع مهم برای  بازاریابی محتوا برای پزشکان است. وبلاگ ها راهی عالی برای به اشتراک گذاشتن ایده ها، ایجاد ایده های جدید و ایجاد جامعه ای از افراد همفکر هستند. آنها همچنین برای بهبود سئوی ارگانیک و هدایت ترافیک به وب سایت شما ضروری هستند.

5 نکته در مورد ایجاد محتوای مورد نظر پزشکان

در اینجا چند روش جذاب بازاریابی محتوا برای پزشکان که استفاده از آنها آسان هم است را ارائه داده‌ایم:

محتوا را آموزشی کنید

متخصصان مراقبت های بهداشتی محتوای آموزشی، مرتبط، آسان برای مصرف و تاثیرگذار می‌خواهند. آنها اغلب با محتوای آموزشی، داده‌های بالینی جدید و مطالب بیمار به جای بازاریابی یا محتوای تبلیغاتی درگیر هستند. برای افزایش تعامل و تبدیل، محتوای آموزشی منحصر به فرد برای تخصص یا حوزه اصلی تمرکز آنها را به اشتراک بگذارید.

خدمات تولید محتوای پزشکی

از اصطلاحات پزشکی خودداری کنید

حتی تحصیل‌کرده‌ترین افراد در میان ما محتوایی را ترجیح می‌دهند که یافتن، درک و استفاده آن آسان باشد. پزشکان به خواندن مطالعات بالینی بسیار فنی پر از اطلاعات پیچیده و اصطلاحات تخصصی پزشکی عادت دارند، اما از خواندن مطالب خوش نوشته و سرگرم کننده لذت می‌برند. از دیگر نکات بازاریابی محتوا برای پزشکان این است که برای ایجاد تأثیر ماندگار، به جای اصطلاحات پیچیده و اصطلاحات خاص صنعت، زبان ساده و واضح را انتخاب کنید.

بهینه سازی تجربه کاربری (UX)

UX معنی دار برای وب سایت هایی که برای پزشکان بازاریابی می‌کنند حیاتی است. UX مناسب تجربه‌های مثبت و جذابی را ارائه می‌کند و به شما امکان می‌دهد موفق‌ترین مسیرهای سفر مشتری را که باعث ایجاد کسب‌وکار می‌شوند، شناسایی کنید.

مارکتینگ پزشکی چیست؟

از روش داستان گویی استفاده کنید

داستان سرایی خوب به مخاطب شما کمک می‌کند تا جزئیات مهم را به خاطر بسپارد و به آنها عمل کند. همچنین به شما این امکان را می‌دهد که ارتباط قوی تری با مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. پزشکان نیز جز مردم هستند و اگر اطلاعات به شیوه ای جذاب و قابل ربط گفته شود، احتمال بیشتری دارد که آن ها را حفظ کنند.

داده ها را به صورت بصری به اشتراک بگذارید

مانند محتوا، اتصال داده ها و به خاطر سپردن آنها در قالبی جذاب آسان تر است. اینفوگرافیک ها روشی محبوب برای پزشکان و سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی برای مصرف محتوا هستند زیرا از نظر بصری جذاب هستند و اطلاعات پیچیده را به چیزی تبدیل می‌کنند که خواندن، درک و به خاطر سپردن آن آسان است.

سخن پایانی

وقتی بازاریابی محتوای قوی برای پزشکان داشته باشید که توسط SEO استراتژیک پشتیبانی می‌شود، ترافیک وب سایت ارگانیک را افزایش داده و کسب و کار خود را توسعه خواهید داد. محتوای با کیفیت بالا اعتماد ایجاد می‌کند و مخاطبین را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × = 24

دکمه بازگشت به بالا