مدیریت

نقش کتاب در اعتماد سازی به پزشک

چرا کتاب در اعتمادسازی به پزشک نقش مهمی دارد؟

کتاب می‌تواند همچون یک سند علمی، گواه دانش و تخصص یک پزشک باشد، از همین رو قابل اعتماد می‌باشد. به جز این مورد، در زیر برخی از مزایای تالیف کتاب درج شده است:

  • اعتماد سازی

اگر یک پزشک از نوع حیله گر و دورو باشد، قطعا نمی‌تواند به موفقیت برسد، نوشتن کتاب یک موفقیت است که هر کسی نمی تواند به آن دست یابد. کتاب بیان گر سطح علمی و تخصص یک پزشک می باشد. این مورد می‌تواند برای اعتمادسازی به پزشک به عنوان یک سند علمی مورد توجه قرار گیرد.
باید در نظر داشته باشید که در آغاز فعالیت حرفه‌ای، یک پزشک بر سر دوراهی‌های مختلف قرار می‌گیرد و با توجه به گستره و نوع فعالیت خود، در تبلیغات پزشکی نمی‌تواند یک دلیل ملموس برای بیمار اعلام نماید. نوشتن کتاب هر کاری نیست که افراد از پس آن برآیند لذا در بحث برندینگ پزشکی می‌توان این مورد را پررنگ‌تر نمود. این نوع از تبلیغات پزشکی موجب می شود تا ارتباط بهتری با بیمار برقرار شود.

تیم طب مارکتینگ آماده خدمت رسانی در خصوص چاپ و نشر کتب پزشکی می‌باشد.

  • ارائه شواهد علمی

اگر قصد اعتمادسازی به پزشک را دارید، باید به این موضوع توجه داشته باشید که کتاب می‌تواند شواهد اجتماعی قابل استنادی ارائه نماید. به طور مثال تصور نمایید که گروهی از افراد یک آهنگ را گوش می‌دهند و آن را با خود تکرار می‌نمایند. در همین راستا افراد دیگر نیز از روی کنجکاوی به آن گوش می‌سپرند و طرفدار آن خواهند بود. در بحث کتاب و نقش آن در برندسازی پزشکی به همین شکل است. با این روش می‌توانید توجه افراد را جلب نمایید و کاری کنید که به جهت کنجکاوی نیز افراد راغب شوند تا کتاب مذکور را مطالعه نمایند.

  • ایجاد اعتبار

یکی دیگر از فواید کتاب، به وجود آمدن حس اطمینان است. باید در نظر داشت که امروزه کتاب‌های بسیاری در دنیا وجود دارند که توسط افراد بزرگی نیز تالیف شده‌اند. برای اینکه شما بتوانید یک کتاب را در این عرصه وارد بازار نمایید لازم است تا دانشی فراتر از آنان داشته باشید. در واقع هر پزشکی که بتواند تخصص خود را به سطحی برساند که به صورت علمی و تخصصی قابل ارائه  باشد، پس ارزش اعتماد سازی را دارد.

کتاب در مبحث اعتمادسازی می‌تواند به عنوان یک پیشینه مثبت از سطح علمی پزشک باشد. افرادی که در این گام تلاش می‌نمایند و کتابی را روانه بازار می‌نمایند و بر روی آن تبلیغات انجام می‌دهند، یک گام موثر در جلب اعتماد مخاطبان خود برداشته‌اند.

  • بیان کننده تجربیات

وقتی صحبت از برندسازی پزشکی و اعتمادسازی به پزشک است، هر اندازه که بتوانید اطلاعات ملموس بیشتری در اختیار کاربران یا همان بیمارها قرار دهید، موفق تر عمل نموده‌اید. یک کتاب می تواند آیینه تجربیات مثبت و منفی شما از حوزه فعالیت پزشکی باشد لذا یک نمونه شهودی عالی برای اعتماد می‌باشد از سوی دیگر؛ کتاب نشان می دهد که سابقه فعالیت یک پزشک تا چه میزان است. باید در نظر داشت که منطق ما به صورت ناخودآگاه هرچه را که ببیند و بشنود به صورت اتوماتیک تفسیر می‌نماید. داشتن کتاب یک پروسه مثبت است که در دادگاه ذهنی افراد به اعتماد به پزشک رای می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

+ 22 = 26

دکمه بازگشت به بالا