بازاریابی

اصول بازاریابی اجتماعی

اصول بازاریابی اجتماعی (social marketing) برای کلینیک

دنیای تجارت دنیای عجیبی است. این دنیا گاهی خودخواه می‌شود و باعث می شود که بشر انسانیت خود را از یاد ببرد و گاهی چنان با جامعه مهربان می‌شود که گویی پدید آورنده اصلی تمدن بوده است. یکی از نشانه‌های این مهربانی را می‌توان در بازاریابی اجتماعی (social marketing) دید.

مفهوم بازاریابی اجتماعی این است که یک کلینیک که با هدف تجاری در دنیای اقتصاد فعالیت می‌کند، بجز سود خود، اهداف جامعه را نیز پایش کند و سعی کند هدف خود را در راستای این اهداف قرار دهد. در کلام بهتر سود در social marketing در مسیر اهداف جامعه حاصل خواهد شد. بنابراین در دید اول بیشترین کسی که می‌تواند از این داستان سود ببرد بیمار و مخاطب است. زیرا آن کلینیک بر اساس نیاز او در حال بلوغ و رشد است و این یعنی باکیفیت شدن خدمات.

بازاریابی اجتماعی (social marketing) در حوزه درمان

اما بازاریابی اجتماعی social marketing در حوزه درمان هم ضروری‌تر و هم موثر‌تر از بقیه حوزه‌ها می‌تواند باشد. علت‌های این اتفاق می‌تواند شامل موارد زیر باشند:

  1. حوزه درمان ذاتاً یک حوزه اجتماعی است و در اصل هدف سلامتی مردم را دنبال می‌کند. از این رو بازاریابی اجتماعی درست منطبق بر ذات این حوزه استوار شده است.
  2. قرار گرفتن خط روند سود و بازاریابی اجتماعی social marketing در حوزه درمان می‌تواند کلینیک را در جهت جذب بیمار بیشتر یاری کند. زیرا بازاریابی اجتماعی حکم می‌کند شما به عنوان کلینیک در جایی که جامعه بیشترین نیاز را به شما داشته باشد حضور پیدا کنید و آن جایی که بیشترین نیاز حس شود یعنی بیمار بیشتر وجود دارد و جایی که بیمار بیشتر باشد یعنی سود بیشتر است.
  3. تبلیغات پنهان در social marketing به سبب این که هم راستا با خواسته‌های جامعه و مردم می‌باشد باعث می‌شود که به شکل کاملاً پنهان اما پایدار توسط خود جامعه تبلیغات پزشکی انجام شود و این کاملا طبیعی است. زیرا جامعه اعضایی را که به او کمک کند دوست دارد رشد دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 × = 90

دکمه بازگشت به بالا