بازاریابی

روش‌های بازاریابی درمان

روش‌های بازاریابی درمان

اقتصاد با تمام بزرگی که دارد از یک مفهوم بسیار کوچک و ساده ساخته شده است. این مفهوم بر اساس دو پایه و یک پل طرح ریزی شده است. یکی از این پایه‌ها فروشنده و دیگری خریدار می‌باشد و پل ارتباط میان این دو پایه را برقرار می‌کند که روی آن سرمایه و محصول در جهت‌های مخالف هم حرکت می‌کنند. برای این که پایه‌ای به نام فروشنده وجود داشته باشد، مسلماً باید ابتدا بازار یا مشتری پیدا شود. از این روست که مفهومی به نام بازاریابی در دنیای اقتصاد به وجود آمده است. بازاریابی انواع روش‌های مختلفی دارد که ما در این جا به بازاریابی درمان خواهیم پرداخت.

روش‌های بازاریابی درمان

حوزه درمان و پزشکی تا زمانی که پولی در میان نبود از حوزه اقتصاد فاصله داشت، اما از وقتی که اولین پول و سرمایه از سوی بیمار به پزشک در قبال خدماتش داده شد، حوزه درمان ناچار به قبول شرط‌های دنیای اقتصاد شد. از این رو بهتر است کمی بیشتر و با روش‌های بازاریابی درمان آشنا شویم:

  1. همکاری با پزشکان و داروخانه‌ها: بهترین فرد برای راهنمایی یک بیمار به سبب تخصصی بودن این مباحث تنها خود پزشک یا فردی مانند داروساز می‌باشد. این افراد در صورت پیشنهاد یک کلینیک یا یک دکتر خاص، اعتماد بیمار به آن کلینیک چند برابر می‌شود و در اکثر مواقع این بازاریابی درمان با موفقیت صورت می‌گیرد.
  2. ایجاد برنامه‌های فوق درمانی: گاهی باید برعکس بازی کنید. شما لازم نیست همیشه تاکید به بیماری، درمان و سلامت داشته باشید. به یک مناسبت خاص جشنی در محیط درمانی برگزار کنید. این گونه می‌توانید محیط را ناخواسته به بیماران آینده خود نشان دهید و اخلاق پرسنلتان را به رخ دیگران بکشید.
  3. همایش‌های پزشکی: هر چقدر بار علمی کلینیک شما بالاتر برود مشتریان شما بیشتر و البته مهم‌تر خواهند شد. از این رو تا می‌توانید برای برگزاری انواع همایش علمی پزشکی هزینه انجام دهید. این هزینه به عنوان یک سرمایه گذاری بلند مدت برای شما و کلینیک محسوب می‌شود. در واقع می‌توان گفت همایش‌های پزشکی خود زیمنه ساز نوعی از تبلیغات پزشکی می‌باشد.

برای مشاهده بازاریابی سلامت کلیک کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

8 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا